What my kid really eats

Broodje jam en een halve spinazie-kaas burger.

3 likes

Ik deed vanaf 4,5 mnd gepureerd groente aanbieden. En dan elk groente paar dagen achter elkaar. Begin met wortels. Toen pompoen. Toen broccoli. En na een week of 3 fruit erbij. Fruit is meestal wat zoeter en wordt aangeraden om dit pas na groente te introduceren.

1 like

Ze wilden liever 10 mandarijnen eten :face_with_raised_eyebrow:

10 likes

Reactie op een oude post maar is dit die gepofte spelt? Het ziet er anders uit dan op jouw foto of lijkt dat maar?

4 likes

Ik vind dit zo frustrerend worden. Het enige wat echt wordt gegeten is kaas en brood. De paprika heb ik zelf gegeten en hij wilde meer kaas.

1 like

Zag dit net ergens op internet dus meteen een kerstboompje nagemaakt. Je legt gewoon appelschijfjes zo neer en klaar. Bij gebrek aan gezondere dingen een stam van chocola en frambozen-sprinkles als ballen.

26 likes

Voor het eerst mee eten met HelloFresh. Het zout er pas bij gedaan in ons eigen bord dus ze kon een keer mee eten. Normaal gesproken krijgt ze best vaak een potje uit gemak.

Ze vond het een groot succes. Zeker voor herhaling vatbaar. Het bord ging helemaal leeg. Daarna ook nog 2 grote eetlepels Griekse yoghurt helemaal opgegeten.

Ik vind het zó leuk om haar te zien eten en te genieten.

Edit: oh, vergeten te zeggen. Ze is 11 maanden.

22 likes

Ik bedacht me ineens rond een uur of 12 dat ik dit een keer bij wilde houden. Er missen dus wel een aantal foto’s. Het is de laatste tijd een beetje zoeken wat ze wil qua eten. Ze laat steeds vaker de flessen staan dus we zijn nog zoekende wat precies werkt.

05:21 100 ml voeding - op
08:20 210 ml voeding - op
10:30 1 banaan - op
12:30

Eindresultaat

15:30 210 ml voeding

Eindresultaat

17:00 tijdens het koken een maïsvinger - op

17:40 kalkoenfilet met basilicumroomsaus, aardappel en boontjes en g riekse yoghurt met stukjes kiwi

Eindresultaat

19:00 210 ml voeding

Eindresultaat

En nog 1,5 drinkbeker met water

13 likes

Ik had 0 zin om te koken want ben niet lekker. En ze had s’middags op de opvang al warm (en gezond :grin:) gegeten.
Ze is 1.5 jaar.

Eindresultaat

en nog 6 extra stukjes tortellini.

4 likes

Ik heb het een dagje bijgehouden van mijn baby van 9 maanden.

06.30 borstvoeding
08.30 een hapje van de plant, huisarts gebeld maar gelukkig was het oké.

08.45 pannenkoeken en peer

11.20 borstvoeding
13.30 borstvoeding
15.00 pannenkoeken, banaan en aardbei

17.30
Tomatensaus en aardappels (ze heeft 1 stukje aardappel gegeten en 3 hapjes saus)

En dan om 18.30 nog een x voeden.
(en snachts nog 5 x haha)

25 likes

Chili Con Carne, m’n 1 jarige zoontje at alles op. De peuter alleen de zoete aardappel haha.

7 likes

Prei-kerriesoep, rauwkost en fout-maar-goud kruidenboterstokbrood. Ging er allemaal goed in.

15 likes

10 maanden, iets van drie kwart op! Vooral de zwarte bonenspread ging er goed in.

9 likes

Geen foto’s maar gisteren helemaal fancy pastinaak geroosterd in de oven met wat olijfolie. Lekker zacht geblend met moedermelk en water. Was reuzetrots op mijn creatie en fantaseerde al tijdens het maken over hoe lekker mijn 5 maanden oude dochter dit ging vinden… Heb nog nooit iemand zo vies zien kijken, ze ging tot kokhalzen aan toe :smiling_face_with_tear:

10 likes

Boven bord van de dreumes (15 maanden) en onder van de kleuter (net 4).

Voor de dreumes nog keer extra zoete aardappel opgeschept en die kreeg ook nog een bakje Griekse yoghurt als toetje. De kleuter eet mega slecht, die moet sinds ze 4 is 4 hapjes nemen en dat doet ze tot nu toe wel. Dus ze heeft 4 sperziebonen op, 4 stukjes kipschnitzel (vega) en 4 stukjes zoete aardappel. Dat ze daarop kan leven snap ik echt niet maar goed.

3 likes

Ik kan deze niet vaak genoeg tippen: @solidstarts op instagram geeft heel veel tips over hoe je kinderen het beste kunt laten eten en wat te doen als ze niet willen! Die van zelf laten kiezen heb ik ook zeker voorbij zien komen

6 likes

Ja! En rolinde_opdegroei

Wat ik een heel verhelderend inzicht vond is dat de aanwezigheid van voldoende veilig voedsel een basisvoorwaarde is om ook andere dingen te proberen. Een bord vol wormen zal je honger kunnen stillen en ook voedzaam zijn, maar als een vol bord wormen het enige is wat voor je neus gezet wordt, zal je er minder snel iets van proeven, laat staan je daaraan vol eten. Wij geven daarom altijd yoghurt gelijktijdig met het avondeten en vaak ook iets van komkommer of tomaat. Onze dochter begint met 14 maanden al iets zinniger te worden :sweat_smile:
En: de voedingswaarde van 1 (of 4) hapjes groente is nagenoeg nihil, de positieve relatie met eten is wat telt.

3 likes

Als ze zelf mag kiezen is het friet met frietandel. Of kale pasta. Maar probeer dr altijd wel te betrekken bij het eten. Ze helpt vaak met koken en dan eet ze meestal ook iets beter. Maar het blijft een hele lastige eter helaas.

1 like

Wafeldag in Zweden, dus wafels voor ons en een babywafel voor de baby (10mnd). Groot succes!

Voor:

En na:

10 likes

Quinoasalade. Voor de dreumes (15 mnd) zonder spinazie en amandelen. Na nog Griekse yoghurt.

Voor de kleuter (4 jaar) een paar onderdelen van de salade en pasta want dat lust ze sowieso. De standaard is laag maar ze at goed. Quinoa nog extra opgeschept.

6 likes