What my kid really eats

Ontbijt voor peuter (3,5) en dreumes (1). Peuter wilde de helft pindakaas, de helft vlokken. Nog even gecheckt want normaal wil ze geen pindakaas, maar ja dit wilde ze echt. Dreumes at eerst vaak een broodje pindakaas, maar dat leek ze een beetje beu te zijn en ze is gek op humus, dus voor haar een broodje humus. Ohja en vitaminen gummiberen.

Eindstand: peuter ‘wilde geen pindakaas!!’ (wie had dat gedacht) en dreumes at de overgebleven stukjes brood met pindakaas van haar zus op . Kinderen :woman_shrugging:

7 likes

Zo wilde onze oudste vandaag aardbeienyoghurt. Tot het in het schaaltje zat toen wilde ze “oranje yoghurt geen aardbeien!” :sweat_smile:

4 likes

Haha echt he! Laatst vroeg ze ook om banaan, prima, had ik de banaan gepeld, ‘ik wil toch geen banaan’. Waaaarom toch haha.

3 likes

Hahaha ja zo is het bij ons vaak “appel schil eraf” en dan is de schil er af en dan moet ie er weer terug op volgens haar :woman_shrugging:t2::sweat_smile:

3 likes

Mijn kind is elke dag zo blij met die vitamine gummibeer haha. Altijd oe snoepje!

1 like

Ja die zijn echt top hè? Als wij het vergeten herinnert ze ons er wel aan, ideaal.

2 likes

22 maanden en nee is m’n favoriete woord. Twee hapjes aardappel op. Boterham gemaakt en een rijstewafel erbij. Alleen rijstewafel op :woman_shrugging:t3: En dan vannacht wakker worden van de honger natuurlijk.
Voor;

Na;

6 likes

Broccoli,rijst en geroosterde kikkererwten. Ben benieuwd wat ie op eet :sweat_smile:

6 likes

Voor, stoofpotje van kip, aardappeltjes en wortel uit de oven

Na, maar toen ik r restjes begon op te eten wilde ze uiteraard wel nog, toen heeft ze de wortel nog opgegeten

Dreumes 15 mnd

6 likes

Geïnsprireerd door @Madelief en @fullmoon ook een keer een eetdagboek bijgehouden vandaag van mijn baby (10 maanden).

We starten de dag om 7.00 met een fles kunstvoeding, 180 ml (geen foto van).

Rond 08.00 uur ontbijt: mango-banaan chiapudding, stukjes avocado en een gedroogde abrikoos (die ik later nog even in stukjes heb gesneden).

Rond 11.00 uur weer een fles kunstvoeding, 180 ml.

Om 12.00 uur lunch: één boterham met 100% pindakaas en puntpaprika (waar ze alleen aan heeft gesabbeld).

Om 15.30 nog een fles kunstvoeding van 180 ml.

Om 18.00 uur avondeten: aardappeltjes uit de oven, een stukje maiskolf, blauwe bessen en wortel (op twee manieren gesneden in de hoop dat ze het toch pakt) .

Om 19.00 uur de laatste fles kv van de dag, 180 ml.

Als ik dit zo bekijk nu en vergelijk met de andere dagboekjes hier, lijkt ze meer kv te drinken dan de andere kinderen van ongeveer haar leeftijd. We zijn toen ze 6 maanden was begonnen met kleintjes/rapley en deze melkvoedingen lijkt ze nu nog behoefte aan te hebben… het blijft een beetje zoeken vind ik!

4 likes

Mais he… Als ik dat geef aan m’n kind (1 jaar oud) komt dat er in z’n geheel weer stuk voor stuk uit. Hij kauwt of verteert dat helemaal niet. Hebben jullie kinderen dat niet?

3 likes

Hebben volwassenen toch ook? :stuck_out_tongue:

5 likes

Ohh wellicht is het al eens gevraagd hoor maar waar heb je dit bordje vandaan? Hij past zo te zien op de Stokke tray toch?

Zo leuk die menu’s! Zal het ook eens proberen. Ik krijg et echt niet zoveel groentes in hier ( 4 en 1 jaar…). Was het maar zo’n feest.

3 likes

Het is de EZPZ mini mat, past idd op de stokke tray! :blush:

2 likes

O geen idee haha ik eet zelf geen mais :’)

2 likes

Onze pizza kunstwerkjes. :rofl: Geen after, maar ze at 3/4 van de pizza minus de groentjes erop. Maar ze had wel een bord vol paprika, wortel, tomaat en komkommer op als snack voor dat we gingen eten.

8 likes

De buitenkant van mais kan je niet verteren! Iets met cellulose wat niet afbreekbaar is in de darmen.

3 likes

Hij at zowaar een keer alles!

8 likes

5 likes

Haha, hier ook een kroepoekliefhebber. Wij verstoppen de kroepoek inmiddels totdat hij al wat rijst/groente op heeft, anders wil hij ineens niks anders meer eten :sweat_smile:

2 likes