Gisteren had ze een maaltijd van mama deli.
En vanavond risotto prutje met erwtjes, paprika en courgette.
Dankje voor je goede tips! Ik ga kijken wat ik ermee kan.
Volgens mij leest ze dit forum ook, want gister heeft ze supergoed gegeten! Avondeten was niks, maar op de dag was het super. Ik had nooit verwacht dat je daar zo intens gelukkig van kon worden, een kind wat lekker zit te eten
Tipje, heb dit recept gezien op insta en is echt mega makkelijk, snel en gezond. Soepje maken van kipfilet, aardappel, wortel en boekweit. Beviel echt heel goed en vond het zelf ook echt lekker!
Hierna nog een broodje met vega smeerworst.
Edit: plus nog 1 sneetje met stroop en 1 met pindakaas. Meid heeft een groeispurt ofzo haha
Wat maaltijden van de afgelopen week (ze is net 1 jaar geworden):
Tofu, rijst, sperziebonen met kokosmelk en een beetje curry kruiden.
Broccoli/bloemkool/wortelen gekookt (vindt ze minder lekker dan uit de oven
Zalm, broccoli, bloemkool en zoete aardappel uit de oven, ze heeft hier nog een bordje van gehad.
Lunch met fruit, krentenbol, gerookte tofu in blokjes en geraspt en een boterham dat in de oven getoast was met wat knoflook (ik had zelf zin in toast met knoflook, vandaar
Dit is spaghetti van pompoen/gele wortel/courgette, zo’n voorgesneden pak van de Appie, met tomatenblokjes als saus en daar wat kruiden bij gedaan (sumak en ras el hanout) en hüttenkäse met za’atar.
Edit: ik had wat beschrijvingen en foto’s niet juist ![]()
Dochter wilde een boterham met schuddebuikjes. Dat laatste is dan ook precies het enige wat ze gegeten heeft voor ontbijt.
Voor ‘t eerst zoiets geprobeerd. Hij vond ‘t heerlijk! Voor en na.
De mais komt uit van die mini blikjes van Bonduelle (officieel voor in de salade). Ideaal! Had ook iemand hier getipt.
Als toetje een zelfgemaakt fruitijsje (perzik en banaan in de blender en ingevroren in vormpjes van Nuby). Ook een groot succes hier!
Hahaha, ik had ze toch nog in stukjes gesneden voordat ik z’n bordje gaf. Ze waren te warm. Dus hij heeft ze niet gezien gelukkig ![]()
Zin in die kruidenroomkaas nu
Ik had net als toetje een chocolademilkshake gemaakt door gewoon banaan, melk en cacaopoeder door de blender te gooien. Ging er heel goed in.
Ze pakt steeds mijn ontbijt af, dus ze krijgt nu maar gewoon hetzelfde
Amandel yoghurt met fruit en granola (dat nootje had ik nog even eruit gevist).
Burrito (maar dan niet opgerold)
Lunch onderweg
Wat leuk om te zien! Hoe oud is jouw kindje?
Ze is net 1 jaar geworden ![]()