Werkende moeders

Ja, hier ook flexibel contract (wel 10,45 per uur). Wel een minimale afname van 5,5 uur maar dat lukt sowieso wel. Maar kan ook 7,5 uur etc. Echt fijn.

@Vloeistof ik kan gewoon per maand de uren wijzigen op de kindertoeslag app (ook achteraf nog) en ons loon altijd hoger ingeschat. Soms nam ik dan meer uren af dan ik had opgegeven, dan wijzig ik dat en krijg ik later nog extra kinderopvangtoeslag. Al 6 jaar doe ik dat zo en altijd goedgekomen.

1 like

Uren kwamen gemiddeld wel overeen per maand, dus iets lager gezet. En kregen al niet veel toeslag helaas.

2 likes

10,45, wat een droom :cry: hier 11,75 en de tarieven voor volgend jaar zijn nog niet bekend maar ik hou mijn hart vast.

1 like

Ik betaal volgend jaar bruto meer aan kinderopvang voor 2 kinderen per maand, dan dat ik zelf netto verdien. En ik verdien zeker niet slecht :smiling_face_with_tear: Schrok me dood. Uurtarief wordt hier 12.50

Volgend jaar €13,15 per uur hier… :disappointed_relieved:

Hier gewoon brood tussen de middag en dan om half 4 wat gestoomde groente (soms met een half gekookt eitje of iets anders als kwark of tomatensoep). Vind dat echt karig als ze 4 uur daarvoor hebben geluncht.

Woon wel in Emmen hoor :stuck_out_tongue_winking_eye:
Tarieven volgend jaar zijn ook nog niet bekend mijn jongste gaat vanaf febr naar school.
Bso bij school (ook flexibel trouwens) 10,30 per uur.

1 like

Ja vind dat ook karig. Neem ook standaard een banaan en een beker drinken mee bij ophalen en dat gaat altijd op, anders sowieso een hangry kind. En dan erna nog avond eten thuis.

1 like

Wij betalen al 10,45 voor de BSO. Kinderopvangtarieven weet ik (gelukkig) niet :sweat_smile:.

Moest daardoor nog terugdenken toen we vier jaar geleden een nieuwe kinderopvang zochten en eentje bij voorbaat afschreven want doe kostte wel meer dan 10 euro per uur. Geloof dat we toen iets minder dan 9 euro per euro kwijtwaren.

1 like

Hier in de ochtend fruit, tussen de middag brood en halverwege de middag nog een keer wat fruit en een cracker ofzo. Wij halen meestal op rond half 6 en hebben gevraagd of hij rond 5 uur nog een keer iets te snacken kan krijgen en dan doen ze het wel, maar niet uit hunzelf.
Betalen hiervoor 11,48 per uur… verder heel tevreden hoor over de opvang en de leidsters, maar het eten is wel heel karig vergeleken met andere plekken

2 likes

Ik heb wel een flexibel contract maar dat is dan flexibel in dagen en niet in uren helaas. Bij de BSO is dat dan weer wel.

1 like

Ik betaal voor 1 kind bruto al bijna net zoveel als mijn netto salaris. Gelukkig krijg ik ook veel toeslag, anders was ik onder een brug gaan wonen.

Vanaf januari ā€˜26 hebben wij dus 2 kids op de opvang en het is idd echt veel. Uurtarief wordt 12,45.

Kan niet wachten tot mijn oudste kind volgend jaar naar de BSO gaat, is een stuk goedkoper.

Dat de BSO goedkoper is viel bij ons echt vies tegen… omdat we toen de toeslag ineens over de BSO uren kregen, dat is dan ineens je ā€œtweedeā€ kind (dat is gewoon het kind met de minste uren…) en door de vakanties en het hogere tarief scheelde het bij ons echt maar paar tientje🄲

Ja het gaat pas schelen als de jongste van de kinderopvang af is.

1 like

Wij hadden dit jaar 2 kinderen op de bso voor 3 dagen, maar vanaf januari gaat mijn baby naar de opvang. Vandaag een proefberekeninf gemaakt en netto is het echt huilej hoeveel we gaan betalen.

Opvang is nu 11.91 (zal de 12b wel overgaan) en bso wordt 12.36. Netto gaan we zo’n 1000 euro meer betalen dan nu. Komt vast goed maar krijg er wel even ietsie stress van.

Ik ben zo blij dat eind januari beide kinderen dan op school en 4dg bso zitten. Zoveel jaar zo ontzettend veel opvang geld betaald.

3 likes

Ja hier gaat de 2e ook in februari naar school dus alleen nog 3 dagen BSO, zo blij mee! Wat gaat dat veel schelen. Volgens mij netto 600 euro…

2 likes

Wij gaan zelfs naar 1 dag bso voor beide in februari :star_struck:
Opa en oma gaan ook 1 dag de kinderen van school halen en dan bij ons thuis oppassen. Heerlijk. Moet nu op dinsdag einde van de dag de kinderen van 2 locaties halen.

Hoezo is jouw dochter nu al bijna 4? Die is toch net geboren? :smile:

4 likes