What my kid really eats

Gisteren had ze een maaltijd van mama deli.
En vanavond risotto prutje met erwtjes, paprika en courgette.

10 likes

Dankje voor je goede tips! Ik ga kijken wat ik ermee kan.

Volgens mij leest ze dit forum ook, want gister heeft ze supergoed gegeten! Avondeten was niks, maar op de dag was het super. Ik had nooit verwacht dat je daar zo intens gelukkig van kon worden, een kind wat lekker zit te eten

7 likes

De laatste wortel had ze geen zin meer in.

10 likes

Kip alfredo van Hello Fresh. Een van dr favoriete maaltijden. Dit is haar tweede bordje :smiling_face_with_three_hearts:

11 likes

Vanmiddag tomaten soep met beschuitbol en vanavond risotto met champignons en spinazie

13 likes

Tipje, heb dit recept gezien op insta en is echt mega makkelijk, snel en gezond. Soepje maken van kipfilet, aardappel, wortel en boekweit. Beviel echt heel goed en vond het zelf ook echt lekker!
Hierna nog een broodje met vega smeerworst.

Edit: plus nog 1 sneetje met stroop en 1 met pindakaas. Meid heeft een groeispurt ofzo haha

5 likes

Broodje smeerkaas en aardbeitjes.

6 likes

Wat maaltijden van de afgelopen week (ze is net 1 jaar geworden):

Tofu, rijst, sperziebonen met kokosmelk en een beetje curry kruiden.

Broccoli/bloemkool/wortelen gekookt (vindt ze minder lekker dan uit de oven :sweat_smile:) en zoete aardappel uit de oven, alfalfa, botersla met een klein beetje feta en pijnboompitten (gestampt) en wat tofu. De alfalfa en de botersla vond ze echt goor en ze was een soort van beledigd dat ik dit jaar voorschotelde.

Zalm, broccoli, bloemkool en zoete aardappel uit de oven, ze heeft hier nog een bordje van gehad.

Lunch met fruit, krentenbol, gerookte tofu in blokjes en geraspt en een boterham dat in de oven getoast was met wat knoflook (ik had zelf zin in toast met knoflook, vandaar :rofl:).

Dit is spaghetti van pompoen/gele wortel/courgette, zo’n voorgesneden pak van de Appie, met tomatenblokjes als saus en daar wat kruiden bij gedaan (sumak en ras el hanout) en hüttenkäse met za’atar.

Edit: ik had wat beschrijvingen en foto’s niet juist :sweat_smile:

11 likes

Dochter wilde een boterham met schuddebuikjes. Dat laatste is dan ook precies het enige wat ze gegeten heeft voor ontbijt.

:smiling_face_with_tear:

16 likes

Voor ‘t eerst zoiets geprobeerd. Hij vond ‘t heerlijk! Voor en na.

De mais komt uit van die mini blikjes van Bonduelle (officieel voor in de salade). Ideaal! Had ook iemand hier getipt.

Als toetje een zelfgemaakt fruitijsje (perzik en banaan in de blender en ingevroren in vormpjes van Nuby). Ook een groot succes hier!

12 likes

Hahaha, ik had ze toch nog in stukjes gesneden voordat ik z’n bordje gaf. Ze waren te warm. Dus hij heeft ze niet gezien gelukkig :joy:

Pasta met champignons en een stukje stokbrood met kruidenroomkaas (van la place :heart: )

11 likes

Zin in die kruidenroomkaas nu

Rijst met ui, tomaat, paprika, aubergine, bloemkool, kokosmelk en een beetje limoensap.

2 likes

Orzo met paprika-roomsaus en spinazie. Nu is alles oranje :sweat_smile:

6 likes

Ik had net als toetje een chocolademilkshake gemaakt door gewoon banaan, melk en cacaopoeder door de blender te gooien. Ging er heel goed in.

6 likes

Paella. Vond ze echt super lekker.

9 likes

Ze pakt steeds mijn ontbijt af, dus ze krijgt nu maar gewoon hetzelfde :rofl: Amandel yoghurt met fruit en granola (dat nootje had ik nog even eruit gevist).

Burrito (maar dan niet opgerold)

Lunch onderweg

16 likes

Wat leuk om te zien! Hoe oud is jouw kindje?

3 likes

Ze is net 1 jaar geworden :blush:

3 likes