What my kid really eats

Hm weet ik niet hoor of dat goedkoper is. Ik werkte toen op een peutergroep, 16 kinderen en de kinderen aten vaak 2 boterhammen. Één hartig en daarna mochten ze hartig of zoet. Ze mochten er ook drie als ouders hiermee akkoord gingen. Dus dan gaat er toch veel kaas, kipfilet en boter doorheen. Ook moest op vrijdag alles wat open was op, weg of met ons mee naar huis. Als je dat vergelijkt met 1 dadel.

Ze aten dit trouwens eind van de middag. Rond lunchtijd warme lunch. Dus naar ouders werd dit niet gecommuniceerd als bezuiniging maar meer als ‘te veel, past niet meer bij het beleid, we merken dat veel kindjes thuis nog eten’

Veel ouders waren ook niet blij

1 like

Bij ons zijn kosten de rede dst ze geen warme hap doen in de middag :sweat_smile:

Besparen op boterhammen voor de kinderen terwijl je als ouders soms meer dan 10 euro per uur betaalt voor de opvang. Wat een arremoe.

6 likes

Over meer betalen hebben we vrij weinig inbreng dus meer betalen doen we toch al elk jaar. Hebben we net zoals de opvang, weinig keuze in. En als ik al die verhalen lees over kinderen die redelijk hongerig thuis komen vraag me ik het toch bijna af.

4 likes

Ik wil starten met baby led weaning dus ben op zoek naar serviestips! Bordjes en bakjes met een zuignap lijken me top, maar maakt het dan nog uit of ik dat bij de action, HEMA of een dure toko aanschaf?

Weet dat een deel van de kinderopvangcentra in bezit zijn van investeerders en dus draait op winst maken.

8 likes

Nee, want geen enkel bakje met zuignap plakt echt goed. Zeeman en Kwantum hebben vaak leuke bakjes voor weinig. En voor BLW kan ik echt de Elskbar mouwslab aanraden, die is op verschillende manier handiger vast te maken dan een gewoon mouwschort en houdt mijn kind goed schoon.

@Calypso correct me if I’m wrong maar mijn beeld is dat dit soort beleid niet door de leidsters wordt gemaakt maar door het management of de organisatie daarboven. Ik ben er daarom ook niet zo’n fan van om leidsters ergens op aan te spreken want die kunnen er vaak toch niet veel aan veranderen maar ik lees ook nergens hierboven dat specifiek de leidsters de schuld krijgen van wat een kind wel/niet eet.

Toevallig hoorde ik vanochtend dat de oudercommissie er mede voor heeft gezorgd dat er eind van de dag minder gegeten wordt omdat veel ouders dat vervelend vinden omdat hun kind dan minder goed eet van de avondmaaltijd. En ik snap heel goed dat de opvang niet mijn kind dan kan uitzonderen en toch een cracker geven, want dan willen ze allemaal. Maar vind het een nogal overtrokken reactie als je niks van dat soort beleid mag vinden omdat ze verder zo goed voor je kind zorgen.

10 likes

Ik ben heel tevreden over de bordjes met zuignappen van de Zeeman, die plakken mega goed. Ik weet alleen niet zeker of ze deze nu hebben.

Edit: deze bedoel ik.

2 likes

Er wordt nergens met een vingertje naar de leidsters gewezen. Er wordt een conclusie getrokken dat er veel kindjes zijn die met honger thuis komen, punt.

Die leidsters hebben idd het beleid van hogerop maar te volgen dus ik zou ze daar nooit op aan spreken. Maar wat @Feather zegt dan mag je daar wel iets van vinden. Heeft dan weinig te maken met dat je de effort van de leidsters niet waardeert oid.

Door naar de orde van dit topic:

Ontbijt: pap met volle melk + paar rozijntjes
Tussendoor: banaan + cracotte
Lunch: 1 boterham met appelstroop (en 1 boterham afgelikt, vrij weinig voor zijn doen)
Tussendoor: halve peer, komkommer, maispops
Avond: stoof (met kip, groentes, rijst)
Na: kwark met kaneel

2 likes

Dan is het niet altijd onschuldig of noodzakelijk dat er op eten bezuinigd wordt. Geld gaat ook naar aandeelhouders etc. Niet 100% naar de zorg voor de kinderen.

3 likes

Dagje uit:
O: 1,5 kom havermout met sojamelk, blauwe bessen, honing en zonnebloempitpasta + beker karnemelk
T: Banaan + water
L: 1,5 volkorenbol met margarine en (kinder)smeerkaas
L2: Chocomelk en een paar frietjes met mayo
T: Sojayoghurt, cherrytomaatjes, komkommer, wortel
A: Broccoli/courgettesoep met stokbroodje kruidenboter (benieuwd of ze nog iets eet want ze is compleet afgedraaid 🥹), als ze wil nog fruit toe

3 likes

Twistshake bord blijft zitten, die krijg je echt niet zomaar los.

Oh die kregen ze er hier ook binnen 1 seconde af. Ik leg gewoon alles op dat stokke tafeltje. Die kan je makkelijk afhalen en schoonmaken.

4 likes

Iemand dit wel eens gekocht? Ik zie het toevallig in m’n AH app en het lijkt me interessant voor het opleuken van een makkelijke maaltijd.

je hebt ook nog andere smaken

Ik heb nu nog die Green Cuisine Veggie Sticks in de vriezer liggen (ook een aanrader!) maar daarna wil ik deze eens proberen.

2 likes

Ja ik heb die wel eens gekocht toen ze 1+1 waren. Wij kregen ze niet knapperig en daardoor vonden we ze niet echt top. De eerste keer vond mijn kind ze wel lekker maar alle keren daarna niet. De veggie sticks wel!

3 likes

Mijn kind vindt deze lekker! In 1+1 of een andere goede actie zeker het proberen waard als je het mij vraagt

1 like

Mijn kind komt vaak ook thuis met een hongerige buik van de peuters maar ze vindt het gewoon ook erg lastig om zich te concentreren op eten is snel afgeleid met andere kinderen om zich heen. Wellicht speelt dit ook beetje mee met andere kinderen? Ik bedoel kinderen zijn soms best vreemde wezens, eet mijn dochter graag een bak snoeptomaten leeg bij mijn schoonouders gruwelt ze thuis van tomaten. De conclusie trekken dat je kind hongerig is omdat het niet genoeg krijgt vind ik iets te voorbarig

Buiten dat, als ik van kantoor naar huis ga ben ik ook hangry terwijl ik genoeg heb gegeten dus zo gek is dat dan niet dat kinderen dat ook hebben?

5 likes

Kind vond het wel ok maar ik vond de pompoen pastinaak echt heel lekker :stuck_out_tongue_winking_eye: indd met 1+1 actie wel te betalen.

2 likes

Oh maar ik vind niks van de PM’ers… die willen juist de warme hap. Ik vind iets van Partou en de bovenste laag die wel dikke winst maakt over “onze kinderen”, terwijl kdv wat mij betreft geen winstgevend concept hoeft te zijn en ze die winst dus prrrrima om kunnen zetten in warme maaltijden :nerd_face:.
Maar daar zal ik de PM’ers idd niet mee vervelen :green_heart:! Die doen hun stinkende best!!

8 likes

Ja maar een boterham door een dadel of een abrikoos vervangen is, vanuit de grote overkoepelende organisatie, toch gewoon om je de ogen uit je hoofd te schamen? Je hebt als kdv toch ook nog enigszins de taak om de kinderen met de goede voedingswaardes de dag door te krijgen? Dan staan alle PM’ers zich helemaal in het zweet te werken voor te weinig loon maar verdient de organisatie erachter bakken met geld.

10 likes