What my kid really eats

Heerlijke macaroni met tomatensaus van romatomaatjes en wat knoflook en kaas.

Één hap van gegeten :tired_face: dreumes van 19 maanden. Weet niet waarom ik überhaupt nog moeite doe 🥲 potje lepelt ze nog net niet zelf leeg.

3 likes

Aah frustrerend, maar het is een fase! Een hele ondankbare fase, dat wel. Die van mij heeft dit ook gehad en eet nu praktisch alles wat ik haar geef. Wat hier hielp is gewoon alles aanbieden, maar dat doe je vast al. En ze kreeg altijd een toetje (volle griekse yoghurt), zodat we in de nacht geen gesodemieter hadden.

Edit: wat ook hielp was het zelf met overdreven veel smaak opeten en af en toe een hapje van haar bord nemen. Daar werd ze wat bezitterig van (‘nee mama, mij ete!’) en ze doet ons in alles na. Dus ook in het eten af en toe.

3 likes

Lunch :tired_face:

En vanochtend at ze crackers met pindakaas, die ze alleen aflikte, nadat ik pap had gemaakt die ze uitspuugde na 1 hapje.

Gelukkig gaan we na het middenslaapje Sinterklaas vieren en eet ze dan wel lekker gezond :joy:
Pepaaaahnootjhuuus en chocolaaaaa

4 likes

Welkom bij de nieuwe aflevering van mega ondankbaar koken voor je dreumes van 19 maanden met je host Zeezout :raising_hand_woman:t3:;

Pasta, broccoli en een verdwaald stukje bloemkool en gehacktballetjes van de vegetarische slager;

15 likes

Voortaan alleen nog die ballen dus. Maar dan zul je zien; eist ze ineens brocolli.

Hier werd gisteren en vandaag door K. het bord demonstratief op tafel geschoven met de vermelding “vies”. :+1:t3: Vandaag aten we nasi, daar eet ze anders 2 borden van :sweat_smile:

Hahaha ja, het is echt ongelofelijk hè :joy: Die K, lekker ding ook!

1 like

Gaat al 2 avonden met amper wat op naar bed. Gisteravond voor het naar bovengaan nog een mandarijn gegeten, vanavond zon klein bakje 100% appelmoes :hushed: is toch weinig maarja, ze zal het zelf wel weten.

Groeispurt zal er wel weer op zitten :joy: fijn, komt ze de winter hopelijk door met der huidige garderobe :stuck_out_tongue_winking_eye:

@Madelief haha wat een fijnproever. Dat klinkt ook wel erg lekker wat jullie hadden.

De foto achteraf ziet er exact hetzelfde uit behalve dat de kikkererwten op zijn. 🥲

5 likes

Hoe maak jij die kikker erwten klaar? Ik wil die ook eens proberen maar geen idee hoe je dat lekker maakt :sweat_smile:

Oh ik doe super simpel gewoon die kikkererwten afspoelen en dan in een pan zonder vet en een lepeltje met kruiden (altijd andere, vandaag ras El hanout) en dan een paar minuten grillen tot ze beginnen te poffen.

4 likes

Wow dit klinkt alsof ik het moet proberen

1 like

Ik had op internet wat inspiratie opgezocht en kwam op een monkey platter
Dus nu had ik wat dingen gedaan die ik nog in huis had.

14 likes

Alleen de rozijnen, toastjes, cashewnoten en een klein deel van de soepstengel op

6 likes

Avondeten is momenteel niet interessant. Maar dacht, hmm boboti, vindt hij vast lekker. Want lekker zoet door appel en rozijn.

Voor en na… heeft nog geen rijstkorrel gegeten. Zelfs de losse rozijn werd weer uitgespuugd. :sweat_smile:

Waar is mn goede eter gebleven?

3 likes

Ja, en ook walnoten gaan er hier goed in!

1 like

Hoe oud is je kindje?
Hier als baby en dreumes een super goed eter, toen een fase behoorlijk slecht en eigenlijk bijna niks willen. Ze was denk tussen 1,5 - 2 jaar en nu weer goede eter.

Hij is nu bijna 21 maanden. Goed om te horen dat het vaker voorkomt. Ontbijt en lunch krijg ik er hier momenteel ook amper in.
Hij leeft nu vooral op fruit en cracotte :yum:.

Dat meest leeg gegeten bord is van de dreumes (16mnd). Die tegenwoordig heel behendig is met een lepel en vork. En die andere van de peuter. Die vooral schuift en kliert met z’n eten :+1:t3:

3 likes

Ik had zin om dit allemaal vast te leggen vandaag:
Wat-mijn-kind-eet-op-een-dag.

9,5 maand oud.

Foto's eten

Om 08:15u ontbijt: papfles 180+6 en 15g haver.

09:45u fruit: een peer
Voor en na.

12:00u lunch: 1,5 volkoren boterham met appelstroop en cottage cheese
Voor en na.

15:30u tussendoortje: baby Liga koek

Helemaal op.

16:00u ongeveer at m’n man een appel, maar F. besloot mee te eten.

17:30u avondeten: pasta met gehakt en een ‘saus’ gemaakt van verschillende groenten. Deze portie is zo’n 200g bij elkaar.
Voor en na.

18:30u: Voor het slapen gaan krijgt hij nog een fles 180+6.
Over de dag heen drinkt hij zo’n 330cc water(1,5 beker)

Nou, bedankt voor het kijken! Geef een duimpje omhoog als je het leuk vond en vergeet niet een comment achter te laten en te abonneren! :+1::+1::+1:

48 likes

Ik heb vandaag dit gemaakt als toetje zonder suiker en het koek genoemd. Hij had zo 2 bakjes naar binnen gewerkt :grinning:

7 likes