What my kid really eats

Bij ons eet ze alle vleesvervangers die wij eten mee, dus vooral balletjes, cordon bleu en burgers. Als ik weet dat het pittig is oid gooi ik dat iglo ding in de airfryer want anders is het huilen.
Ze krijgt tegenwoordig ook een beetje jus. Het enige wat ik d’r niet altijd geef is mayonaise want dan geef ik d’r gewoon yoghurt om in te dippen.
Verder eet ze thuis vegetarisch waarvan overwegend veganistisch (alleen afentoe ei en croissant). Mijn man geeft haar weleens vlees van de tapas afdeling of rookworst. Bij de opvang eet ze vegetarisch en bij mijn ouders eet ze met de pot mee maar dat is ook vrijwel altijd vegetarisch.
Ze heeft nog nooit vis op, soms dus wel vlees en ei en koeienyoghurt.
Ik weet dat mijn familie hierin mijn grenzen respecteert. Dus dat als ik over een jaar zou zeggen ze eet vanaf nu veganistisch dat ze daarin mee zouden gaan zonder mokken.

8 likes

Kan jouw baby die gewoon eten? Bij mijn kind komen de maiskorrels er heel weer uit (en ze heeft al 2 kiezen) en daar heeft ze buikpijn van.
Zo jammer want dit leek me echt ideaal.

2 likes

Oh wat fijn om te horen dat je blij bent dat je de keuze kreeg! Ik hoop dat mijn kind er zo ook op terug gaat kijken (en vegetarisch of vegan gaat eten natuurlijk :p).

5 likes

Precies zo doen wij het ook! Ons avondeten is bijna altijd vegetarisch, een enkele keer stukje vis. Zalm eet ze al sinds ze een maand of 8 is, vindt ze heerlijk. Ze krijgt ook regelmatig een scheutje visolie door haar (soja)yoghurt en bij anderen eet ze wel eens wat vlees. Mayonaise krijgt ze wel, het liefst lepelt ze dat als yoghurt naar binnen :sweat_smile: verder eet ik zelf weinig koemelkzuivel, maar ik geef haar wel een beker kefir of karnemelk bij de lunch, omdat ik niet alle plantaardige zuivelvervangers even volwaardig acht en ook niet alleen maar soja wil geven. Voor ons werkt dit heel goed, ik ben met heel veel zaken niet superstrikt en zo kan ze bij de oppasoma’s/familie/opvang ook gewoon met het gezin/groep meedraaien als ze daar een dag is. Geldt voor ons ook voor wegwerp/wasbare luiers, koekjes, vruchtensap etc. Thuis is het er in basis niet, maar ik doe er ook niet moeilijk over als ze het bij iemand anders wel krijgt.

6 likes

Heel praktisch: ze zou alleen op de opvang vlees of vis krijgen maar daar eten ze tot ca 1 jaar veganistisch. En ik geloof ook dat proteine tot 1 jaar niet per see nodig is omdat melk dan nog de hoofdvoeding is, maar pin me daar niet op vast.

Nou, zo had ik het nog niet bekeken. Ik ging uit van zelf de keuze maken om vegetarisch te eten maar ze kan natuurlijk ook later zelf kiezen om vlees te gaan eten.

@Huismus hmm, dat is me niet specifiek opgevallen. Zal er morgen eens op letten!

2 likes

Het is heel normaal dat maïskorrels er heel weer uitkomen omdat die onverteerbaar zijn! (Maar buikpijn is niet normaal natuurlijk.)

Ja, het ging me meer om de buikpijn. Nogal gevoelige darmen geloof ik. Vroeg me af of meer jonge kindjes dat hebben.

2 likes

Wij geven geen vlees en ook niet op de opvang. Ze eet daar wel warm mee, geef af en toe eigen maaltijden mee maar meestal passen ze het eten een beetje aan voor haar. Is eigenlijk het enige waar we een beetje streng in zijn. We eten wel 1 of twee keer per week vis.

Maar eten zelf sinds een paar jaar geen vlees meer en dat kost (mij iig) zoveel moeite dat het me juist voor haar fijn lijkt als ze het nooit leert kennen.

6 likes

Mijn dochter had dit ook bij mais en bijvoorbeeld tuinerwten.

1 like

De andere helft lag al op haar bord. Dit zijn de falafel balletjes van Iglo green cuisine en omdat die lager zijn in zout dan andere kant en klare falafel, echt een aanrader. Kind vond ze heel lekker maar ze zijn wat melig en smaakloos.

4 likes

Stamppot met bietjes, ui en appel en in knoflook gebakken schijven portobello. Daarna was alles roze dus niet meer aan een na-foto gedacht :grimacing:

(Schaaltje ziet er een beetje vies uit maar dat is vocht van de paddenstoelen)

5 likes

HelloFresh gerecht, ik vond ‘m zelf wat tegenvallen dus begreep voor de verandering wél het gepeuzel van de dreumes. Ze kreeg er een beker sojayoghurt bij die ze eerst opat voordat ze überhaupt naar het andere eten wilde kijken.

5 likes

Bordjes van de bijna 2-jarige (groene), 4-jarige en 6-jarige

2-jarige na foto

6-jarige na foto

4-jarige na foto (maar die voelt zich niet lekker…)

7 likes

Het bordje van de 2-jarige is zeer herkenbaar :joy: zijn dit trouwens bordjes van Liewood?

3 likes

Nee van de kwantum! Maar wel al van een tijdje terug

3 likes

Zo schattig die bordjes!
Ik heb zelf meerdere bordjes naar pak toch elke keer die goedkope ronde van ikea :sweat_smile:

3 likes

Ik hou er zelf niet van als eten elkaar aanraakt, daardoor pak ik voor hen ook vaak deze bordjes :sweat_smile:

2 likes
Voor

Na

Spaghetti met tomaten-groentesaus en linzen. Volgens mij hebben we z’n nieuwe lievelingseten gevonden. Toen we z’n vreetjurk uittrokken viel daar ook nog een hoop spaghetti uit en die begon hij vervolgens gretig op te eten :sweat_smile:

8 likes

Het was bah, huilen en met het bord gooien maar uiteindelijk toch vrijwel alles opgegeten

3 likes

Fantastisch!

Wat is een vreetjurk? Speciaal om in te eten?