What my kid really eats

Banaan, aardbei, blauwe bessen en een stuk croissant (de rest had ze vanochtend al op). Met blauwe bessen heeft ze een haat-liefdeverhouding maar de rest is grotendeels op.

14 likes

Baby van 6 maanden. Mijn vriend had zijn bord gevuld en ik ben helemaal verbaasd over hoeveel hij heeft gegeten :open_mouth:

14 likes

Hier ook met blauwe bessen. Of het hele bakje gaat in 1x leeg of ze raakt ze niet aan haha.

Wat is dit voor tof bordje?

1 like

Het is dit bordje:

Die vakjes kun je eruit halen, dan heb je een groot bord.

3 likes

Ik vind dit altijd zo jammer, als ik wat bedenk en het voelt echt geslaagd dat je denkt JA dit gaat ze helemaal opeten lets go
En dan is het 3x niks en vist ze nog oude rijstewafel uit dr stoel om die met veel passie op te gaan eten :frowning:

5 likes

Het duurt nog even voordat ik iets kan plaatsen over wat mijn eigen kind eet maar wij hebben de afgelopen dagen een dreumes te logeren gehad. Ze at met de pot mee behalve qua zout.

We aten groenterijst met gehakt, paprika, champignons en spitskool & speltmacaroni met gehakt, paprika, champignons, aubergine en tomatensaus.

Alles ging er goed in maar het is ook een makkelijk kind qua eten :grinning:

6 likes

Voor de bijna 5- en 3-jarige

Alles ging op uiteraard

33 likes

Wat een geweldige foto :rofl:

3 likes

Haha ja ze was wat ongeduldig :sweat_smile:

1 like

Een stukje vlees op en wat sperziebonen. De rest gooide ze op de grond.

13 likes

Geen foto’s maar wilde hier even een succesnummer komen posten. Gaat er eigenlijk altijd wel goed in en ik vind het zelf ook echt heel lekker.
Supersimpel en snel: broccoli met kruimige aardappels en gehakt, gekruid met flink wat kerriepoeder, knoflook en wat peper en zout. Beetje kookvocht van de aardappels en broccoli bewaren (kook ik gewoon in dezelfde pan), scheut melk er door en evt nog wat boter. Stampen en klaar. Heb het ook weleens met vega gehakt geprobeerd maar dat vond ik persoonlijk wat minder. Dus dit eten we vaak op de dag dat we vlees eten.

Zelfs mijn enorm lastige eter (of ja, hij lust wel veel maar eet gewoon heel weinig, heeft er weinig interesse in) heeft een grote bak op net. Voor hem deed ik er nog een klont roomboter doorheen voor de calorieën.

9 likes

Wij zijn op vakantie met onze moeilijke eter en haar überhaupt laten eten is best een uitdaging maar gisteravond vreet ze ineens een half blok feta op?! Terwijl ze verder leeft op frietjes, ijs en geroosterde boterhammen.

13 likes

Ik deed weer eens een poging met een monkey platter na schooltijd ( delen met mij).

Wat op ging: haribo beertjes, tucjes en chips. 1 paprik naar binnen gekregen onder luid protest.
Echt wanneeerrrrrrr gaat mijn kleuter wat anders eten dan pasta met kaas of aardappelpartjes met yogonaise.:cry:

3 likes

Ik dacht heel even dat er een zuurstok in het glas stond. Nu heb ik zin in zuurstokken.

5 likes

Kabeljauw, gekookte krielaardappelen en erwtjes. Wat appelmoes erbij omdat het dry af was :joy:

13 likes

Ik had gisteren eens een dagje bijgehouden wat mijn dreumes (13m) eet. Geen nafoto’s want er bleef niks over.

Ontbijt:

Tussendoor:

Lunch:

Tussendoor:

Avondeten:

Niet op de foto maar wel gegeten:

• een fruitrolletje
  • een bakje yoghurt na het avondeten
  • een hap modder in de speeltuin
33 likes

Hier ook paar dagen geleden een (deel van de) dag bijgehouden! Dreumes van 14 maanden.

Ontbijt: Havermoutpap met stukjes banaan en geraspte appel (geen foto van). Zo goed als op.

Tussendoor (alles ging op dus geen nafoto):

Lunch:

Tussendoor (geen foto van):
Linzenwafel met appelstroop en wat rozijntjes.

Avondeten:

Tussendoor staat er altijd een beker water die ze mag pakken. 'S middags krijgt ze ook een beker melk en voor het slapen gaan krijgt ze 150 ml melk.

8 likes

Wat heerlijk dat hij zo goed eet! Onze kindjes zijn bijna even oud en zit echt vol verbazing te kijken hahaha🥲

Er gaat aardig wat naar binnen ja. Nu moet ik wel zeggen dat hij heel de dag bezig is met klimmen en klauteren. Die wervelwind modus zal wel energie kosten dus dan heeft hij honger.

1 like