What my kid really eats

Ontbijt was kokosyoghurt met frambozen en blauwe bessen

Ze weigert al een week brood, rijst is haar nieuwe lievelings dus een restje van gisteren opgebakken: rijst met broccoli en bloemkool + een tomaat.

Geluksdag want nog meer rijst. Dit keer met courgette erdoor en bloemkool met daarbij tofu (voor het eerst, ging er ook goed in)

En na het zwemmen een paar maisvingers zodat ik me ook rustig kon omkleden. Om 6.45, 10.45, 13.45 en 16.20 borstvoeding en bij elke maaltijd een paar slokken water. (Bijna 9 maanden)

17 likes

De kokosyoghurt ziet er lekker uit, welke is dat?

1 like

Deze van Gerber, of de smaak met ananas:

Ik vond 'm zelf niet zo lekker maar mijn dochter had voor het eerst zo’n yoghurtje en zat echt te smullen.

6 likes

Ja, mijn kind vindt die ook heel lekker (en ik zelf ook, haha).

2 likes

Ze wilde meer!! meer!!! meer!!! van de zoete aardappel en de (te lang gekookte, kuch) parelcouscous. De bloemkool heeft ze aan mij gevoerd.

13 likes

De dingen die jouw kind eet, lijken op wat ik zelf eet maar dan gescheiden op het bord haha. Eten jullie hetzelfde als je dochter? En (hoe) hou je dan rekening met kruiden en zout? Hoe oud is ze?

4 likes

Ja, ze eet met de pot mee! Ze is nu anderhalf. Ik houd alleen rekening met heel pittig eten, dan haal ik voor haar alvast een portie uit de pan en maak ik het voor ons nog wat meer op smaak. En verder is ze dol op gekruid eten. Ik gebruik zelf weinig zout bij het koken, maar we eten ook wel eens een verspakket van de AH (zo ook in mijn vorige post in het topic) of iets van Hellofresh en dan doe ik niet moeilijk over de kruidenmix met zout.

5 likes

We hadden weer eens een goed eetdag hier. Dreumes eet sowieso wel goed maar m’n kleuter meestal slecht. Ben alleen de na foto van denkleuter vergeten :joy:

We aten pokebowl. Gele bord van de dreumes, ruim 1,5 jaar. Ze wilde nog extra mango en volgens mij had m’n vriend ook nog extra edamame bonen opgeschept.

Kleuter het witte bord. Avocado, stukje (vega) kip, wortel en rijst helemaal op. Mais, komkommer en edamame ong voor de helft op. Mango nog keer opgeschept en gebakken uitjes ook paar keer extra gegeven.

3 likes

Beginnersfout: veeeeeel te veel op haar bordje geschept. Nadat ik foto 2 heb gemaakt, heeft ze een beker yoghurt opgegeten en heb ik meer dan de helft van haar portie ramen uit haar bord gehaald. Daarna heeft ze alsnog wat noedels gegeten en nog een keer een champignon geproefd.

5 likes

Voor :

(Dinobordje voor baby van 9 maanden, berenbordje voor dochter van 3 jaar).

Na

10 likes

Haha zo opvallend dat de babys vrijwel altijd beter dan de peuters eten

8 likes

Ja dat gaat hier zéker op haha. Zo’n verademing, een kind dat gewoon alles eet.

Heee wat voor groentesticks zijn dat?

3 likes

Iglo Green Cuisine uit de vriezer.

Wel 0.26 gram zout per stick maar denk dat dat voor een vleesvervanger af en toe ook best okee is?

6 likes

Denk het ook? Ik blijf het ook lastig vinden wat ik m’n baby nu wel en niet geef als eiwitbron. Vaak toch een eitje, geprakte bonen, paddenstoelen, dat soort dingen, en af en toe tofu maar dat eet-ie niet zo goed (en hij is verder een goede eter). Ik heb ‘m één keer een vega-visstick van de Lidl gegeven en dat vond hij GEWELDIG.

1 like

Dat is echt heel weinig. Ik geef die ook vaak maar had niet eens naar het zout gekeken :see_no_evil:

1 like

@Geranium tofu en alle soorten bonen gaan er hier goed in, ei alleen als het hardgekookt en goed verstopt is, deze groentensticks dus ook. Ik heb ook nog de iglo green cuisine falafel in de vriezer liggen daar zit ook niet veel zout in (1.5gr per 8 en zou er dan 2 of 3 geven maar nog niet geprobeerd). Ik zou het verder ook niet goed weten, eten zelf ook nauwelijks vleesvervangers. Wat geef jij verder nog @Kusjessoldaat ?

En geven jullie helemaal geen vlees/vis? Wij in ieder geval tot 1 jaar niet maar vind het daarna lastig. Thuis gaat ze het niet krijgen want ik eet het niet en mijn man thuis niet, maar twijfelen of we het dan op de opvang wel laten aanbieden zodat ze het leert eten en later zelf een keuze kan maken. Vind het alleen zo onnodig ofzo om vlees/vis te eten.

1 like

Wij geven tot nu toe inderdaad helemaal geen vlees of vis. Ik eet beide zelf ook niet, man eet wel af en toe vlees maar wil dat voor de baby niet. Ik zou het niet zo’n punt vinden als hij later buitenshuis af en toe vlees of vis eet (denk dat radicaal verbieden het juist aanlokkelijker maakt) maar mijn man is daar wel heel stellig in. Ik zat trouwens net nog even de foto’s van @Croky terug te kijken (zulke leuke foto’s!) en die zalm ziet er bv. lekker uit en ook als iets wat makkelijk door een baby te eten is. Maar goed.
Waar komt bij jullie de grens van 1 jaar vandaan?

Ik ga die green cuisine eens uitchecken, fijn om wat meer variatie-opties te hebben. Ik probeer vanwege het zout een beetje weg te blijven van de vleesvervangers maar af en toe weet ik het ook even niet :sweat_smile:

3 likes

Sorry voor het moeien, maar wij hadden/hebben dezelfde situatie (ik eet geen vlees/vis, partner thuis ook niet). We hebben daar ook best lang over nagedacht, en hebben er uiteindelijk voor gekozen om kind op de opvang/grootouders etc mee te laten eten met wat er aangeboden wordt, dus niet per se vega. Voor een deel uit praktische overweging (vooral bij grootouders), voor een deel zodat hij later zelf kan kiezen idd (en we zijn zelf ook niet allebei strikt vegetarier want partner eet dus wel af en toe vlees). Maar ergens vind ik het ook nog steeds lastig. Je beslist immers zo veel voor je kind/geeft zoveel mee, waarom dit dan niet 100%?

2 likes

Wij doen het inderdaad hetzelfde. Thuis geen vlees (wel vis, eet ik zelf ook wel), maar bij opa en oma wat wordt aangeboden. Toen ik zelf kind was vond ik het een traktatie om bij m’n oma kip te krijgen, maar thuis nooit gemist (mijn ouders eten ook geen vlees). Vond het als ik er nu op terugkijk vooral fijn dat ik zelf de keuze kreeg, en op latere leeftijd er dus voor gekozen om ook geen vlees meer te eten

5 likes