Griekse yoghurt was hier ook altijd standaard in huis om ‘af te toppen’. Dat at hij altijd wel en vulde goed. We eten nooit toetjes, maar dit gebruikten we als tussendoortje of als hij ‘s avonds niet goed gegeten had, dan boden we het daarna aan. Ook vaak als bakje naast het eten bij de lunch of avondeten.
Wij zitten hier nu in een fase dat het avondeten (en soms de lunch ook) niet geweldig gaat. Hij is net 4 en altijd een heel goede eter geweest, twee maanden geleden nog een behoorlijk bodemloze put. Nu is hij echt aan het zeiken ‘s avonds. En als ik ergens niet tegen kan is dat het. Probeer er zo weinig mogelijk aandacht aan te besteden en te negeren, prima als je het niet eet. Maar hij zeurt vooral de hele tijd dat alles vies is. En vlak voor hij naar bed moet heeft hij ineens honger, joh 
Vooral alles wat maar enigszins exotisch en met name Aziatisch is lust hij niet. Terwijl hij eerder wel gewoon curry enzo at. Wij eten redelijk gevarieerd en hebben dat ook altijd aangeboden. Hollandse pot AGV gaat er wel in, maar ben ik niet kapot van en zeker niet om 5x per week te eten. Iemand tips? Gaat dit weer over en hoort het bij kleuteren en wennen aan school enzo? Of ben ik de komende tien jaar gedoemd bloemkool, aardappels en worst te eten?