Doet niemand hier (uitgebreid) make-up?!
ik heb echt 35/40 min voor mezelf nodig in de ochtend hoor. Dus ik sta altijd op voor ik hem uit bed haal. Dan begint alles voor hem, het aankleden, ontbijten etc. Zelf ontbijt ik pas als ik werk.
Ja heb ik ook nodig hoor. Voor douchen, make-up en haar en dan nog ontbijten. Toch wel uur totaal bezig. Ben benieuwd hoe vroeg ik moet gaan opstaan als ik weer ga werken
Vind het nu soms nog een uitdaging om de deur uit te gaan met baby en dan zit er niet eens tijdsdruk op.
Wow al die ochtend routines hier, lijkt me echt zo chill als je zo’n vaste routine hebt en dat als een soort geoliede machine werkt, heel fijn!
Ik loop er altijd tegenaan dat mijn jongste (baby) heel vroeg wakker is (rond 6 uur) en de oudste een lange slaper is (7:30/7:45). Als ze beide naar de opvang gaan is het dus vaak zo dat de jongste al best moe is als ze daar aankomen. Dat, in combinatie met dat zij een beetje aan haar lot overgelaten wordt in de ochtend omdat iedereen vanalles moet (ontbijten, dingen klaarzetten en inpakken) terwijl zij gewoon al klaar is, geeft me altijd best wel veel stress en zorgen.
Maargoed er gaat een hoop veranderen hier, o.a. dat ik weer aan het werk ga volgende week dus zitten we veel meer aan de klok vast, dat gaat het allemaal wel wat makkelijker maken (ja vraag me niet hoe het kan dat minder tijd het makkelijker gaat maken, ik leef in een raar huishouden).
Ja ik dus wel. Ik vind het ook gewoon lekker om mezelf eerst klaar te maken. Tussendoor kleed ik wel een kind aan of help ik waar nodig, maar verder doet mijn man het meeste ‘s ochtends. Vind ik ook wel fair aangezien ik de dag van tevoren zorg dat alles klaar ligt en voor vertrek de (school)tassen ingepakt zijn.
En het is echt niet dat ik full glam moet zijn, maar bepaalde dingen wil ik gedaan hebben voor ik de deur uitga.
Toen de jongste nog een baby was, was hij ook ontzettend vroeg wakker (voor 6u). Soms gaf ik hem fles/eten en legde hem nog even voor een powernap in bed. Als ik de oudste dan klaar had gemaakt voor de opvang maakte ik hem weer wakker. Die 20 minuten zorgde ervoor dat hij ook niet zo moe bij de opvang aan kwam. Wellicht heb je hier al aan gedacht, maar altijd het proberen waard!
Heb je een partner die kan meehelpen?
Wij leggen kleding avond ervoor klaar
Douchen ook in de avond
Eigen tas ook klaarleggen
Kids worden om 7.00 wakker gemaakt door mijn partner
Ik ben meestal al eerder wakker en kleed zelf al om
Vervolgens gaat mn partner naar beneden eh maakt het ontbijt klaar voor de kids en evt voor ons beide
Zoon kleedt zelf om, dat scheelt
Dochter is net 4 en die wordt geholpen, wassen, omkleden dan naar beneden voor ontbijtje
Ik ga dan weg naar werk rond 7.30 of later
Leg wel hun schoenen tas en jas klaar
Man kleedt zich dan om
Om 8.10 gaan ze weg naar school
Man komt terug en begint eerste vergadering vanuit huis
Spannend! De eerste keren zal het waarschijnlijk trial en error worden en dan vinden jullie vanzelf een manier die werkt voor jullie.
Hier gaat het zo, als ik alleen ben met de kinderen: (we douchen allemaal ‘s avonds en de broodbakjes voor school maak ik ook de avond van tevoren)
Ze hebben allebei zo’n slaapschaap op hun kamer en om 06:45 wordt deze geel. Als hij geel is mogen ze gaan spelen samen op 1 van de kamers.
Om 06:45 gaat ook mijn wekker en ga ik mezelf aankleden/make-up tot 07:15.
Om 07:15 wordt dat schaap groen en weten ze dat ze moeten stoppen met spelen en aankleden. Mochten ze nog aan het slapen zijn maak ik ze op dit tijdstip wakker.
Ik help waar nodig met aankleden/tanden poetsen/gezicht wassen/haar doen en om 07:30 gaan we naar beneden.
Dan doe ik de vaatwasser en maak ik ontbijt, vaak helpen ze hierbij.
07:40 zitten we allemaal te ontbijten en afhankelijk van hoe snel ze hun ontbijt op hebben kunnen ze nog even spelen of als ze willen mogen ze even tv kijken.
08:10 trekken we de jassen aan en fietsen we rustig naar school.
Als ik ze beiden in de bakfiets doe gaan we 08:15 weg.
Als mn man ook thuis is ‘s ochtends gaat het nagenoeg gelijk maar liggen wij samen tot 07:00 nog lekker te kroelen in bed, gaan er dan uit en doen de kinderen samen waardoor we ook op zo’n 07:30 beneden uitkomen.
We hebben best wel ruimte voor vertraging want ze eten gewoon door dus voel eigenlijk geen stress in de ochtend. Houd wel van die routine/regelmaat haha
Ik ga ook niet full glam idd, maar wil gewoon wel mezelf fijn voelen en dan helpt een laagje stucwerk wel
en sowieso dat halfuurtje voor mezelf in de ochtend is goud waard, soms zelf waardevoller dan een halfuur langer slapen.
Dit lijkt mij ook fijn, dat je niet direct aan aan hoeft te staan zeg maar
jawel! Ik doe foundation, oogpotlood, mascara, lipstick, rouge en haren fohnen. Maar das 15 a 20 min totaal (incl.douchen) en zonder douchen denk 10 min?
Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik besteed het dan (bijna) niet aan make-up opdoen, maar dat half uurtje is heilig.
Zo is even rustig een kop koffie drinken voor mijn man weer heilig. Maar voor dat soort dingen staan we dus het liefst op voor de kinderen wakker zijn.
Hier zijn de kinderen altijd voor ons wakker ![]()
Haha ja hier ook, mijn ultieme luxe zou zijn dat ik überhaupt rustig wakker kan worden op het moment dat ik het wil
Maar het voordeel van zo’n vroege vogel is dat ik nooit haast hoef te maken dus bij het ontbijt drink ik ook rustig koffie en lees ik de krant.
Mijn kinderen zijn wel uitslapers, maar ze worden 9/10 keer wakker als ik (specifiek ik, niet per se mijn partner) ook opsta. Zou het wel chill vinden om zo’n miracle morning in m’n eentje te hebben, of in mijn eentje naar de wc te kunnen, haha. En snoozen jullie niet? Mijn wekker staat om 6:30, maar het duurt wel even voordat ik op gang ben.
Hier ook zo, ik heb mn kind nog nooit hoeven wakker maken voor school
Ze slaapt tot maximaal 6 uur. Maar er is dus idd ook nooit gehaast dus dat zullen we maar de silver lining noemen.
Ja ik heb een 4-jarige slaapkop die we wakker moeten maken. Die niet zijn bed uit te krijgen is (deken over zijn hoofd doet). Mega traag alles doet in de ochtend, maar helpen mag absoluut niet. En elke ochtend gehaast naar school brengen. Eerder opstaan betekent een nog chagrijniger kind.
Wij staan hier allemaal om 06:30 op en gaan samen onder ontbijten. Om 07:00 naar boven en dan maken mijn man en ik onszelf eerst klaar en spelen onze dames meestal heel goed met elkaar. Daarna maken we de kids klaar. Een van ons vertrekt tussen 07:30/07:45 naar kantoor. De ander doet de laatste dingetjes om alles klaar te maken voor vertrek. Meestal gaan we rond 08:00 met de deur uit (school is open vanaf 08:15).
We wisselen beiden af met brengen en halen. Diegene die de kids in de ochtend brengt is meestal wel voor 09:00 op werk.
Ik sta om 5.40 op en maak mezelf helemaal klaar. Douchen, ontbijten, make up, haar en m’n brood smeren dat mee gaat. Om half 7 haal ik de oudste uit bed. Die kleed ik aan, tandenpoetsen en die gaat ontbijten als ik het haar doe. Daarna pak ik de tweede. Aankleden, voeden en ook in de kinderstoel voor 2 broodjes.
Partner neemt dan de kinderen over. Om 7.10 maak ik me klaar voor vertrek. Ik stap om 7.20 op de fiets als ik om 8 uur begin. Even 8 km fietsen in alle rust.
Mijn partner vertrekt met de kinderen om 7.25 en brengt ze naar de gastouder.
Zo zie ik het het liefst. Maar het komt ook vaak genoeg voor dat de jongste al wakker is. Of wakker wordt in de tijd dat ik mezelf klaar maak.
Nu ik dit lees besef ik me wat een luxe het is dat ik nooit de kinderen hoef te doen in de ochtend. Ik kan echt niet plannen in de ochtend met kinderen die geen vaste routine hebben met de tijden qua wakker worden. Dus als ze dan eerder wakker worden dan ik klaar zou zijn dan zou ik helemaal in de stress schieten.
Die luxe bestaat dan wel uit 05:15 opstaan en 06:15 de deur uit gaan. Maar wel in alle rust.