Wow dan eet ze echt al goed met de pot mee zeg. Mijn zoontje is 17 maanden en denk niet dat hij dit allemaal zou eten. Knap hoor!
Jaa wanneer ze ziet dat ik iets eet, moet en zal zij het ook eten. Ik geniet er maar van zo lang als deze fase duurt ![]()
Had die gepofte spelt gekocht naar aanleiding van dit topic. Hij vindt het heel lekker! Doe ‘t nu vaak een beetje bij het fruit als er geen banaan af appel ofzo bij zit, zodat het wat meer vult.
Peuter van 2 jaar en 4 maanden; broccoli, aardappeltjes en een worstje. Mega blij met deze vooruitgang want er is al weken niet meer echt gegeten
. (Broccoli en twee aardappelstukjes haha)

Wat is dat voor sausje bij de komkommer? Misschien vindt mijn dreumes dat ook wel lekker… ![]()
Tzatziki haha. Niet geheel verantwoord denk ik. Of je kan het misschien zelf maken van yoghurt, komkommer en wat knoflook?
Dit was ‘verse’ tzatziki van de AH!
Hij vond het dippen wel heel erg leuk!
Wij aten vandaag shoarma met pitabroodjes, sla, tomaten en knoflooksaus. Daar had onze oudste geen zin in. Maar toen vond ze nog ergens een halve roze koek (??) en besloot ze haar broodje te beleggen met knoflooksaus, tomaten en… roze koek. En ze heeft het met snaak opgegeten ![]()
![]()
![]()
Waar is de kotssmiley als reactie als je hem nodig hebt. Bah. Kinderen hebben echt wansmaak af en toe. Die van mij doopte gisteren patatjes in de fristi en at het met smaak op.
Gisteren weer een dag bijgehouden!
Als ontbijt pompoen-bananenbrood met kokosyoghurt en wat aardbeien en blauwe bessen
Als tussendoortje een bordje fruit en een geel cherrytomaatje.
Als lunch een broodje kaas/komkommer en een broodje 100% pindakaas.
Tussendoortje: peer en een maiswafel met amandelpasta.
Avondeten: groene groentencurry met linzen, rijst, tomaatjes en mais.
Op het avondeten na had ze alles op, dus daar geen nafoto’s van. Ze is 15 maanden!
Eet zij de kaas en komkommer niet van het brood af?
Ik ben nog niet begonnen met ‘los’ beleg, want bij het avondeten bijv met een wrap eet hij de losse dingen er af en zonder dip eet hij dan de wrap niet meer :’)
Ik denk dus dat dit ook met het brood zal gebeuren. Gebruik je een trucje of eet jouw kind het wel gewoon normaal op?
Mijn 5-jarige eet ook nog steeds de kaas van d’r brood ![]()
![]()
Soms eet ze er wel wat vanaf, maar ze is zo gek op brood dat ze dat dan evengoed ook altijd nog op eet. Geen speciaal trucje dus, maar gewoon mazzel.
Ik vind dat ze best redelijk eet eigenlijk! Hier ongeveer hetzelfde, maar inderdaad het moet precies zoals hij het wil. Hij probeert ook nog maar weinig nieuws, zelfs zoetigheid wil hij niet proberen als hij het niet kent.
Maar zo’n borek moet ik ook maar eens halen, laatst had ik een ministukje en dat vond hij wel lekker.
Zo leuk om te zien! Die borek ga ik ook eens proberen. Liggen ook bij de AH volgens mij.
@Juffie ook heel leuk om te zien! Zelfde leeftijd hier dus leuk voor inspiratie!
Kind eet zo slecht laatste tijd. Ontbijt amper. 'S avonds eet ze opk vrijwel niks. Tomatensoep is normaal haar lievelings. Vooral als er ballen in zitten. Gisteren soep gemaakt, heeft ze letterlijk een half hapje op. En de ballen moesten eruit (en weer erin, en weer eruit etc.)
Ohhh zo herkenbaar. Mijn dochter is vanmorgen met 3 hapjes fruithap op naar de opvang gegaan, verder wilde ze helemaal niks. Avondeten is ook een ramp, 2 happen en het is klaar, wat ik ook maak…Pff ik hoop dat dit maar weer een (korte) fase is.
Wel een leuk idee, tomatensoep! Ga ik eens proberen.
Maak je ‘m dan gewoon zoals je voor jezelf zou doen of met minder zout/zoutloos?
Nee wij eten gewoon dezelfde (dus wel met bouillon en zo). Ik maak altijd met zo’n verspakket van de supermarkt, haha. Alleen voor onszelf doe ik er dan nog extra peper doorheen, dat laat ik voor haar achterwege.
Goed om te weten! Ik moet even wat minder moeilijk gaan doen met zout volgens mij. Ze zeiden bij het CB van de week ook dat ik nu wel kan doen zoals ik voor onszelf ook doe. Maar op de één of andere manier gaan bij mij bij zout nog steeds alarmbellen af?
Ik laat ‘m nu langzaam steeds meer van ons eten proeven en mee eten als dat kan en dat gaat goed. Dus leuk om ook eens soep te proberen!