Mijn kind eet het liefst bevroren brood. Prima ![]()
Oe ik ga dit ook eens proberen.
Dochter is idd ook dol op bevroren brood en krentenbollen ![]()
Ik ben wel benieuwd hoe je erachter komt dat ze dit wel eten?![]()
Haha ja, terechte vraag. Ik stond te koken en mijn kind kijkt en helpt graag mee. Ik had de groente allemaal alvast klaargelegd, dus ook de bevroren erwtjes, en daar begon hij van te eten. Dat beviel zo goed dat hij uiteindelijk alle klaargelegde erwtjes bevroren heeft opgegeten ![]()
Hahaha rare wezentjes zijn het ![]()
![]()
Snap ik kind goede keus
Ik had chocoladebrownies gemaakt van kikkererwten en die waren echt goed. Had zelf alles binnen 2 dagen op haha. Maar de peuter van 3 moest er niks van hebben helaas
denk dat ie de structuur niks vond.
Alsnog wel een aanrader dus! Je proeft echt geen kikkererwten.
200 gr (pure) chocolaatjes
Blik kikkererwten (zonder vocht)
5 dadels
3 eetlepels amandelmeel
Hmm ik heb gisteren een versie met o.a. suiker, boter en cacaopoeder gemaakt. Denk dat mijn kinderen nu geen kikkererwtenbrownies meer accepteren ![]()
Dit is ook gewoon met suiker door de chocolade, niet perse gezond. Maar meer om eens wat peulvruchten binnen te krijgen want dat wordt hier echt noooit gegeten
Mijn peuter van 3 eet momenteel alleen dit soort bordjes 's avonds. En dan maximaal deze hoeveelheid, volgens mij ging deze portie niet op. Ze eet warm op de opvang dus op die dagen vind ik het prima en op de andere dagen krijgt ze wat de pot schaft (of een kleine aanpassing daarop).
Heeft iemand vegetarische tips om dit wat voedzamer te maken? Wat dingen die ik al geef en ook gegeten wordt: iets van paratha/naan/pita/tosti (maar geen gesmeerde boterham), yoghurt, vegetarische kipfilet, kikkererwten, ei, vleesvervanger zoals falafel/balletjes heel wisselend. Maar eigenlijk eet ze vooral rauwkost en komt ze s nachts klagen over honger.
Yoghurt met gepoft spelt erdoor? Of weetabix? Dan heb je wat granen erdoor en vult misschien meer. Weet niet of je volle yoghurt geeft maar dat lijkt hier ook meer te vullen.
Noten, bananenbrood met dadels en noten of met een notenpasta erop?
Spinazie wafels of pannenkoeken, ei vult ook meer
Boter op dingen smeren, griekse yoghurt om in te dippen?
Lust ze rauwkost met een dipje? Hummus? Of rode bieten? Of op yoghurt basis. Gekookt eitje.
Ziet er niet heel anders uit dan wat mijn dochter van bijna drie eet. Alleen eet die hier nog niet eens de helft van.
Misschien een gekookt ei erbij?
Dit is toch super gevarieerd, gezond en genoeg?
Het is dus niet elke avond zo gevarieerd, ze eet zeker niet alles op en kennelijk is het ook niet genoeg als ze s nachts klaagt over honger. Daarom ben ik op zoek naar andere voedzame ideeën, waarmee ik dus bedoel: meer vullend dan de rauwkost die ze wel eet.
@Ludo dat is ook wel geruststellend om te horen! Ze at eerst echt heel goed (gewoon wat wij ook aten) en veel maar ze is zo kieskeurig opeens. Misschien ook wel een fase/de leeftijd.
Ze kunnen overleven op lucht en bananen volgens mij. Hier eet ze 1 erwt en vraagt dan heel trots of ik haar spierbal wil voelen.
Mijne heeft vanavond een broodje met hummus gegeten als avondmaal ook lekker gevarieerd. Zolang die goed groeit boeit het me 0.
Oh en gister als avondmaal 3 paprika’s. Joejoe
@Feather