Hier bijna altijd 2 keer per dag.
Waar zijn deze bordjes van? ![]()
Ja dat lijkt me normaal. Hier ook vaak 2-4x per dag, als het 2 is vind ik het vaak nog weinig haha
Kwantum!
Mijn dreumes van 1,5 meestal 2 x per dag. Soms 1 x. Maar ze is een slechte eter.
Noedels gingen er goed in, gebakken uitjes idem, atjar tjampoer en groenten zijn op de grond beland.
Mijn vriend is helemaal fan van het nieuwe Nijntje kookboek (nogmaals dank @Zitzak!) dus we hebben er het hele weekend uit gegeten
.
Vrijdag: linzenpilav. E. heeft twee bakjes leeggegeten. Vooral de gekruide yoghurt was een succes.
Zaterdag: mac & courgette. Zijn bakje leeg en daarna nog yoghurt.
Zondag: roze stamppot (bieten) met een worstje. Er bleven twee stukjes over. Daarna nog een banaan.
Je hebt me helemaal geinfluenced met je succeposts haha. Ik heb hem net op het verjaardagslijstje vd oudste gezet. Die is dol op samen koken en de boeken van Nijntje worden hier bijna dagelijks gelezen, dus hoop dat er dan weer wat meer variatie in de gerechten hier komt haha.
Ah dan gaat ze hier hopelijk veel plezier van hebben! Hier is het in ieder geval een groot succes. (stiekem nog meer bij mijn vriend dan bij E.
)
Haha ik ga hem door je enthousiaste verhalen ook bestellen! Mijn peuter eet momenteel dramatisch, dus ik hoop dat dit een positieve bijdrage gaat leveren ![]()
Na jouw enthousiaste post wil ik dit boek nu ook😅 Eten gaat niet fantastisch de laatste tijd (behalve ongezonde zooi, wat ie bij anderen vooral krijgt🫥)…
Ik raak er ook een beetje inspiratieloos door omdat het 9 vd 10 keer toch niet gegeten word.
Ah dat lijkt me heel frustrerend! Kan me wel voorstellen dat de inspiratie dan een keertje op is. Misschien verricht Nijntje wonderen. En anders is het alsnog een leuk voorleesboek.
Wat een leuke bordjes, waar zijn die van? ![]()
![]()
Van Liewood. Zijn echt heel fijn!
Ik wilde wat leuks delen. Ik ben lid geworden via Facebook van een aantal baby led weaning groepen. En wat ze daar doen is de 100 first foods (before 1, maar dat boeit niet zo) bijhouden. Ik ben dat toen met terugwerkende kracht ook gaan doen, en dan alleen de dingen die ik als blw aanbood dus geen potjes.
Het inspireert me echt om Y meer aan te durven bieden en op m’n vrije dagen eens wat anders te maken. Zo had ik vorige week wentelteefjes voor de lunch gemaakt en vanmorgen brood geroosterd.
Ook zorgt het ervoor dat ik vrijwel alles voor ons zonder zout maak en haar dat aanbied. Alleen we eten niet altijd even boeiend, dus dat is veelal aardappel met groenten.
het lijstje
- Bloemkool
- Broccoli
- Aardappel
- Avocado
- Guacemole
- Banaan
- Perzik
- Aardbei
- Peer
- Appel
- Ei gekookt
- Wortel
- Paprika
- Komkommer
- Kaneel
- Soja yoghurt
- Mango
- Pannenkoek
- Kikkererwtenscramble
- Tomatensaus
- Courgette
- Pindakaas
- Hazelnoot
- Walnoot
- Pistache
- Paranoot
- Pecannoot
- Amandelpasta
- cashewnoten
- Zoete aardappel
- Avocado
- Ravioli
- Gele wortel
- Champignon
- Mais
- Aubergine
- Linzen
- Sojadrink
- Havermout
- Kidneybonen
- Rijst
- Brood
- Vegan gehakt
- Spaghetti
- Paprika
- Prei
- Hutspot
- Vega balletje
- Muffin banaan zoete aardappel
- Tofu
- Couscous
- Groene erwtenspread
- Turks brood
- Bananenmuffin
- Nasi
- Tempeh
- Aardappelpuree
- Vegan kip
- Croissant
- Falafel
- Witlof
- Framboos
- Sinaasappel
- Spruitjes
- Kaassaus vegan
- Spinazie
- Tortilla wrap
- Boerenkoolstamp
- Curry met Kikkererwten
- Tompouce
- Wentelteefjes
- Kofte courgette
- Ei gebakken
- Flatbread
- Tzatziki
- Watermeloen
- Oriëntaalse schijf vivera
- Pizza
- Augurk
- Kip
- Hummus
- Toast
- Sesamdressing
- Slagroom
- Mandarijn
Leuk, heb m opgeslagen. Mn dochter at altijd prakjes, best goed maar wil nu perse zelf eten. Dus ga toch maar stukjes aanbieden nu haha. Ga dit al leidraad nemen.
Before
After
Mijn dochter is 20 maanden. We aten fajita’s met (vega)kip. Erbij was geprakte avocado. Vandaag lag er verrassend weinig op de grond.