Ben het even op gaan zoeken aan de hand van foto’s.
Zelf drinken uit de 360 doet hij nu een maand, dus met 9 maanden oud. (vandaag 10 maanden oud, waar blijft de tijd )
Hoe we het hebben aangeleerd… Sinds hij 5 maanden was zie ik op foto’s dat hij uit onze glazen mee wilde drinken. Dus toen hebben we z’n eigen 360 beker aangeboden. Veel te ambitieus, snapte hij geen hol van natuurlijk zat er alleen maar op te kauwen. Met 6 maanden zijn we een tuitbeker aan gaan bieden, daar heeft hij 2 weken uit gedronken en toen las ik dat dat niet wordt aangeraden dus over gegaan op een rietjes beker. Kostte hem een dag of 3 om die te snappen. En ineens wilde hij weer uit onze glazen mee drinken dus toen heb ik en de rietjesbeker en de 360 tegelijk aangeboden, dan kon hij zelf pakken welke hij wilde. Als hij de 360 pakte hielp ik hem wel om een vinger onder de beker te leggen en zachtjes druk zetten, zodat hij begreep dat hij z’n hoofd naar achteren moest doen om er water uit te krijgen. Na 2 dagen heb ik de rietjesbeker weggelaten toen ik zag dat hij steeds naar de 360 greep.
Hoop dat je hier iets aan hebt!
Wij hebben het bij onze dochter ook een aantal keer zelf voorgedaan en dan deed ze dat na. Ging na een aantal dagen al helemaal goed. Toen kon ze wel al uit een rietjes beker drinken.
Oja haha dat vergat ik, alles theatraal voor doen!
Thanks voor jullie antwoorden, heel lief!
Jullie zijn dus allebei met een rietjesbeker begonnen eigenlijk en toen vrij snel over naar de 360. Ga ik dat ook proberen!
Hij krijgt nu water uit een Difrax oefenbeker of een flesje. Maar dat laatste vindt hij helemaal niks, doet dan net of ie verdrinkt .
Ben dus even op zoek naar een oplossing zodat hij zelf kan leren drinken.
Mijn kind (bijna 2) eet sinds twee weken pasta en rijst! Wel helemaal kaal, maar het maakt het koken / mee eten met de pot al veel makkelijker. En gisteren gingen er zowaar ok twee happen aardappel in zonder uit te spugen.
Kijk, dat biedt hoop! Ben je het gewoon al die tijd blijven aanbieden? Mijn kind is gek op aardappel maar Pasta of rijst gaat er écht niet in (en groenten ook nog steeds niet…).
Ja, wel aan blijven bieden, maar geen druk. Wij geven haar eigenlijk altijd iets wat ze lekker vindt en daarnaast iets nieuws / wat wij eten.
Dus dan heeft ze bijv. een bordje met sperziebonen en vissticks (lust ze allebei) en kale rijst, terwijl wij dan iets van gewokte groenten met vis en rijst eten. Daar krijgt ze dan ook een schepje van, maar keurt ze geen blik waardig (edit: dat is trouwens nu niet meer zo. Eerst keurde ze het geen blik waardig, nu vindt ze het wel interessant, wat soms resulteert in een stukje in haar mond stoppen).
Werkt voor ons goed. Dat wat ze lust / lekker vindt, is genoeg om niet met een lege buik naar bed te gaan en dat wat nieuw is / ze niet lekker vindt, kan ze zelf kiezen om te proberen. En zo is ze steeds meer gaan proberen. Soms met succes en soms spuugt ze het meteen weer uit.
Inmiddels zijn er drie soorten groenten die ze lust, 4-5 soorten vis / vlees / vervangers ervan en nu dus ook de pasta en rijst.
Uiteraard al allerlei verschillende methodes geprobeerd, maar dit werkt het best voor ons om gezellig aan tafel te zitten.
Fijn om te lezen! Dat is ook hoe wij het proberen te doen. Onze dochter eet dus aardappel in alle vormen heel goed, soep, kikkererwten en enkele vlees- en vissoorten. Dus dat bieden we dan ook dagelijks aan (inderdaad aangevuld met wat wij eten) maar soms vraag ik me af of ik haar daarmee juist niet please, want dat wat ze niet wilt eten (groenten en rijst/pasta b.v.) moet ook direct van het bord af en op tafel of op de grond worden gegooid.
Oh, herkenbaar hoor! Gedrag van je dochter (alles op de tafel / op de grond wat ze niet wil) en ook de twijfel of het de juiste aanpak is. Ik heb ook geen idee, maar het geeft ons iig veel rust, en dat is me ook wat waard aan tafel. En ik merk nu dus dat ze meer gaat proberen en eten, dus blijkbaar wint haar interesse het toch.
Niet twijfelen aan jezelf, hoor. Je doet gewoon wat goed voelt voor jullie en je kind. En dat is goed, welke methode dat ook is.
Oh, en over het gooien: ze mag het eten wat ze niet wil van ons best van haar bord afhalen, maar ze moet het dan op tafel leggen. Dat zit er nu eindelijk een beetje in, en soms pakt ze het nu ineens weer van tafel om toch terug op haar bord te leggen of in haar mond te stoppen. Maar dat is allemaal pas sinds een paar weken (ze wordt eind februari twee).
Hahaha ja hier ook, eerst op de grond gooien en dan wijzen en zeggen ‘oh oh, boem boem’.
Lekker!!! Wat ligt erboven? En eet je kindje zelf?
Prakje van wortel met aardappel. Hij wil heel graag zelf eten, maar met lepel of vork lukt het nog niet zo goed. De kipstukjes kan hij wel al goed zelf pakken (wel met z’n handen)
En eten jullie dan hetzelfde?
Soms wel soms niet, of bijna hetzelfde…
Ze heeft er niet veel van gegeten, we vonden de kipnuggets zelf wel heel lekker morgen poging 2
Weet je nog in wel topic de hoge lat-moeders-discussie was? Wil ik nog wel even nalezen. Thanks!
Misschien mis ik iets, maar ik kan dat hele topic niet vinden ?