Bijna altijd havermout met koemelk en een half geraspt appeltje erdoor. Eet hij met smaak. Hierbij krijgt hij een beker water want hij drinkt rond half 6 nog een flesje melk, en gaat soms daarna nog even slapen.
Deze! Is ook zacht dus krijgt ze goed weg.
Mijn baby van 10,5 maand eet s’ochtends pap (met moedermelk aangemaakt) of yoghurt. Yoghurt is echt een grote favoriet van haar haha, eet ze zo een hele kom van op. Brood wil ze niet echt.
Thanks! Dit moet een hit zijn, mét rozijnen haha.
Je kan de pap ook maken met een ander soort melk dan je in het flesje doet, haver/soja/kokos/amandelmelk bijv. Dan heb je niet 2x koemelk
Oh kijk, dát is een goede! Dan valt ‘t ook niet meer onder zuivel en krijgt hij daar niet “teveel” van binnen.
Thanks voor ‘t meedenken!
10,5 maand oud, zo fijn, dat bordje omkeren ![]()
Edit:
Gelukkig ligt er ook genoeg op de grond, wat ie lekker op eet
Vanaf wanneer ben je fruit zo in stukjes gaan aanbieden? Ik prak of pureer het nog meestal, maar misschien moet ik hier naartoe gaan werken.
Ik ben begonnen met vast voedsel met 6 maanden en gelijk zo vanaf het begin in stukjes.
Dan ga ik gewoon proberen om zijn eten wat meer in stukjes aan te bieden. Ik ben benieuwd hoeveel er in zijn mond terecht komt en op de grond ![]()
Wij beginnen over een week met eten aanbieden (4 maanden is ze dan, is ivm mogelijke allergieën). Maar ik ben zo benieuwd, ze vindt het wel leuk om naar eten te kijken maar ik had gister wat aardappelpuree voor dr mond gezwaaid en daar vond ze niks van.
Hoe en met wat zijn jullie begonnen?
- Groente
- Fruit
- Hele stukken
- Geprakt
- Voor de 6 maanden
- Na 6 maanden
0 stemmers
Ik heb groenten en fruit tegelijk aangeboden! Maar ik kon maar 3 dingen kiezen.
Hier hetzelfde inderdaad!
Ik ben gestart vanaf 4 maanden met aardappel+groente in echt hele kleine hoeveelheden (en dan telkens meer) en wanneer ze dit goed at, ben ik ook fruitpap beginnen geven.
Nu wel? Ik heb 'm aangepast. En hoe deed je dat dan gelijk?
Wij deden Kleintjes dus met zes maanden gewoon een bord met reepjes banaan, zoete aardappel en broccoli ofzo voor hun neus gezet haha
Oh dat boek heb ik eergister in de geefkast gevonden! Wel een oude versie. Ik werd helemaal gek van het borstvoeding is de holy grail gewauwel (maar ben ook nog niet verder dan dat gebladerd)
Het boek Baby Led Weaning vond ik daarin beter. Maar dat lijkt me voor jou een lastige optie als je nu al begint met allergieën, want met vier maanden zijn ze daar nog niet klaar voor. Maar je kunt het wel gecombineerd aanbieden na zes maanden.
Ik vond het vooral ideaal omdat ik echt heel lui ben en geen zin had in pureren en voeden.
Je kunt trouwens ook gewoon gepureerde hapjes mengen hè, dus bijvoorbeeld banaan met spinazie (ik noem maar wat). Dan heb je ook groente en fruit in één.
Solid starts is ook een leuke om te volgen op insta. Ze hebben ook een app waar je per voedingsmiddel kunt zien hoe je het kunt aanbieden per leeftijd, wanneer je iets kunt geven en wat de gevaren zijn.
Met vier maanden gepureerd, met zes maanden grotendeels over op BLW. Op de opvang geven ze nog wel gepureerd fruit en mijn moeder doet dat ook omdat ze hele stukken geven erg spannend vindt.
Solidstarts en BLWmeals zijn leuke instagram-pagina’s voor ideeën.