What my kid really eats

Ik heb er ook weer eens aan gedacht om foto’s te maken.

Chili con (vega) carne met yoghurt en tortillachips.
Voor

Na

Hij heeft nog een extra schep chili gehad.

19 likes

Naam van je kindje is wel zichtbaar op de lepel, weet niet of je dat erg vindt.

4 likes

Thanks dat je het zegt! Maar zit hier niet bepaald anoniem dus veel mensen weten het toch al.

5 likes

Duidelijk waar het eerst naar gegrepen werd :grimacing: De oranje ‘saus’ is een Mama Deli 4+ zakje, per ongeluk de verkeerde gekocht maar eigenlijk zo wel ideaal. Dat is 120 gram groenten, heb er kikkererwten en rijst bij gemaakt. Griekse yoghurt, tomaten en komkommer. (Deze portie x2)

10 likes

Zien er uit als fijne bordjes waar zijn ze van?

4 likes

Volgens mij heb ik alle siliconen bordjes/kommetjes van de Zeeman en Xenos.

2 likes

@Feather de Iglo green cuisine is bij de AH (in ieder geval hier in de stad) uit het assortiment! De falafel kan ik nergens meer vinden (niet bij AH online, Picnic of Jumbo) :frowning:

1 like

Oh no :sob: Ik had het volgens mij vorige week nog in m’n persoonlijke bonus! De veggie sticks zie ik trouwens wel online maar de falafel staat idd op ‘niet bestelbaar’. Jammer want dit is zooo handig om op voorraad te hebben.

Vervolg in de falafel-queeste: de naturelvariant van Maza heeft (van het supermarktaanbod) het minste zout en kun je invriezen, ook al staat dat niet op de verpakking :female_detective:

2 likes

Ik koop ook wel eens falafelballetjes met feta en courgette van de AH. Die heeft ook weinig zout (0,95 per 100gr). En die mag je ook invriezen volgens de verpakking.

Edit: en die spinazie versie van Garden Gourmet heeft ook een schappelijke hoeveelheid zout (0.9 per 100gr). Weet alleen niet of je die in kan vriezen.

5 likes

Ha, die heb ik niet eens gepakt om te checken toen omdat ik dacht dat ze zouter zouden zijn door de feta. Goed om te weten!

2 likes

Op de verpakking van de Garden Gourmet falafel staat dat het niet geschikt is om thuis in te vriezen maar meestal kan dat alsnog wel. De feta - courgette falafel ging er in ieder geval goed in bij mijn dochter! Platte falafel is ook altijd zo lekker snel in vergelijking met ronde :grimacing:

Dit blijft hier wel favoriet: dahl met paksoi, rijst met doperwten en stukjes zelfgemaakte naan.

]

13 likes

Schijn bedriegt want ze (2.5 jaar) heeft alleen de pasta gegeten, as usual.

6 likes

Gele bordje van de peuter (2 jaar) en andere bord van de kleuter (bijna 5). Eindelijk weer eens een avond goed gegeten, alle borden leeg alleen de jongste had de yohurt niet op) Peuter kreeg nog extra vis wat ze maar kip bleef noemen :joy:

5 likes

Haha herkenbaar hier is ook alles kippie.

4 likes

Hij is er bij mijn ap weer! Moest tijdelijk even ruimte maken voor het feestdagen assortiment.

2 likes

Hahaha hier is alles ‘ worstje’.

2 likes

Spaghetti, z’n allerlievelingste eten:

(Saus is ui-knoflook-courgette-tomaat met kruiden en beyond gehakt)

10 likes

23 likes

Ohhh is hier een topic voor, wat leuk!

Bij deze. Volkoren pasta met kokosmelk, gebakken ei en wortel + gekookte wortel + broccoli. Kind (1) heeft net een week niet gegeten dus even wat koolhydraten stapelen haha.

Eindstand: pasta wordt goed gegeten. Wortel niet aangeraakt. Broccoli lekker mee gespeeld :+1:t3:

6 likes