En je kind eet al deze dingen ook daadwerkelijk?
Heel gezond en verantwoord allemaal maar die van mij eten dat soort dingen gewoon echt (bijna) niet
Ja, de ene dag eet ze ze wat beter dan de andere dag maar het zijn allemaal dingen die ze prima lust. Ze is wel dol op lekker eten dus als wij wat lekkers hebben (donut, taart, chips) krijgt ze daar ook gewoon wat van. Maar in basis krijgt ze gezonde tussendoortjes en eigenlijk veelal dezelfde dingen als wij zelf tussendoor ook eten.
Ze is 1,5 dus ik verwacht dat de periode van kieskeurig zijn nog volgt hoor.
Ahhh vandaar. Hopelijk blijft t zo!
En ook deze dagen zitten ertussen. Normaal is altijd haar bordje helemaal leeg. Nu lijkt het alsof ze iets heeft gegeten maar ondertussen is het op de grond gegooid. Alleen de schuddebuikjes en een paar stukjes aardbei zijn opgegeten.
Zo blij dat we nu buiten kunnen eten ik krijg mijn kind(21 mnd) nog geen tafelmanieren aangeleerd. Elke tomaatje is trouwens vakkundig weer uit de mond gehaald nadat ze alleen de binnenkant had opgegeten. (Met name groente) eten is de laatste tijd een struggle, dus ik was blij vandaag.
Hier at ze heel de dag matig bij m’n man en bij het avondeten best oké. Dat is 1 hap broccoli, paar hapjes van de tempeh en best wat gekookte aardappelen. Op gegeven moment was ze het zat en gooide ze alles weg.
Toen heb ik d’r nog wat fruit aangeboden wat we nog hadden liggen en heeft ze nog 3/4e banaan en een nectarine op. Ze is echt zo’n zoetekauw
Hier was dat tot een jaar of twee ook drama, dat alles overal lag, maar nu eigenlijk niet meer (hij is bijna 2,5). Dus er is hoop!
Behalve rijst. Intense hekel aan rijst want dat blijft overal belanden hier
Same!! Dat is echt een fase die ineens ook voorbij is
Ahh onze kindjes zijn even oud en ik vind het zooo leuk dat ze nu net wat grotere stukjes kunnen eten. We zijn op vakantie en ze smult intussen gewoon lekker mee van croissantjes en gekookt ei en wilde perzik ‘s ochtends. Zo gezellig!
Foto’s zijn uit een filmpje geknipt dus niet de beste kwaliteit.
AVG’tje
Baby over een week 10 maanden, eet ineens als een bootwerker.
Alles op en maar 2 mini stukjes op de grond, zo trots op dat laatste haha.
En begon pas te filmen toen de oudste (2j4m)al een paar stukken lekkerbek gedipt in zn appelmoes en opgegeten had, de lege plekjes op het bord.
Ook alles op, maar geen foto van.
7.5 maand. We doen een combinatie van stukken en gepureerd/geprakt.
Broccoli, tomaat (voor het eerst) en gepureerde zoete aardappel met tijm.
Zoete aardappel is op. De tomaat was nog lastig, ze heeft het vruchtvlees eruit gegeten en een beetje op de schil gesabbeld
Geïnspireerd door @Kusjessoldaat hou ik ook bij wat ze allemaal al geprobeerd heeft. Motiveert inderdaad om nieuwe dingen aan te bieden!
38 smaken
- Pastinaak
- Broccoli
- Bloemkool
- Wortel
- Avocado
- Pompoen
- Doperwtjes
- Courgette
- Komkommer
- Aardbei
- Banaan
- Citroen
- Mango
- Peer
- Appel
- Mango
- Watermeloen
- Abrikoos
- Nectarine
- Sinaasappel
- Limoen
- Spa rood (slokjes uit mijn glas, erg favoriet
)
- Ei
- Pindakaas
- Kikkererwten
- Boter
- Aardappel
- Zoete aardappel
- Witte rijst
- Brood
- Stokbrood
- Maisvinger
- Oregano
- Tijm
- Kaneel
- Gazpacho
- Banaan-ei pannenkoek
- Waterijsje (gerakte aardbei + water)
Ja leuk zo’n lijstje! Wij houden het ook bij maar zitten pas op 20. Potjes dan niet meegerekend
- Maisvinger
- Appel
- Banaan
- Broccoli
- Komkommer
- Paprika
- Aardbei
- Avocado
- Vanilleijs
- Wortel
- Volkorenbrood
- Galiameloen
- Stokbrood
- Boter
- Pindakaas
- Zoete aardappel friet
- Ei
- Yoghurt
- Valess ‘kipburger’ (zonder paneer)
- Bloemkool
- Waterijs
Mijn kind (3 jaar) zit echt in een groeispurt of zo. Wát ze eet is nog steeds heel beperkt, maar ik sta soms echt te kijken van de hoeveelheden.
Voor:
Na:
Mijn eerste kind is nu 9 maanden en ik heb het idee dat ze echt als een bootwerker eet, maar geen vergelijkingsmateriaal. Ze was wel groot bij geboorte (bijna 5 kilo😅) en ligt net iets boven de curve nu. Iemand met kind in dezelfde leeftijd die kan zeggen of dit enigszins normaal is?
O: pap van 180 ml opvolgmelk met ongeveen 35 gram granen
O2: halve broodstengel van de bakker en een kwart gekookt ei van ons meegehapt
T: halve banaan, halve perzik, 5 aardbeien
L: boterham met half appelstroop, half pindakaas, gekookt eitje en een stuk of 5 druiven
T: 150 ml melk
A: 10 ijsblokjes aan broccolistamppot, 10 stukjes gnocchi van mijn bord en iets van 100 gram volvette griekse yoghurt
En ze drinkt alleen maar water verder, niet superveel maar we bieden het elk voedingsmoment aan.
Ehh, dit is echt heel normaal hoor. Zou dit ook niet perse als een bootwerker eten willen omschrijven. Mijn zoontje at bij de lunch toen 2 boterhammen. Dit klinkt iig gewoon prima normaal.
Fijn om te horen! Ja ik denk dat als we het aanbieden, ze ook wel 2 boterhammen eet. Eigenlijk alles wat we aanbieden gaat op, ze lijkt best onverzadigbaar.
Ja, mijne ook haha (nu 1,5). Als ze straks gaat lopen etc zul je zien dat die curve gaat bij trekken. En anders sowieso ook niet iets om zorgen over te maken. Ze krijgt gezond eten
Ik denk niet dat het veel zin met andere kindjes te vergelijken. Mijn even oude dochter eet veel minder, maar zij komt ook gewoon goed bij en verhouding gewicht - lengte is iets bovengemiddeld (terwijl ze heel klein en fijn was bij geboorte, nog geen 3 kilo).
Nu is het misschien een periode dat ze veel eet, maar misschien slaat dat binnen een paar maanden weer om. Ik zou gewoon naar de behoefte van je kind luisteren, ze gaan zich echt niet overeten (als je natuurlijk gezonde dingen aanbiedt).