What my kid really eats

Foto’s zijn uit een filmpje geknipt dus niet de beste kwaliteit.

AVG’tje

Baby over een week 10 maanden, eet ineens als een bootwerker.

Alles op en maar 2 mini stukjes op de grond, zo trots op dat laatste haha.

En begon pas te filmen toen de oudste (2j4m)al een paar stukken lekkerbek gedipt in zn appelmoes en opgegeten had, de lege plekjes op het bord.

Ook alles op, maar geen foto van.

8 likes

7.5 maand. We doen een combinatie van stukken en gepureerd/geprakt.

Broccoli, tomaat (voor het eerst) en gepureerde zoete aardappel met tijm.

Zoete aardappel is op. De tomaat was nog lastig, ze heeft het vruchtvlees eruit gegeten en een beetje op de schil gesabbeld

Geïnspireerd door @Kusjessoldaat hou ik ook bij wat ze allemaal al geprobeerd heeft. Motiveert inderdaad om nieuwe dingen aan te bieden!

38 smaken
  1. Pastinaak
  2. Broccoli
  3. Bloemkool
  4. Wortel
  5. Avocado
  6. Pompoen
  7. Doperwtjes
  8. Courgette
  9. Komkommer
  10. Aardbei
  11. Banaan
  12. Citroen
  13. Mango
  14. Peer
  15. Appel
  16. Mango
  17. Watermeloen
  18. Abrikoos
  19. Nectarine
  20. Sinaasappel
  21. Limoen
  22. Spa rood (slokjes uit mijn glas, erg favoriet :sweat_smile:)
  23. Ei
  24. Pindakaas
  25. Kikkererwten
  26. Boter
  27. Aardappel
  28. Zoete aardappel
  29. Witte rijst
  30. Brood
  31. Stokbrood
  32. Maisvinger
  33. Oregano
  34. Tijm
  35. Kaneel
  36. Gazpacho
  37. Banaan-ei pannenkoek
  38. Waterijsje (gerakte aardbei + water)
8 likes

Ja leuk zo’n lijstje! Wij houden het ook bij maar zitten pas op 20. Potjes dan niet meegerekend

1. Maisvinger
  2. Appel
  3. Banaan
  4. Broccoli
  5. Komkommer
  6. Paprika
  7. Aardbei
  8. Avocado
  9. Vanilleijs
  10. Wortel
  11. Volkorenbrood
  12. Galiameloen
  13. Stokbrood
  14. Boter
  15. Pindakaas
  16. Zoete aardappel friet
  17. Ei
  18. Yoghurt
  19. Valess ‘kipburger’ (zonder paneer)
  20. Bloemkool
  21. Waterijs
3 likes

Mijn kind (3 jaar) zit echt in een groeispurt of zo. Wát ze eet is nog steeds heel beperkt, maar ik sta soms echt te kijken van de hoeveelheden.

Voor:

Na:

13 likes

Mijn eerste kind is nu 9 maanden en ik heb het idee dat ze echt als een bootwerker eet, maar geen vergelijkingsmateriaal. Ze was wel groot bij geboorte (bijna 5 kilo😅) en ligt net iets boven de curve nu. Iemand met kind in dezelfde leeftijd die kan zeggen of dit enigszins normaal is?

O: pap van 180 ml opvolgmelk met ongeveen 35 gram granen
O2: halve broodstengel van de bakker en een kwart gekookt ei van ons meegehapt
T: halve banaan, halve perzik, 5 aardbeien
L: boterham met half appelstroop, half pindakaas, gekookt eitje en een stuk of 5 druiven
T: 150 ml melk
A: 10 ijsblokjes aan broccolistamppot, 10 stukjes gnocchi van mijn bord en iets van 100 gram volvette griekse yoghurt

En ze drinkt alleen maar water verder, niet superveel maar we bieden het elk voedingsmoment aan.

4 likes

Ehh, dit is echt heel normaal hoor. Zou dit ook niet perse als een bootwerker eten willen omschrijven. Mijn zoontje at bij de lunch toen 2 boterhammen. Dit klinkt iig gewoon prima normaal.

4 likes

Fijn om te horen! Ja ik denk dat als we het aanbieden, ze ook wel 2 boterhammen eet. Eigenlijk alles wat we aanbieden gaat op, ze lijkt best onverzadigbaar.

Ja, mijne ook haha (nu 1,5). Als ze straks gaat lopen etc zul je zien dat die curve gaat bij trekken. En anders sowieso ook niet iets om zorgen over te maken. Ze krijgt gezond eten :blush:

Ik denk niet dat het veel zin met andere kindjes te vergelijken. Mijn even oude dochter eet veel minder, maar zij komt ook gewoon goed bij en verhouding gewicht - lengte is iets bovengemiddeld (terwijl ze heel klein en fijn was bij geboorte, nog geen 3 kilo).
Nu is het misschien een periode dat ze veel eet, maar misschien slaat dat binnen een paar maanden weer om. Ik zou gewoon naar de behoefte van je kind luisteren, ze gaan zich echt niet overeten (als je natuurlijk gezonde dingen aanbiedt).

7 likes

Ik vind het ook niet per se veel, en ik zou gewoon lekker aanbieden tot ze niet meer wil. Het zijn allemaal gezonde dingen en zo leert je kind zelf wanneer ze al dan niet vol zit.

Drinkt ze verder geen melk meer, of lees ik dat verkeerd?

5 likes

Groeien kost ook veel energie :wink: onze baby eet soms meer da zijn zussen samen (die prima eten). Maar hij groeit en ontwikkelt natuurlijk ook nog een stuk sneller/harder op deze leeftijd.

6 likes

Mijn oudste at met 9 maanden een kwart boterham en een paar happen fruit en groenten als we geluk hadden. Het verschilt echt zo enorm per kindje!

3 likes

Mijn baby van 9 maanden eet veel minder maar ik wou dat ze juist dit allemaal at op een dag. Ze heeft vandaag tot hiertoe twee craquottes op, één met hummus en één met mango/pompoen. Van het fruit dat ik haar gaf heeft ze enkele blokjes meloen op en dat is het. Ze krijgt nog enkele keren per dag borstvoeding maar ik heb de indruk dat dit niet veel meer is want ze heeft geen supernatte luiers.

3 likes

Wauw, wat fijn dat je kindje zo goed eet!

Mijn dochter van 10 maanden eet minder. Ze eet eigenlijk amper wat, een paar hapjes fruithapje, paar mini afgeknabbelde stukjes boterhamkorst en ‘s avonds een paar lepeltjes groente. Maar zij drinkt dan nog wel zo’n 6x borstvoeding op een dag.

Het verschilt zo per kindje, maar ik zou me hier niet druk om maken als ik jou was!

5 likes

Snackbordje

13 likes

Haha ik moet zo lachen hierom want het is zo herkenbaar! Dan zijn we laat en moet m’n dochter nog eten en dan krijgt ze aardappelpuree met banaan en komkommer oid :sweat_smile:.

Wat eet ze goed verder met deze maaltijd! Leuk om te zien.

7 likes

Echt wat een verademing om een kind te hebben dat gewoon alles opeet wat je hem voorschotelt. Baby eet beter met de pot mee dan de driejarige haha. Vandaag lekker rijst met broccoli, nou mijn dochter heeft nog nooit rijst willen eten in haar leven. Baby eet zo een heel bakje leeg en daarna mocht hij nog even viezerikken. :sweat_smile:

spijt van dat viezerikken wel

11 likes

Mijn kind is 2,5 en heeft weer een topmaaltijd van droge pasta binnen :muscle:
At vroeger zo goed en nu echt al maaaanden heel weinig. En wij maar eten voor m koken. Zo ondankbaar!

3 likes

Haha zo herkenbaar

Laatste tijd telkens 2 happen en dan is ze klaar. Maar vandaag ging dr bordje leeg. Heb zelfs een tweede keer opgeschept!

Risotto met zelfgemaakte spinazie pesto.

9 likes