Ik zou nog wat geven net voor ze gaat slapen, een bed time snack. Met die term kun je wel wat tips vinden.
M’n kind heeft als avondeten 1 hele avocado en wat olijven gegeten. Genoeg gezonde vetten voor vandaag iig en ik heb het idee dat hij beter slaapt als hij meer vet heeft gehad, dus hopelijk een rustige nacht. 🫢
Dit is echt precies wat onze dochter van 3 de meeste dagen eet, en dan zonder warm eten tussen de middag. Eerder at echt álles, maar ineens is het moeilijkmoeilijkmoeilijk. Zolang er iets van vitamines ingaat (fruit/rauwkost), maak ik me er niet al te druk om. En er zijn een paar dingen die ze altijd wel goed eet dat staat af en toe op het menu, de andere dagen eten wij gewoon wat wij eten waar zij een paar happen van moet proeven en doet ze het met zo’n snackbordje. Om de honger te stillen bied ik altijd wel een toetje aan, bijv. yoghurt met banaan, rozijnen en nootjes, ook als ze niet goed heeft gegeten, en zeg ik duidelijk dat 's ochtends de eerstvolgende keer is dat we weer eten, dus dat ze haar buik goed vol moet eten (ik weet namelijk dat ze veel wel lust maar gewoon weining ‘zin’. heeft in eten). Eerder gaf ik nog wel een kale boterham of een banaan in bed, maar nu niet meer.
Wat tips vandingen die hier wel goed gegeten worden (zijn dingen die ik voor mezelf nooit in huis had/maakte, maar voor haar goed werken), misschien heb je daar nog wat inspiratie aan: spinazie a la creme, sperzieboontjes, aardappelpuree, brinta, soepstengels dopen in humus of smeerkaas, banaaneipannenkoeken, pita met vega shoarma, pasta met pesto en veel geraspte kaas, stamppot met vegaballetjes etc.
Ik heb afgelopen dagen een aantal tips al uitgeprobeerd maar deze combi ging onverwachts helemaal op: rauwkost, parelcouscous, hazelnoot in stukjes, linzen, klein stukje appel, pico’s, eetlepel zuivelspread met bieten (nieuw bij AH).
@50193905 meer gezonde vetten vind ik ook nog wel een goed idee! Ga ik eens proberen.
Dat kan echt al zo simpel zijn als wat extra olijfolie of roomboter door rijst/linzen/couscous heen doen! Als ik voor m’n kind en mezelf warme havermout maak mix ik er op het laatst nog een eidooier en wat boter doorheen.
Als parelcouscous goed gegeten wordt dan zou ik zeker orzo (evt met wat zuivelspread erdoor) ook uitproberen!