What my kid really eats

Irritant he! Ze hebben hier wel neppe kiwi gold maar die vertikken ze eten :smiling_face_with_tear:

1 like

Topavond hier🥲

4 likes

Heerlijke curry met rode linzen, bloemkool en paprika voor een dreumes van 23 maanden. Voor- en nafoto:
afbeelding

9 likes

Als je denkt “wauw, wat een ideale situatie”, dan is dat zeker niet het geval.

• dat bestek ligt er voor de sier want na 2 hapjes ‘zelf doen’, vindt ze het saai worden en gaat ze gevaarlijke manoeuvres met haar mes uithalen
  • niet of de foto, maar 1 van ons is altijd het ‘entertainmentteam’ want anders vindt ze het ook saai worden en dan klimt ze uit haar stoel/zwaaien met haar mes/over de tafel hangen/etc.

Dus ja, ze eet goed. Maar dat gaat geheel niet effortless.

6 likes

Ze is 2 en wil altijd hetzelfde als wij hebben. Ik pak het mes wel altijd af als ze er gek mee gaat doen (zie 2e foto helemaal zonder bestek haha).

Haha pff ja, echt vermoeiend soms

Zouden jullie een baby van 9 maanden een gewone pannenkoek laten eten?
Met eieren, volkorenmeel, halfvolle of magere koemelk en gebakken in een beetje blueband
En geen beleg erop

• Ja
  • Nee

0 stemmers

4 likes

Ik heb ‘ja’ gestemd, maar wel met de kanttekening dat de baby gewend is aan vast voedsel. En de afzonderlijke ingrediënten eerder heeft gegeten, vooral de eieren.

3 likes

Ik vind het niet heel anders dan brood. Maar goed mijn kind at rond 9/10 maanden ook gewoon pasta enzo (uiteraard zonder zout etc).

3 likes

Ligt echt aan het kind dus lastig met ja/nee te beantwoorden. K. had ik dat niet gegeven met 9 maanden, maar die at toen vooral nog kleine beetjes en bv wel goed groente maar brood totaal niet. R. zou ik dat wellicht wel hebben gegeven bij uitzondering een keer. Niet omdat die de tweede is en we makkelijker waren (waren we met sommige dingen wel hoor)), maar die at toen gewoon echt al heel goed en veel. Kind at met 6 maanden een boterham alsof ze nooit anders had gedaan, der grote zus at pas rond de 10 maanden echt brood of een hoeveelheid die als lunch kon volstaan dus dat het ook echt een melkvoeding zou kunnen vervangen.

Ik wilde gaan douchen, loop ik onze kamer in en pak gedachteloos mijn pyjama van bed. Loop naar de badkamer en denk ineens huh zie ik dat goed? Ik weer terug, ligt K. Op mijn helft te slapen. Mn man had haar daar niet neergelegd nadat ze om 22u wakker werd en hij had haar net weer in bed toen ik thuis kwam. IPad lag naast haar, dus denk dat ze stiekem heeft geprobeerd filmpjes te kijken :joy: jammer voor der dat er een code opzit.

9 likes

Wat schattig. Met zulke dingen zou je eigenlijk een camera willen om het terug te kunnen kijken hé :joy:

Was je avond weg leuk, had je man het nog geregeld?

Haha ik zie nu pas in welk topic ik dit had gepost :joy: goedemorgen. Maar was zeker gezellig en hij had gelukkig idd wat geregeld! Heb er niks van gehoord tot ik om half 11 thuis kwam :ok_hand:t3:

2 likes

Ontbijt en avondeten van vandaag. Geen na-foto’s want hij (vr)eet alles op.

5 likes

Kleine toevoeging op mijn nee: ook afhankelijk van hoeveel vast voedsel al eens gegeten is, anders denk ik meer aan last van de maag dan aan “oei niet gezond”.

2 likes

Alles op behalve de linzenprut en een deel van de komkommer.

14 likes

Iemand had honger na de opvang gisteravond, saus 2x opgeschept.

5 likes

Wat een leuk bord! Waar is die van? Zou m’n kind geweldig vinden.

2 likes

Klopt idd, van Liewood!

Vond m eigenlijk veels te duur maar kon het niet weerstaan haha

2 likes

Olive and mint verkoopt zulke bordjes van Liewood en zag toevallig dat ze nu 15% korting hebben op t hele assortiment!

1 like

Bedankt voor de tip!

2 likes