Pasta met verstopte groente, beetje basilicum, falafel courgette/mint en komkommer
Pokebowl. Bij alle 3 gingen alleen de zalm en worteltjes op. Bij de oudste ook nog wel avocado.
6, 4 en 2 jaar (1 bordje mist op de foto)
Zoete aardappel puree met appelmoes en fijngehakte walnoot, gewone zoete aardappel sticks, geroosterde paprika en courgette
Hier een vrij consequent goede eter van 1,5 jaar, vooral tot aan de lunch. 's Middags na het dutje heeft ze nooit zoveel trek, avondeten is hit or miss.
O: 180 ml melk en 35 gr brinta
T: Fruitnotenreep (nakd van den Aldi), hele banaan, half koffiekoekje
L: Boterham met roomboter en pindakaas, een stuk of 10 frietjes, knijpfruitje
T: Stuk of 10 druiven
A: Catelaans worstje en wat aardappel en groenten (paprika, wortel, ui, courgette) uit de oven met olijfolie, knijpzakje aardbeienkwark toe
Ik ga ook proberen mee te doen, lees hier namelijk graag mee ![]()
Nu nog zonder foto’s. Missch ooit met (durf geen belofte te doen haha).
Dreumes bijna 2 jaar.
O: 1 boterham amandelpasta + bakje 0% Griekse yoghurt + water
T: 1 peer en halve speltwafel + thee
L: 2 boterhammen met kleine keuken jam en Philadelphia + melk
T: cracotte met boter + cherrytomaten
D: kip kerrie kokos met appel en rijst + sperziebonen + water
Bedtijd: klein kopje thee
Slim! Geef je dan de smoothie bij het eten of eerst proberen te eten en dan daarna een smoothie?
Hier wordt doorgaans echt wel goed gegeten maar er wordt ook veel mee gegooid. Korstjes van het brood, groenten, bekers melk. Ben er soms zoooo klaar mee.
Ziek kind (15 maanden) dus een gekke dag:
O: meergranen pap met volle melk
L: 2 boterhammen met boter en appelstroop
T: komkommer, ham (wilde verder niks eten dus ben al blij als ie iets binnen krijgt)
T: volle melk (drinkt ineens water niet goed dus dan maar melk)
A: spaghetti van ella’s kitchen (altijd een hit)
T: fles melk voor het slapengaan
Veel melk
normaal max 2x per dag. Wil nu gewoon dat ie iets binnen krijgt aan vocht dus dan maar melk
Niet de mooiste foto maar ik moest snel zijn. We hadden hartige dierentaartjes gemaakt. Vulling van spinazie, geitenkaas en walnoot. Hij heeft 1,5 dier en een worstje gegeten.
Ik heb wel een hele andere associatie als je ‘dierentaartje’ zegt eigenlijk… ![]()
Hoezo?
Andere associatie, iets vleesachtigs of taartjes voor dieren
‘hij heeft 1,5 dier gegeten’ leest heel anders dan
Mijn kindje van 19 maanden at vandaag:
O: anderhalve boterham met roomboter en een paar happen appel.
T: stukjes banaan, rozijntjes, paar plakjes komkommer.
L: halve tosti met kaas, bakje havermoutpap en nog wat overgebleven appel van het ontbijt.
T: half worstenbroodje op de markt, tros druiven.
A: soort rösti met aardappel en venkel (die liet hij liggen) met cottage cheese en bieslook. Nog een tweede keer aardappel en cottage cheese opgeschept.
En als toetje nog borstvoeding.
Hij heeft echt een groeispurt, want hij at tot voor kort ongeveer niets van warm eten.
Wat stop je allemaal in die smoothie? ![]()
Hier een hongerige dag voor de 1,5 jarige
O: 220 ml melk en 40 gr brinta
T: 3/4e peer, plakje kaas
L: 2 boterhammen met roomboter en pindakaas, omelet van 2 gebakken eitjes, 2 plakjes grillworst en een banaaan
T: Geknaagd aan een theebiscuitje, paar plakjes komkommer en stukjes paprika
A: Stuk of 10 olijven, paar krieltjes, paar stukjes gerookte kip, paar stukjes feta, paar plakjes komkommer en wortel. Als toetje wat druiven.
En toen ging ik nog even een blokje om met haar en belandde ik op de buurt bbq waar mevrouw nog een paar plakjes komkommer, een half bekertje fruitsalade, een paar friet en een paar hapjes van een raketje at. Alsof ze niks gegeten had ![]()
Leuk om te lezen wat ongeveer even oude kindjes eten! De mijne staat de hele dag op de voorraadkast te meppen. Echt een bodemloze put. Vind foto’s ook leuk om te zien dus ga daar weer eens aan denken.
17 maanden:
Ontbijt: 2 belegde boterhammen met zuivelspread en groentenspread, klein bakje yoghurt met een grote aardbei erdoor en beker karnemelk
Tussendoor: 1 peer, een kiwi en halve beker karnemelk
Lunch: 3 boterhammen met hummus, een klein plakje kaas, een stukje van mijn pistoletje, een paar aardbeien en cherrytomaten
Tussendoor: doosje dadeltjes en een cracker
Avond: halve avocado, grote eetlepel huttenkase, rijst met courgette/wortel/tomaat/bonen.
En dan heeft ze dus nog honger.
Peuter van 1,5. Goed gegeten, maar als ik het vergelijk met hierboven van vergelijkbare leeftijd lijkt het weinig
ze is een bolle baby dus we maken ons zeker niet druk dat ze iets zou ontbreken haha.
O: driekwart boterham met notenpasta, halve banaan, half bekertje sojamelk
T: rijstwafel, stukje 85% chocolade
L: halve tomaat uit het vuistje (dat was niet de bedoeling), driekwart boterham met kaas, beetje komkommer, kommetje yoghurt
T: 1,5 mandarijn, maiswafel, 1 oreokoekje
A: half vegiburgertje, zelfgemaakte ovenfrietjes, beetje tomaat, gebakken ui en appelmoes
Flesje sojamelk
Leuk dit!! Bijna 2 jaar, sinds kort heeft ze weinig concentratie om te ontbijten, maar eet daarna wel veel fruit.
O: halve boterham met hummus (de rest laten liggen) + beker melk
T: aardbeien, druiven en 1 peer
L: 1,5 boterham met appelstroop/hummus/pindakaas + beker melk
T: snack komkommer en tomaten. 2 mini soepstengels + thee
A: rode kool (dit is haar favo, eet ze echt veel van), aardappel (nauwelijks gegeten), 1/3 vega carré, en nog erbij: cherry tomaten, avocado en paprika.
T: Vlak voor bed klein flesje melk. Baby flesje noemt ze het zelf🤣
Beetje offtopic maar ook wel weer passend denk ik. Mijn baby is bijna 7 maanden. Eet groente en fruithapjes. Gaat er best goed in en nog 4 x 180cc en 1 x 150cc in de nacht (kv). De laatst fles van 180cc is met fijne granen pap. Nu heb ik van het CJG een voorbeeldschema gekregen en ik staar me daar zeker niet blind op maar ben toch benieuwd hoe anderen het hebben aangepakt met de overgang van flessen naar vast voedsel? Mijn baby is echt gek op zijn fles en laat nooit wat staan haha.
Het liefst wil ik de nachtvoeding eraf maar de nachten gaan al niet top dus dat heeft ook weer niet echt prioriteit.
Dacht om binnenkort brood te geven rond lunchtijd en dan de fles van 11:00 te verminderen?
Heel leuk idd om te zien wat andere kinderen van dezelfde leeftijd eten! Mijn kind (17 maanden) is een beetje ziek dus iets minder eetlust dan normaal.
O: boterham met boter en kleine keuken-jam
T: banaan
L: twee boterhammen met boter en hummus
T: knijpfruitje met banaan, abrikoos en havermout
A: kerrie-sperziebonen en -krieltjes, gekookt ei, paratha. Turkse yoghurt na
Voor het slapen nog een flesje melk en vannacht vast ook weer. Verder heeft ie goed water gedronken overdag.