Fantastisch!
Wat is een vreetjurk? Speciaal om in te eten?
Fantastisch!
Wat is een vreetjurk? Speciaal om in te eten?
Haha het is zo’n mouwslab! Misschien is dat een forumterm maar wij noemen het thuis iig ook zo
Aaah ok, dankje
Baby 9 maanden en peuter van 2.5 jaar. Allebei nog wat extra pasta en saus opgeschept. Aten ze altijd maar zo goed😅.
Even uit nieuwsgierigheid, kan ze dit zelf met bestek eten? Ons kind van bijna 15 maanden kan dat dus echt totaal niet, mss af en toe toevallig 1 hapje dat lukt.
Ze kan het wel, maar is er vaak te “lui” er voor en wil dan dat wij prikken en de vork aan haar geven.
Eten met de vork vindt ze normaal gesproken super leuk, zelfs haar schuddebuikjes prikt ze aan haar vork.
Wij zijn begonnen met het geven van de vork aan haar terwijl er al iets aan zat. Daarna haar hand pakken en samen prikken en daarna is ze steeds meer zelfs gaan oefenen. Vooral brood is makkelijk om mee te beginnen.
Een lepel is nog iets lastiger. De juiste beweging heeft ze al onder de knie alleen ze is vaak niet snel genoeg en dan kantelt ze de lepel teveel waardoor alles er al af is gevallen voordat de lepel bij haar mond is.
Ik ben ook onder de indruk dat ze gewoon met de mouwen van haar trui naar beneden eet. Die worden hier van onder tot boven volgesmeerd worden als ik ze niet opstroop.
Haha wat dat betreft is dit niet een hele eerlijke foto. Deze trui wilde niet omhoog maar normaal zit hij opgestroopt tot haar oksels. Uiteindelijk was deze ook groen.
Ik wou een foto maken van hoe slecht mijn 2 jarige eet, maar ik was in shock want het onderstaande bord ging in één keer en zonder gezeur op? Ik ben zelfs de na-foto vergeten te maken maar dat was dus een leeg bord!
Misschien werkt dit net zoals dat als je een paraplu meeneemt, het niet gaat regenen (en je de hele dag voor niks met dat ding loopt).
Vanaf nu elke dag een foto maken om te laten zien hoe slecht je kindje eet
@Applepie manifesteren!!! Maar zo’n maaltje wordt hier ook altijd goed gegeten door beide (bijna 2 en 4,5).
Allemaal op. Een kinderbrein werkt gek, normaal is ei bah en nu was het ei als eerste op.
Welke plantaardige melk geven jullie (in plaats van koemelk/kunstvoeding/borstvoeding)?
Ziet er lekker uit
Wij geven voornamelijk ongezoete sojamelk als alternatief. Dat heeft nog de meeste eiwitten tov andere plantaardige dranken.
Maar ze krijgt het niet elke dag, we wisselen af met koemelk. Soms havermelk of amandelmelk, als we dat in huis hebben. (16 maanden).
Dreumesmelk van Alpro (haver en soja). Zit volgens mij wel best wat suiker in, maar ik vind zelf ongezoete sojamelk heel vies dus dat gun ik m’n kind ook niet. Sojamelk is volgens mij qua voedingsstoffen wel het beste alternatief.
Wij kregen via de kinderarts sojamelk als tip van Alpro. Hij had een vreselijke lactose intolerantie en hiermee was het snel opgelost.
Heeft er iemand een succesrecept voor iets van ontbijtmuffins/cake? Ik heb het al enkele keren geprobeerd maar het wordt elke keer zo droog hier. Vereiste is dat het wel een beetje gezond is dus geen recept dat bestaat uit enkel boter en suiker. Maar graag wel een beetje lekker.
Volgens mij is sojadrink het meest volwaardige alternatief. Wij bieden verschillende dingen aan: m’n laatste beetje borstvoeding, gewone opvolgmelk in de avondfles (niet plantaardig), kefir bij de lunch, sojayoghurt als toetje en sojadrink in bvb havermoutpap. En dan niet alles elke dag hoor, dat zou wel erg veel zijn. Maar ik wil niet twee of drie porties soja per dag geven en andere plantaardige zuivel vind ik niet toereikend.
Anders even zoeken op recepten met appelmoes of kwark. Dit kan vaak als boter vervanging
Maken ze zelf zonder dadels en vervangen courgette ook wel eens door wortel. Of beetje kaneel erbij. Kind smult ervan maar vind het zelf niet per see super lekker.