What my kid really eats

Ik maak vaak Deze

Meestal wel met maar 1 lepel honing, omdat ik er ook rozijnen in doe wat het zoet genoeg maakt. De noten laat ik er ook uit trouwens

1 like

Bedankt allemaal! Ga ik zeker proberen.

2 likes

Mijn kids zijn gek op dit recept:

2 eieren + 2 bananen staafmixeren.
Dan toevoegen: 8 eetlepels havermout, wat rozijnen, chiazaad, kaneel, kokos (laatste 4 allemaal optioneel en naar eigen smaak ofc). Goed roeren en in siliconenvormpjes 15 min op 180°.

Redelijk gezond, ik maak dit vaak als ze naar de psz zijn geweest. Grote honger en ik heb dan geen zin om 6 boterhammen te smeren en snijden. Win-win!

2 likes

En dat wordt niet droog? Want banaan en havermout al vaker geprobeerd in verschillende verhoudingen en was eigenlijk nooit echt te eten.

1 like

Nee ik vind het niet droog!

1 like

Niet echt een muffin, maar een mug cake.

Bananencake:
1 banaan, 4 scheppen havermout, ei, kaneel.
Door elkaar mengen en roeren, in een beker doen met boter ingevet en dan op 600 watt 3 min in de magnetron. En dan doe ik daarna nog wat kaneel erop en rozijnen.

1 like

Ik lees al een hele tijd mee, maar nu wil ik ook eens wat delen (dit was gister, ontbijt en avondeten) :blush:
Ontbijt, havermout met melk.

After. Hij heeft er alleen mee zitten spelen en wou papika

Avondeten: rijst, aubergine en kip.

After: rijst was bah, kip was bah en de aubergine at hij gulzig op. De laatste tijd wil hij alleen nog maar groente en fruit en niet voeding met meer energie… Weet niet of dit bij iemand herkenbaar is? :sweat_smile::grimacing:

4 likes

Ik maak altijd een voorraadje van deze en doe ze dan in de vriezer. Af en toe met het ontbijt krijgt hij deze en is een groooot succes hier.

Doe er altijd wat blauwe bessen in.

3 likes

Misschien een hele domme vraag, maar ik dacht dat kefir een klein percentage alcohol bevatte? Of is dat niet altijd zo?

2 likes

Volgens het Voedingscentrum (en ook hun app ZwangerHap) kan het!

1 like

Tip: 2 aardappeltjes en stukje courgette raspen en mengen met een ei. En dan bakken als een oannenkoek/omelet. Vond het zelf ook erg lekker en ging er goed in. De broccoli bleef liggen.

7 likes

Sorry voor deze heel inspiratieloze maaltijd maar ik geniet nog steeds van mijn allesetende baby :smiling_face_with_three_hearts:

Paar krieltjes, stukje kipburger (zonder paneer), erwtjes en worteltjes. Schaaltje helemaal leeg en ook nog wat stukken komkommer op.

Edit: luier op de achtergrond omdat een paar seconden voor de foto werd genomen mijn kast werd leeggetrokken

17 likes

Lekker snel eten. Het lijkt alsof er iets van de soep is gegeten maar dit is niet zo. Er is hooguit per ongeluk wat vocht met de soepbolletjes meegekomen. :smiling_face_with_tear:
Alleen de brie ging er met veel liefde in.

We hebben aan het eind van de middag vis gegeten op de markt dus gelukkig gaat ze niet met honger naar bed.

5 likes

Ik heb er ook weer eens aan gedacht om foto’s te maken.

Chili con (vega) carne met yoghurt en tortillachips.
Voor

Na

Hij heeft nog een extra schep chili gehad.

19 likes

Naam van je kindje is wel zichtbaar op de lepel, weet niet of je dat erg vindt.

4 likes

Thanks dat je het zegt! Maar zit hier niet bepaald anoniem dus veel mensen weten het toch al.

5 likes

Duidelijk waar het eerst naar gegrepen werd :grimacing: De oranje ‘saus’ is een Mama Deli 4+ zakje, per ongeluk de verkeerde gekocht maar eigenlijk zo wel ideaal. Dat is 120 gram groenten, heb er kikkererwten en rijst bij gemaakt. Griekse yoghurt, tomaten en komkommer. (Deze portie x2)

10 likes

Zien er uit als fijne bordjes waar zijn ze van?

4 likes

Volgens mij heb ik alle siliconen bordjes/kommetjes van de Zeeman en Xenos.

2 likes

@Feather de Iglo green cuisine is bij de AH (in ieder geval hier in de stad) uit het assortiment! De falafel kan ik nergens meer vinden (niet bij AH online, Picnic of Jumbo) :frowning:

1 like