Oh no Ik had het volgens mij vorige week nog in m’n persoonlijke bonus! De veggie sticks zie ik trouwens wel online maar de falafel staat idd op ‘niet bestelbaar’. Jammer want dit is zooo handig om op voorraad te hebben.
Vervolg in de falafel-queeste: de naturelvariant van Maza heeft (van het supermarktaanbod) het minste zout en kun je invriezen, ook al staat dat niet op de verpakking
Ik koop ook wel eens falafelballetjes met feta en courgette van de AH. Die heeft ook weinig zout (0,95 per 100gr). En die mag je ook invriezen volgens de verpakking.
Edit: en die spinazie versie van Garden Gourmet heeft ook een schappelijke hoeveelheid zout (0.9 per 100gr). Weet alleen niet of je die in kan vriezen.
Ha, die heb ik niet eens gepakt om te checken toen omdat ik dacht dat ze zouter zouden zijn door de feta. Goed om te weten!
Op de verpakking van de Garden Gourmet falafel staat dat het niet geschikt is om thuis in te vriezen maar meestal kan dat alsnog wel. De feta - courgette falafel ging er in ieder geval goed in bij mijn dochter! Platte falafel is ook altijd zo lekker snel in vergelijking met ronde
Dit blijft hier wel favoriet: dahl met paksoi, rijst met doperwten en stukjes zelfgemaakte naan.
]Gele bordje van de peuter (2 jaar) en andere bord van de kleuter (bijna 5). Eindelijk weer eens een avond goed gegeten, alle borden leeg alleen de jongste had de yohurt niet op) Peuter kreeg nog extra vis wat ze maar kip bleef noemen
Haha herkenbaar hier is ook alles kippie.
Hahaha hier is alles ‘ worstje’.
Spaghetti, z’n allerlievelingste eten:
(Saus is ui-knoflook-courgette-tomaat met kruiden en beyond gehakt)
Ohhh is hier een topic voor, wat leuk!
Bij deze. Volkoren pasta met kokosmelk, gebakken ei en wortel + gekookte wortel + broccoli. Kind (1) heeft net een week niet gegeten dus even wat koolhydraten stapelen haha.
Eindstand: pasta wordt goed gegeten. Wortel niet aangeraakt. Broccoli lekker mee gespeeld
Pokebowl. Bij alle 3 gingen alleen de zalm en worteltjes op. Bij de oudste ook nog wel avocado.
6, 4 en 2 jaar (1 bordje mist op de foto)
Zoete aardappel puree met appelmoes en fijngehakte walnoot, gewone zoete aardappel sticks, geroosterde paprika en courgette
Hier een vrij consequent goede eter van 1,5 jaar, vooral tot aan de lunch. 's Middags na het dutje heeft ze nooit zoveel trek, avondeten is hit or miss.
O: 180 ml melk en 35 gr brinta
T: Fruitnotenreep (nakd van den Aldi), hele banaan, half koffiekoekje
L: Boterham met roomboter en pindakaas, een stuk of 10 frietjes, knijpfruitje
T: Stuk of 10 druiven
A: Catelaans worstje en wat aardappel en groenten (paprika, wortel, ui, courgette) uit de oven met olijfolie, knijpzakje aardbeienkwark toe
Ik ga ook proberen mee te doen, lees hier namelijk graag mee
Nu nog zonder foto’s. Missch ooit met (durf geen belofte te doen haha).
Dreumes bijna 2 jaar.
O: 1 boterham amandelpasta + bakje 0% Griekse yoghurt + water
T: 1 peer en halve speltwafel + thee
L: 2 boterhammen met kleine keuken jam en Philadelphia + melk
T: cracotte met boter + cherrytomaten
D: kip kerrie kokos met appel en rijst + sperziebonen + water
Bedtijd: klein kopje thee
Slim! Geef je dan de smoothie bij het eten of eerst proberen te eten en dan daarna een smoothie?
Hier wordt doorgaans echt wel goed gegeten maar er wordt ook veel mee gegooid. Korstjes van het brood, groenten, bekers melk. Ben er soms zoooo klaar mee.