Zo ging het echt bij de eerste. Tot 2,5 ongeveer af ze ongeveer alles en goede porties. Helemaal blij waren we ermee maar nu al 1,5 jaar mega slechte eter haha. Serieus idd 1 doperwt en 1 boontje. Wel dan al de avocado, had ik nog wel keer van kunnen geven.
Ja is dat een soort geheime briefing ofzo die peuters krijgen als ze 2,5 zijn? Let op; je bebt nu 2,5 stop met het eten van groente!!! ![]()
14mnd, dus ze eet nu nog als een bootwerker:
Met een schaaltje yoghurt als toetje, en een uur later dronk ze zich nog helemaal lam bij mij, hoeveel magen heeft een dreumes eigenlijk.
Ik vind het ook zo grappig dat de baby’s en dreumesen altijd lekkere prakkies eten en de peuter een deconstructed maaltijd, want je erwtjes zouden je rijst maar aanraken ![]()
Hahaha goed te lezen dat het gelukkig overal dezelfde ellende is ![]()
Herkenbaar ja. Mijn kind eet altijd yoghurt want dat is echt al sinds het begin z’n lievelings, maar soms eet hij niks van avondeten en ik denk altijd dat ie dan om 3 uur 's nachts wel wakker wordt met honger maar nee hoor.
En hij at echt alles toen hij begon met eten en nu is hij zo picky. Hij scheidt ook altijd netjes de groenten uit de pastasaus haha, dus dat pureer ik maar vaak. Voordeel is wel dat hij ook niet van zoetigheid houdt haha, raar kind.
Wij geven gewoon vla ongeacht hoe weinig het kind gegeten heeft. Ik geloof zelf niet dat je beter eters krijgt als je ze afstraft dat ze geen toetje mogen.
Hier ook een 1 jarige die meer eet dan de 4 jarige 🫠
Hij heeft een prima BMI, zit keurig op z’n lijntje en hij eet niet heel ongezond, dus ik vind het allemaal wel prima. Eerst probeerde ik er nog een boterham in te proppen want anders was ik bang dat hij honger had, maar dat is voor hem ook een beloning. Yoghurt krijgt hij altijd, ik wil hem ook niet straffen ofzo, maar het scheelt er wel aan wat voor toetje het is vind ik.
We blijven gewoon alles aanbieden en dan zal het ooit wel weer goed komen. Ik wil er ook geen strijd van maken en ondertussen geef ik hem pasta met een saus met heel veel groenten en peulvruchten die eruit ziet als een tomatensaus haha.
Maar goed, mijn kind is net twee en nog geen vier, dus ik snap best dat het na twee jaar wat anders is. Vooral als je kind al wat dunner is.
En yoghurt gelijktijdig met de rest van het avondeten aanbieden?
Dit doen wij ook en het werkt heel goed. Hij dipt gewoon alles in de yoghurt en dan gaat zijn hele bord leeg.
Mijn kind van net twee is nu echt in een fase dat ie vreet als een bootwerker. Niet normaal wat hij op een dag naarbinnen werkt. Hij krijgt wel gewoon gezonde dingen dus ik maak me niet zo druk en ik denk dat hij dan binnenkort wel zal groeien. Alleen moet ik binnenkort naar het consultatiebureau en ik vrees nu al voor de reactie daar.
Werkt hier ook heel goed juist. We zeggen er eigenlijk ook nooit wat over. Ze heeft fases minder en nu weer heel goed, maar sommige gerechten niet zo.
Gele bordjes van de meiden (bijna 4 en 6 jaar). Groene bordje van de bijna 18 maand oude. Die met wortels van de 3,5 jarige. Ze heeft het eigeel niet op trouwens. De tomaatjes van de ‘baby’, zijn opgegeten door de oudste…
En nu zitten ze aan zo’n vrieslolly, daar hoef ik geen before & after van te maken want dat eten ze prima ![]()
Krijgen jullie dan echt reactie van consultatiebureau bij jullie kind over gewicht en lengte? Ik krijg gelukkig nooit commentaar hoor vaak horror verhalen van andere moeders. Laatst was ze qua gewicht boven de lijn maar toen zeiden ze komt vast goed geen zorgen.
Ja gelukkig herken ik dit ook, vrij relaxed
Ik hoorde altijd zoveel horrorverhalen dat ik eigenlijk beetje bang werd. Tot nu toe gelukkig alles meegevallen.
Voor én na. We aten laat en ze was eigenlijk al doodop. Ik merk dat ze dan ook minder tot geen nieuwe dingen wil proberen. Schaaltje yoghurt ging er wel goed in en daarna heb ik haar linea recta in bed gewieberd.
Gekke vraag, maar voor de dreumesen die zoveel eten. Poepen die ook vaker op een dag? M’n nichtje poept 2 tot 4 x per dag en m’n zus vraagt zich af of dat normaal is.
Ja mijn kind poept 2-3 keer per dag.
Lijkt mij dat dat gewoon verschilt per kind. Er zijn toch ook volwassenen die drie keer per dag poepen en volwassenen die één keer in de drie dagen poepen.
Poept jouw baby altijd ongeveer even vaak dan? Hier varieert het echt van 1 tot wel 6 keer per dag
(er is wel een gemiddelde hoor, 6 is gelukkig een uitzonderlijk, want dat is ook meteen luieruitslag)