Ah dan gaat ze hier hopelijk veel plezier van hebben! Hier is het in ieder geval een groot succes. (stiekem nog meer bij mijn vriend dan bij E. )
Haha ik ga hem door je enthousiaste verhalen ook bestellen! Mijn peuter eet momenteel dramatisch, dus ik hoop dat dit een positieve bijdrage gaat leveren
Na jouw enthousiaste post wil ik dit boek nu ook😅 Eten gaat niet fantastisch de laatste tijd (behalve ongezonde zooi, wat ie bij anderen vooral krijgt🫥)…
Ik raak er ook een beetje inspiratieloos door omdat het 9 vd 10 keer toch niet gegeten word.
Ah dat lijkt me heel frustrerend! Kan me wel voorstellen dat de inspiratie dan een keertje op is. Misschien verricht Nijntje wonderen. En anders is het alsnog een leuk voorleesboek.
Wat een leuke bordjes, waar zijn die van?
Van Liewood. Zijn echt heel fijn!
Ik wilde wat leuks delen. Ik ben lid geworden via Facebook van een aantal baby led weaning groepen. En wat ze daar doen is de 100 first foods (before 1, maar dat boeit niet zo) bijhouden. Ik ben dat toen met terugwerkende kracht ook gaan doen, en dan alleen de dingen die ik als blw aanbood dus geen potjes.
Het inspireert me echt om Y meer aan te durven bieden en op m’n vrije dagen eens wat anders te maken. Zo had ik vorige week wentelteefjes voor de lunch gemaakt en vanmorgen brood geroosterd.
Ook zorgt het ervoor dat ik vrijwel alles voor ons zonder zout maak en haar dat aanbied. Alleen we eten niet altijd even boeiend, dus dat is veelal aardappel met groenten.
het lijstje
- Bloemkool
- Broccoli
- Aardappel
- Avocado
- Guacemole
- Banaan
- Perzik
- Aardbei
- Peer
- Appel
- Ei gekookt
- Wortel
- Paprika
- Komkommer
- Kaneel
- Soja yoghurt
- Mango
- Pannenkoek
- Kikkererwtenscramble
- Tomatensaus
- Courgette
- Pindakaas
- Hazelnoot
- Walnoot
- Pistache
- Paranoot
- Pecannoot
- Amandelpasta
- cashewnoten
- Zoete aardappel
- Avocado
- Ravioli
- Gele wortel
- Champignon
- Mais
- Aubergine
- Linzen
- Sojadrink
- Havermout
- Kidneybonen
- Rijst
- Brood
- Vegan gehakt
- Spaghetti
- Paprika
- Prei
- Hutspot
- Vega balletje
- Muffin banaan zoete aardappel
- Tofu
- Couscous
- Groene erwtenspread
- Turks brood
- Bananenmuffin
- Nasi
- Tempeh
- Aardappelpuree
- Vegan kip
- Croissant
- Falafel
- Witlof
- Framboos
- Sinaasappel
- Spruitjes
- Kaassaus vegan
- Spinazie
- Tortilla wrap
- Boerenkoolstamp
- Curry met Kikkererwten
- Tompouce
- Wentelteefjes
- Kofte courgette
- Ei gebakken
- Flatbread
- Tzatziki
- Watermeloen
- Oriëntaalse schijf vivera
- Pizza
- Augurk
- Kip
- Hummus
- Toast
- Sesamdressing
- Slagroom
- Mandarijn
Leuk, heb m opgeslagen. Mn dochter at altijd prakjes, best goed maar wil nu perse zelf eten. Dus ga toch maar stukjes aanbieden nu haha. Ga dit al leidraad nemen.
Before
After
Mijn dochter is 20 maanden. We aten fajita’s met (vega)kip. Erbij was geprakte avocado. Vandaag lag er verrassend weinig op de grond.
Love de tijdens hahaha
Lunch
Dit was er over. Althans, dit dreigde kind op de grond te gooien dus heb het weggepakt
Kind is een jaar
Pas op de helft bedacht dat ik het bij ging houden.
Fles melk van 180 ml ‘s ochtends en ‘s avonds. Tussendoor water.
Als ontbijt boterham met pindakaas, gepofte tarwe korrels en 4 druiven.
Als lunch boterham met pindakaas, boterham met appelstroop en 5 grote aardbeien.
Allebei op.
Simpele avg. Broccoli, aardappel en een heel klein beetje groentesaus.
1/2 kipschnitzel waar de korstjes grotendeels af zijn.
Broccoli vond ze altijd heeeel vies dus dit is echt al een overwinning. Ze heeft ook nog een paar hapjes van ons bord gehad. Want ja, dat van een ander hun bord is altijd lekkerder.
Kipschnitzel komt altijd pas later in beeld want anders is het alleen maar huilen als dat op is. Dat is echt d’r lievelingseten.
En na het toetje was het stukje kip toch wel weer lekker dus is die ook nog opgegeten.
Kindje van 1 jaar en 3 maand.
Ik heb net het nieuwe dagschema van m’n dochter gemaakt maar m’n man en vader vinden het nogal lastig om zoveel meer aan te bieden.
Dus ik dacht misschien willen jullie meedenken met wat snacks zijn? Ze is 1 jaar.
M’n vader biedt dr nu steeds een kleine eierkoek aan (wat ik wel prima vind maar ik dacht ook ja breder kijken is ook goed).
Ik had dit allemaal al:
Snacks: banaan, aardbei, rood fruit, sinaasappel, perzik, nectarine, avocado, komkommer, kikkererwtenwafel, knijpfruit, gekookt ei,
Soms: eierkoek, ontbijtkoek, babykoekje, babychips,
Eens proberen: gevriesdroogde aardbeien, frozen yoghurt bars, bliss balls,
Voor wie het interesseert, dit wordt het nieuwe schema:
07.00 borstvoeding
08.00 ontbijt
09.30 snack
10.30 naar bed met borst/fles
12.00 lunch
15.00 naar bed met borst
16.30 snack
18.00 diner
19.00 naar bed met borst
En ik zoek dus simpele snacks zoals je wel merkt, pannenkoeken bakken bewaar ik wel voor de lunch of laat ik over aan een restaurant
Mini krentenbollen, maiswafel met notenpasta, fruit/noten reepjes (bijv van nakd.), paprika, mango, peer, kiwi, zoete aardappel, plakje kipfilet, smoothie met griekse yoghurt (makkelijk & snel met diepvriesfruit). Dat is wat ik zo snel kan bedenken. Sommige dingen geef ik natuurlijk niet iedere dag.
Hier gaan rozijnen er ook goed in. Of van dat gepofte spul:
Bedacht me nog iets: (volkoren) soepstengel, tomaatjes of iets van kaas, blokje of zo’n babybel.
Gedroogde abrikozen, die knipte ik dan kleiner. Cracotte, mini krentenbol, bakje yoghurt, smoothie invriezen als ijsje, tomaatjes, peer, meloen of naja gewoon elk fruit?
Alle soorten fruit.
Dadels en gedroogde abrikozen of cranberries. Gedroogd ander fruit zoals appels of mango.
Maiswafels, rijswafels, LU cracottes.
Paprika in repen.
Danoontje.
Je zou de snacks kunnen verrijken met een vetbron. Wafel met pindakaas/notenpasta/tahin. Komkommer, cherrytomaatjes (in vieren) en een lepeltje zonnebloempitpasta om het in te dippen. Cracker met hummus. Zo even wat dingen die wij thuis aanbieden naast wat je zelf al had genoemd.