What my kid really eats

Ik herken het bederven ook niet. Bewaren ze wel in de koelkast en ik ben heel streng met mes er niet nog een keer in als het in aanraking met iets anders is geweest (mond, boter etc), dat scheelt wel merk ik want anders staat er wel snel schimmel op.

@SpeedOfSound bij AH hebben (of hadden, kom er nooit meer) ze ook allerlei groentespreads in zo’n doorzichtig rond bakje bij de versafdeling. Ik vond altijd de doperwt-muntspread erg lekker en onze kids ook. Ook makkelijk zelf te maken met bevroren eretjes, wat olie en munt en in een bakje wat goed sluit blijft het dan ook wel ff goed in de koelkast. Maar om uit te proberen (en gewoon minder werk) vond ik die vd AH altijd wel fijn.

4 likes

Aanvulling op alle andere suggesties: wij hebben hier ook altijd notenpasta staan, als aanvulling op 100% pindakaas. Net iets anders van smaak maar ook lekker en gezond. Wel heel duur helaas.

Hahhaha ja typisch! Ze zien alles he. Wij aten zelf de groentesaus niet, ooit mee gestopt vanwege gezondheidsredenen, maar mijn vriend wil nu niet meer zonder en vind dat onze zoon het ook moet hebben. Ik hoop maar dat het bij ons niet zo wordt dat hij het niet meer zonder wil hebben (en eigenlijk voornamelijk omdat ik dan denk stel het is een keer niet in huis of bij iemand anders…)

3 likes

Vrij eenvoudig, namelijk gepelde tomaten in de blender met wat ricotta.

1 like

Tipje: per eetlepel invriezen, dan kan je steeds een blokje pakken en dat ontdooien. Eetlepel is hier precies genoeg voor 1 boterham, even 15 sec in de magnetron

4 likes

Ik zag een keer de tip om die fruitspreads in ijsblokjes in te vriezen, zo heb je niet een hele pot xie snel kan schimmelen, maar steeds een beetje.

Edit: net te laat.

2 likes

Brocoli met bieslook roomkaas en spaghetti

6 likes

Ik stond versteld van wat m’n dreumes gisteren op at in het pannenkoekenrestaurant :scream: (eerste foto was al soort van halverwege gemaakt)

8 likes

Heel erg loedermoeder maar peuter kaant dit gewoon weg. :joy:

Hier nog een post over gezond beleg:

https://www.instagram.com/p/ChUKow5DQ8u/?igshid=MDJmNzVkMjY=

7 likes

Haha, heerlijk. Bijzonder he wat ze soms wegeten. Die van ons zijn dol op rauwe rode ui :joy:

Geen foto, maar we hadden voor de lunch roerei met van alles er door (tomaat, spekjes, ui, spinazie etc) en k. heeft 20 minuten besteed aan alles op haar bord sorteren. “Ik lust het niet door elkaar”. Daarna heeft ze alles gewoon opgegeten, maar wel per soort :sweat_smile: hopelijk gaat dit niet een of andere nieuwe fase worden.

4 likes

9 likes

Wat eet jullie dreumes als ontbijt?
Ik geef nu altijd nog een flesje melk en daarna een boterham. Wil eigenlijk niet van dat flesje af, zo gezellig… maar ben ook op zoek naar eens wat anders. Maar kom dan uit op pap ofzo. Dat lijkt me alleen een beetje dubbel, 2x melk.

Ben benieuwd wat jullie geven!

2 likes

Dit vind ik ook erg lastig! Hier krijgt ze sochtends inderdaad nog een fles. Ik vind het een fijn momentje, die drinkt ze bij ons in bed. Lekker samen wakker worden haha. En als ze overdag niet veel drinkt, heeft ze iig al die fles qua vocht.

Brood eet ze sochtends niet zo goed, pap ook niet. Waar ik vooral achter ben gekomen is dat ze uit mijn bakje of bord wil eten :joy: laatste tijd maak ik dan een bak yoghurt met fruit en dat eten we dan samen.

2 likes

Hier kiest hij tussen brood en yoghurt, pap blieft hij niet zo. Wel vaak een beker melk erbij!

1 like

Haha precies dit! Ik eet altijd kwark met cruesli. Dat laatste geef ik hem niet, maar wel kleine hapjes van mijn kwark.
Misschien idd eens yoghurt proberen. Al geef ik dat vaak ook ‘s-avonds na ‘t eten. Lastig…

2 likes

Wij vallen ook veel terug op yoghurt, twee keer per dag is hier eerder regel dan uitzondering! (Ik weet niet of er iets op tegen is qua gezondheid, maar ons zoontje groeit goed en lijkt niet hongerig. Doordat we yoghurt altijd als ‘safe food’ kunnen aanbieden zijn we zelf ook relaxter met name het avondeten en het aanbieden van nieuwe dingen. Eet W het nu niet? Dan een volgende keer vast wel. En anders wel als hij achttien is.)

(Edit: compleet ongevraagd relaas! Maar misschien helpt het voor ouders die hier lezen en die denken ‘help die van ons wil alleen yoghurt/banaan/cracotte/beige dingen)

3 likes

Wij geven inderdaad om die reden ook elke avond yoghurt na z’n avondeten (soms ook iets van een Danoontje hoor of zelf gemaakt ijsje van bevroren fruit).
Als hij dan maar weinig avondeten op heeft, eet hij tenminste nog een bakje yoghurt met fruit.

2 likes

Dochter is 14 maanden en krijgt bijna altijd pap (met koemelk aangemaakt) met vers fruit er doorheen.

Soms krijgt ze yoghurt met muesli en vers fruit.

2 likes

15 maand, maar zijn al met een jaar met flessen gestopt, eet eigenlijk altijd één broodje en een kop melk. En doe eigenlijk altijd hartig beleg want hij krijgt op de opvang geregeld al pindakaas en appelstroop. Meneer mag graag kauwen, pap en yoghurt gaat hij spetteren. Warme havermout vind hij ook lekker, is weer wat steviger.

1 like

Wat voor muesli gebruik jij? Ik ben benieuwd! Ben bang voor te grote/harde stukjes ofzo?

2 likes