Ziet er lekker uit allemaal maar is dat geroosterd brood zonder beleg?
Nee het is brood met roomboter. Dat oranje spul is pompoen/mango spread. De foto is een beetje onduidelijk
zin in voor mezelf haha
Die uitgeholde stokbroodjes zijn zo herkenbaar
Iemand tips voor een zonvakantie in november? We dachten aan de Canarische eilanden. We gaan met een kindje van dan 3,5 en baby van 11 maanden.
Ik vind ‘t zo heerlijk dat zo ongeveer iedereen hier hetzelfde kinderservies heeft, haha. Net of ik naar ‘t eten van m’n eigen kind kijk.
@Juffie @Chesirecat
Wat zijn die kleine ronde dingetjes op jullie bordjes? Soort ontbijtgranen ofzo?
Als ik dit allemaal zie maakt het me echt onzeker. Mijn baby (jaja “dreumes”) van 13 maanden eet echt bij lange na niet zoveel. Telkens gedoe met eten en overal om huilen en dan gaan wrijven in dr gezicht en alles weggooien. Het enige wat er als een gek ingaat zijn frambozen. Ik hoop echt dat ze binnekort eens wat meer gaat eten… ik ga het ook eens bijhouden allemaal met foto’s.
Gelukkig!! Ik begon me echt al zorgen te maken. Ze is volgens het cb ook te dun, dat blijven ze maar zeggen. Maar je kan ze ook biet met een trechter voeren natuurlijk hahaha!
Maar “fijn” dat het herkenbaar is.
Wij hebben afgelopen week een dag op mijn nichtje van 13 maanden gepast en die at over de gehele dag een boterham, een klein beetje knijpfruit en twee soepstengels. Ze had nog pap meegekregen, maar die wilde ze niet. Dat was het vanaf het ontbijt en voor haar dus een normale dag. Avondeten deed ze niet bij ons, maar ze had echt geen honger en was gewoon vrolijk en actief. Ze ontwikkelt zich goed, groeit weer gestaag volgens haar eigen lijn en staat onder controle bij kinderarts omdat ze door omstandigheden eerder dit jaar wel echt ondergewicht had, altijd al onderaan de curve gezeten maar toen zakte ze nog verder af.
Zolang een kindje goed groeit (volgens de eigen lijn) en zich ontwikkeld mag je er echt vanuit gaan dat ze voldoende binnenkrijgen ![]()
Zaterdag patatdag.
1 jaar 4 maanden oud.
Met een frikadel. En at nog mijn halve kaassoufle op (
)
Hij liet een heel klein deel patatjes liggen.
Quinoa en rode bietjes, before
And after
Baby is 10 maanden. Na elke hap brulde ze maar ze deed telkens haar mond weer open ![]()
Zo verwarrend is het als ze dat doen. Wil je nou of niet? ![]()
Ik kan het me heel goed voorstellen, dat het je onzeker maakt.
Bij mij juist andersom, mijn zoontje lijkt echt geen rem te hebben en eet (volgens mij) best veel en vooral heel gulzig en schrokkerig. Daar kan ik me dan weer onzeker door voelen. Is dit wel normaal? Weegt hij niet te zwaar voor z’n leeftijd?
Lastige wezens zijn ‘t ![]()
Hier leefde ze van 1,5 tot ver na 3 op melk, boterhammen met pindakaas, druiven en banaan. Als avondeten soms droge pasta of rijst, en natuurlijk wel honger als er koeken, friet of pannenkoeken gegeten werden. Er was toen mogelijk sprake van een koemelk- en pinda allergie en ik heb gehuild van wanhoop want dan zou ze niets meer kunnen eten.
Het werd vanzelf iets beter. Ze doet het verder goed, geen groeiachterstand of andere problemeb.
Ik denk dat dit topic ook leuker is om in te posten als er divers gegeten wordt en je plezier uit eten haalt, onze dagen waren qua eten echt niet leuk om te delen en ik wilde er ook niet nog meer mee bezig zijn.
Mijn dochter van bijna 3 lust alleen boterhammen met chocopasta en droge pasta
Ze lust helemaal geen fruit en groenten. Ze gaat 5 van de 7 avonden zonder avondeten naar bed. Ik ben maar gestopt me druk te maken en geef haar af en toe een vitamine pil. Je doet er toch niks aan.