En hoe weet je of je ‘aan de voorwaarden voldoet’?
Oe, heb je het recept nog?
Dit is het recept. Ik had IPV speltmeel volkoren meel gedaan.
Ik kom ook eten, ben onderweg!
ik heb gister dit gemaakt (eigenlijk voor mezelf maar goed) en 't kind heeft er vanmorgen 2 boterhammen mee op waar ze normaal met moeite 1 boterham eet (het is meer een kwark kind 's morgens)
oja en het is supermakkelijk om te maken
Heb weer eens een dag bijgehouden! Zoontje wordt over een paar maanden 3.
Ontbijt: boterham met pindakaas
Tussendoor: kokosyoghurt met aardbeien en zadenmix. Plus nog wat losse aardbeien uit het vuistje
Lunch: tosti kaas en beker havermelk
Tussendoor; snack bakje met avocado, komkommer, crackers en een ‘snoepje’ van gedroogd fruit
Tussendoor 2: een bakje chips. Maar daar heeft hij precies 2 chipjes uit genomen.
Avondeten: eigenlijk couscous met tuinbonen, munt en falafel. Maar dat werd in een woedeaanval over de tafel heen geflikkerd. Waren er helemaal klaar mee en geen zin meer in opvoedkundig verantwoord bezig zijn dus dat werd uiteindelijk een boterham pindakaas. Oh en tijdens het koken nog stiekem wat hapjes komkommer.
Toetje; zo’n smoothie zakje
Lunch was eigenlijk tomatensoep maar ze wilde graag tosti met jam, okeuh. + left over kipballetjes en nog een halve rode paprika rauw op.
@Fredje ik moest net nog aan je denken. We zijn blijven volhouden met het aanbieden van groenten/fruit etc en vandaag at ze ineens uit het niets een halve rode paprika. Ben zo blij haha, ze heeft anderhalf jaar alleen aardappeltjes met kikkererwten, gepureerd voedsel en soep op voor avondeten. Afgelopen week ook een paar keer banaan gegeten en één keer een paar stukjes Kipfilet. Het komt wel.
Oh, wat goed! Het duurt even, maar we komen er wel
Net ook ineens cherrytomaatjes, ik weet niet wat me overkomt haha
Leuk om te zien wat ik over een tijd kan verwachten qua eten op die leeftijd.
Ik vond het dagboekje van @Madelief zo leuk dus dacht… dat ga ik ook doen vandaag van mijn baby! Hij is 10 maanden oud…
‘s-Morgens om 7.15 uur begonnen met een flesje kunstvoeding van 210ml. Geen foto van.
Toen om 10.15 uur fruit. Vandaag druiven en een beetje water:
Om 12.00 uur twee boterhammen. Eén met light zuivelspread en de ander met margarine en 100% pindakaas. En weer een beetje water:
Daarna een flesje van 150ml kunstvoeding:
‘s-Middags rond half 4 deze snack met weer wat water:
Avondeten was een zelf gemaakt hapje van gehakt, aardappel, pompoen en courgette en wat stukjes komkommer:
Straks voordat hij naar bed gaat krijgt hij nog z’n laatste flesje van 210ml.
Oja… ik heb geen na-foto’s gemaakt want ben nu nog gezegend met een baby die alles op eet wat ik ‘m geef. Daar geniet ik dus van voor zolang ‘t mag duren …
Heeel leuk om te zien! Mag ik vragen hoe lang hij dit allemaal al eet?
Onze kleine is vandaag 9 maanden en allemaal krijgt net wat minder. Als ik dit zo zie dan heb ik het idee dat ik hem best wat meer kan aanbieden…
Mijn zoontje is best een vreetzakje hoor haha ;).
We zijn sinds dat hij iets meer dan 9 maanden is over op 2 boterhammen i.p.v. 1 boterham. Omdat ik merkte dat hij bijna boos was als z’n ene boterham op was en nog niet verzadigd leek.
Eén stuk fruit eet hij eigenlijk al een hele tijd. Het waren eerst kleine oefen hapjes of kleine potjes. Het werden al snel grote potjes of hele stukken fruit. Sinds hij ongeveer 7,5 maand was.
En die snack ben ik denk mee begonnen bij 8 maanden ongeveer? Toen ik hoorde dat hij op ‘t kdv ook een snack kreeg.
Hoop dat je er zo wat aan hebt!
Thanks, hier kan ik zeker wat mee! Ik moet morgen toevallig naar het cb dus bespreek het daar vast ook nog wel. Maar dan ga ik hem denk ik toch een tweede broodje aanbieden. Gewoon maar uitproberen.