What my kid really eats

Heb je de website/insta van Solid starts al bekeken? Daar delen ze veel praktische tips om kinderen te interesseren in eten. Heb er zelf veel aan gehad

1 like

Wordt niet per se aangeraden om eten in de mond van je kindje te leggen. Ben geen expert, maar wil er toch op wijzen dat het wordt aangeraden kinderen zelf iets naar hun mond te laten brengen. Dan zijn ze helemaal voorbereid op de textuur, grootte en het eten zelf

2 likes

Aangeraden door wie dan? Mensen die rapley goed vinden? Miljoenen mensen zijn opgegroeid met voeren (op lepel, vork, stukjes in mond doen), en eten gewoon als normale mensen nu.

11 likes

Nu ging het niet om puree, maar om een stuk pasta, toch? Maar met stukken eten bevordert het het goed te kauwen en door te slikken, om het zelf naar de mond te brengen. Rapley heb ik me niet in verdiept. Ik baseer me vooral op info van het team van solid starts, zij verwijzen uitgebreid naar referenties mocht dat je diepgaander interesseren.

Net zoals hierboven rondom een ander onderwerp gezegd; niet om moeders die het anders doen af te vallen. We hebben al genoeg oordelen aan alle kanten lijkt me zo. Maar wilde dit toevoegen als overweging omdat het iemand werd aangeraden.

Solid Starts gaat uit van Rapley! Ik vind het bij grotere stukken persoonlijk ook prettiger om het haar zelf te laten pakken en me zo min mogelijk te bemoeien met hoe het erin en eruit gaat. Maar dat is meer op basis van gevoel dan dat het een beter dan het ander zou zijn.

Denk dat die grote pasta nog even te lastig was, ze kreeg het idd ook niet doorgekauwd. Orzo gaat al wel goed en ik ga de andere suggesties eens proberen!

2 likes

En nog steeds is dat bij heel wat andere landen/ culturen hartstikke normaal. Ik doe het op beide manieren aanbieden en zie soms mensen van m’n achtergrond met grote ogen kijken, haha. Zij vinden de rapley methode echt zo vreemd. Denk dat alles gewoon goed is.

5 likes

Ah dat wist ik niet, al bedoelde ik het ook vooral helpend en niet overnemend. Meer dat ze even doorhebben wat ze nu precies krijgen. Ik ging er vanuit dat kauwen en slikken al bekend was/goed ging verder, maar had ik er misschien even bij kunnen zetten.

Plus nog een beker yoghurt en een klein waterijsje.

9 likes

Ontbijt was kokosyoghurt met frambozen en blauwe bessen

Ze weigert al een week brood, rijst is haar nieuwe lievelings dus een restje van gisteren opgebakken: rijst met broccoli en bloemkool + een tomaat.

Geluksdag want nog meer rijst. Dit keer met courgette erdoor en bloemkool met daarbij tofu (voor het eerst, ging er ook goed in)

En na het zwemmen een paar maisvingers zodat ik me ook rustig kon omkleden. Om 6.45, 10.45, 13.45 en 16.20 borstvoeding en bij elke maaltijd een paar slokken water. (Bijna 9 maanden)

17 likes

De kokosyoghurt ziet er lekker uit, welke is dat?

1 like

Deze van Gerber, of de smaak met ananas:

Ik vond 'm zelf niet zo lekker maar mijn dochter had voor het eerst zo’n yoghurtje en zat echt te smullen.

6 likes

Ja, mijn kind vindt die ook heel lekker (en ik zelf ook, haha).

2 likes

Ze wilde meer!! meer!!! meer!!! van de zoete aardappel en de (te lang gekookte, kuch) parelcouscous. De bloemkool heeft ze aan mij gevoerd.

13 likes

De dingen die jouw kind eet, lijken op wat ik zelf eet maar dan gescheiden op het bord haha. Eten jullie hetzelfde als je dochter? En (hoe) hou je dan rekening met kruiden en zout? Hoe oud is ze?

4 likes

Ja, ze eet met de pot mee! Ze is nu anderhalf. Ik houd alleen rekening met heel pittig eten, dan haal ik voor haar alvast een portie uit de pan en maak ik het voor ons nog wat meer op smaak. En verder is ze dol op gekruid eten. Ik gebruik zelf weinig zout bij het koken, maar we eten ook wel eens een verspakket van de AH (zo ook in mijn vorige post in het topic) of iets van Hellofresh en dan doe ik niet moeilijk over de kruidenmix met zout.

5 likes

We hadden weer eens een goed eetdag hier. Dreumes eet sowieso wel goed maar m’n kleuter meestal slecht. Ben alleen de na foto van denkleuter vergeten :joy:

We aten pokebowl. Gele bord van de dreumes, ruim 1,5 jaar. Ze wilde nog extra mango en volgens mij had m’n vriend ook nog extra edamame bonen opgeschept.

Kleuter het witte bord. Avocado, stukje (vega) kip, wortel en rijst helemaal op. Mais, komkommer en edamame ong voor de helft op. Mango nog keer opgeschept en gebakken uitjes ook paar keer extra gegeven.

3 likes

Beginnersfout: veeeeeel te veel op haar bordje geschept. Nadat ik foto 2 heb gemaakt, heeft ze een beker yoghurt opgegeten en heb ik meer dan de helft van haar portie ramen uit haar bord gehaald. Daarna heeft ze alsnog wat noedels gegeten en nog een keer een champignon geproefd.

5 likes

Voor :

(Dinobordje voor baby van 9 maanden, berenbordje voor dochter van 3 jaar).

Na

10 likes

Haha zo opvallend dat de babys vrijwel altijd beter dan de peuters eten

8 likes

Ja dat gaat hier zéker op haha. Zo’n verademing, een kind dat gewoon alles eet.