What my kid really eats

Ik vind het ook niet per se veel, en ik zou gewoon lekker aanbieden tot ze niet meer wil. Het zijn allemaal gezonde dingen en zo leert je kind zelf wanneer ze al dan niet vol zit.

Drinkt ze verder geen melk meer, of lees ik dat verkeerd?

5 likes

Groeien kost ook veel energie :wink: onze baby eet soms meer da zijn zussen samen (die prima eten). Maar hij groeit en ontwikkelt natuurlijk ook nog een stuk sneller/harder op deze leeftijd.

6 likes

Mijn oudste at met 9 maanden een kwart boterham en een paar happen fruit en groenten als we geluk hadden. Het verschilt echt zo enorm per kindje!

3 likes

Mijn baby van 9 maanden eet veel minder maar ik wou dat ze juist dit allemaal at op een dag. Ze heeft vandaag tot hiertoe twee craquottes op, één met hummus en één met mango/pompoen. Van het fruit dat ik haar gaf heeft ze enkele blokjes meloen op en dat is het. Ze krijgt nog enkele keren per dag borstvoeding maar ik heb de indruk dat dit niet veel meer is want ze heeft geen supernatte luiers.

3 likes

Wauw, wat fijn dat je kindje zo goed eet!

Mijn dochter van 10 maanden eet minder. Ze eet eigenlijk amper wat, een paar hapjes fruithapje, paar mini afgeknabbelde stukjes boterhamkorst en ‘s avonds een paar lepeltjes groente. Maar zij drinkt dan nog wel zo’n 6x borstvoeding op een dag.

Het verschilt zo per kindje, maar ik zou me hier niet druk om maken als ik jou was!

5 likes

Snackbordje

13 likes

Wat een heerlijke foto’s :heart_eyes::heart_eyes:

2 likes

Haha ik moet zo lachen hierom want het is zo herkenbaar! Dan zijn we laat en moet m’n dochter nog eten en dan krijgt ze aardappelpuree met banaan en komkommer oid :sweat_smile:.

Wat eet ze goed verder met deze maaltijd! Leuk om te zien.

7 likes

Echt wat een verademing om een kind te hebben dat gewoon alles opeet wat je hem voorschotelt. Baby eet beter met de pot mee dan de driejarige haha. Vandaag lekker rijst met broccoli, nou mijn dochter heeft nog nooit rijst willen eten in haar leven. Baby eet zo een heel bakje leeg en daarna mocht hij nog even viezerikken. :sweat_smile:

spijt van dat viezerikken wel

11 likes

Mijn kind is 2,5 en heeft weer een topmaaltijd van droge pasta binnen :muscle:
At vroeger zo goed en nu echt al maaaanden heel weinig. En wij maar eten voor m koken. Zo ondankbaar!

3 likes

Haha zo herkenbaar

Laatste tijd telkens 2 happen en dan is ze klaar. Maar vandaag ging dr bordje leeg. Heb zelfs een tweede keer opgeschept!

Risotto met zelfgemaakte spinazie pesto.

9 likes

Wat een goed idee, die pesto! Hoe maak je dat?

Was van Hello Fresh, heel simpel; 100 gr spinazie, 10 gr basilicum, geraspte kaas (dit keer was het Goudse belegen kaas), sap van 2/8e citroen en scheutje olijfolie.

Verder zat er door de risotto courgette en ham (en ui en knoflook natuurlijk haha)

4 likes

Er wordt eindelijk weer wat gegeten. :raised_hands:t2:

Het is gigli met spinazie, midden-oosterse kruiden, amandelen en witte kaas.

1,5 jaar.

12 likes

Mijn dreumes van 12 maanden wil sinds een week of 3 geen enkele groente eten. Niet in stukjes, niet in prakjes… snap er niks van. Brood en fruit eet hij wel. Gewoon blijven aanbieden en komt vanzelf weer? Echt frustrerend als je in de keuken hebt gestaan.

4 likes

Krijgt hij tandjes?
Hier is mijn super-altijd-alles-eter (14 maanden) ook ineens een picky eater die alleen brood en banaan eet als ze (erge) tandenpijn heeft.

Ik blijf het wel aanbieden, maar wel in kleinere porties zodat ik niet teveel hoef weg te gooien. Rest vries ik in, of als het op gaat krijgt ze nog een schep extra.

5 likes

Ja dat zou wel kunnen dat er weer wat doorkomen!

1 like

What my logeetje really eats :heart_eyes: Ze is 2,5 en de flammkuchen gingen er goed in! Viel me alles mee haha

15 likes

Bij mij hetzelfde idd, zijn toch vaak (achteraf) tandjes of ander fysiek ongemak. Ik bied ook gewoon een kleine portie aan en geef anders het voorkeurseten.

@Barney

1 like