Love de tijdens hahaha
Lunch
Dit was er over. Althans, dit dreigde kind op de grond te gooien dus heb het weggepakt
Kind is een jaar
Pas op de helft bedacht dat ik het bij ging houden.
Fles melk van 180 ml ‘s ochtends en ‘s avonds. Tussendoor water.
Als ontbijt boterham met pindakaas, gepofte tarwe korrels en 4 druiven.
Als lunch boterham met pindakaas, boterham met appelstroop en 5 grote aardbeien.
Allebei op.
Simpele avg. Broccoli, aardappel en een heel klein beetje groentesaus.
1/2 kipschnitzel waar de korstjes grotendeels af zijn.
Broccoli vond ze altijd heeeel vies dus dit is echt al een overwinning. Ze heeft ook nog een paar hapjes van ons bord gehad. Want ja, dat van een ander hun bord is altijd lekkerder.
Kipschnitzel komt altijd pas later in beeld want anders is het alleen maar huilen als dat op is. Dat is echt d’r lievelingseten.
En na het toetje was het stukje kip toch wel weer lekker dus is die ook nog opgegeten.
Kindje van 1 jaar en 3 maand.
Ik heb net het nieuwe dagschema van m’n dochter gemaakt maar m’n man en vader vinden het nogal lastig om zoveel meer aan te bieden.
Dus ik dacht misschien willen jullie meedenken met wat snacks zijn? Ze is 1 jaar.
M’n vader biedt dr nu steeds een kleine eierkoek aan (wat ik wel prima vind maar ik dacht ook ja breder kijken is ook goed).
Ik had dit allemaal al:
Snacks: banaan, aardbei, rood fruit, sinaasappel, perzik, nectarine, avocado, komkommer, kikkererwtenwafel, knijpfruit, gekookt ei,
Soms: eierkoek, ontbijtkoek, babykoekje, babychips,
Eens proberen: gevriesdroogde aardbeien, frozen yoghurt bars, bliss balls,
Voor wie het interesseert, dit wordt het nieuwe schema:
07.00 borstvoeding
08.00 ontbijt
09.30 snack
10.30 naar bed met borst/fles
12.00 lunch
15.00 naar bed met borst
16.30 snack
18.00 diner
19.00 naar bed met borst
En ik zoek dus simpele snacks zoals je wel merkt, pannenkoeken bakken bewaar ik wel voor de lunch of laat ik over aan een restaurant ![]()
Mini krentenbollen, maiswafel met notenpasta, fruit/noten reepjes (bijv van nakd.), paprika, mango, peer, kiwi, zoete aardappel, plakje kipfilet, smoothie met griekse yoghurt (makkelijk & snel met diepvriesfruit). Dat is wat ik zo snel kan bedenken. Sommige dingen geef ik natuurlijk niet iedere dag.
Hier gaan rozijnen er ook goed in. Of van dat gepofte spul:
Bedacht me nog iets: (volkoren) soepstengel, tomaatjes of iets van kaas, blokje of zo’n babybel.
Gedroogde abrikozen, die knipte ik dan kleiner. Cracotte, mini krentenbol, bakje yoghurt, smoothie invriezen als ijsje, tomaatjes, peer, meloen of naja gewoon elk fruit?
Alle soorten fruit.
Dadels en gedroogde abrikozen of cranberries. Gedroogd ander fruit zoals appels of mango.
Maiswafels, rijswafels, LU cracottes.
Paprika in repen.
Danoontje.
Je zou de snacks kunnen verrijken met een vetbron. Wafel met pindakaas/notenpasta/tahin. Komkommer, cherrytomaatjes (in vieren) en een lepeltje zonnebloempitpasta om het in te dippen. Cracker met hummus. Zo even wat dingen die wij thuis aanbieden naast wat je zelf al had genoemd.
En je kind eet al deze dingen ook daadwerkelijk?
Heel gezond en verantwoord allemaal maar die van mij eten dat soort dingen gewoon echt (bijna) niet
Ja, de ene dag eet ze ze wat beter dan de andere dag maar het zijn allemaal dingen die ze prima lust. Ze is wel dol op lekker eten dus als wij wat lekkers hebben (donut, taart, chips) krijgt ze daar ook gewoon wat van. Maar in basis krijgt ze gezonde tussendoortjes en eigenlijk veelal dezelfde dingen als wij zelf tussendoor ook eten.
Ze is 1,5 dus ik verwacht dat de periode van kieskeurig zijn nog volgt hoor.
Ahhh vandaar. Hopelijk blijft t zo!
En ook deze dagen zitten ertussen. Normaal is altijd haar bordje helemaal leeg. Nu lijkt het alsof ze iets heeft gegeten maar ondertussen is het op de grond gegooid. Alleen de schuddebuikjes en een paar stukjes aardbei zijn opgegeten.
Zo blij dat we nu buiten kunnen eten
ik krijg mijn kind(21 mnd) nog geen tafelmanieren aangeleerd. Elke tomaatje is trouwens vakkundig weer uit de mond gehaald nadat ze alleen de binnenkant had opgegeten. (Met name groente) eten is de laatste tijd een struggle, dus ik was blij vandaag.
Hier at ze heel de dag matig bij m’n man en bij het avondeten best oké. Dat is 1 hap broccoli, paar hapjes van de tempeh en best wat gekookte aardappelen. Op gegeven moment was ze het zat en gooide ze alles weg.
Toen heb ik d’r nog wat fruit aangeboden wat we nog hadden liggen en heeft ze nog 3/4e banaan en een nectarine op. Ze is echt zo’n zoetekauw
Hier was dat tot een jaar of twee ook drama, dat alles overal lag, maar nu eigenlijk niet meer (hij is bijna 2,5). Dus er is hoop!
Behalve rijst. Intense hekel aan rijst want dat blijft overal belanden hier
Same!! Dat is echt een fase die ineens ook voorbij is
Ahh onze kindjes zijn even oud en ik vind het zooo leuk dat ze nu net wat grotere stukjes kunnen eten. We zijn op vakantie en ze smult intussen gewoon lekker mee van croissantjes en gekookt ei en wilde perzik ‘s ochtends. Zo gezellig!