What my kid really eats

O: pap + gedroogde dadels
T: stukje ontbijtkoek
L: 2 boterhammen appelstroop + banaan
T: rijstwafels met kaneel
A: friet, falafel, appelmoes (en asperges maar niks van geproefd). Yoghurt na

Niet perse een gezonde dag maar goed tis weekend :sweat_smile:

Voor het slapengaan nog een fles warme melk 150 ml

2 likes

Wat een onnodige opmerking.

14 likes

Die rijstwafels met kaneel, doe je dan boter en kaneel op een rijstwafel? Of is dit iets kant en klaars?
Klinkt lekker namelijk :grimacing:

1 like

Kant en klaar! Op de babyafdeling bij AH hebben ze het (kleine rijstwafels). Maar zie nu dat ze van zonnatura ook iets soortgelijks hebben (grote variant). Vind ze zelf ook lekker haha

Edit: van organix zie ik nu!

2 likes

Ontbijt: drie happen yoghurt met havermout en banaan + beker melk
Tussendoor: cracker
Lunch: pannenkoek met appelstroop + 2 boterhammen zuivelspread
Tussendoor: kaneel rijstwafels
Avond: spaghetti (ellas kitchen, altijd een hit), appelmoes, toen nog mais, avocado en komkommer (klein beetje)

Voor het slapengaan flesje melk. We gingen koffie op bed doen vanochtend en kind kreeg beker melk. Toen hoefde ie dus geen ontbijt meer :sweat_smile: niet handig

2 likes

Review: kind nam een paar slokjes en ging daarna zitten geinen (wel de beker willen maar niet echt drinken). Toen kwam een vriendin met haar kind van net 1 en dat kind heeft de beker leeggedronken :smile:

Voor de peuter en de kleuter. Salade met restjes van de salade die ik gisteren voor ons bezoek maakte. Mozerella-bolletjes en een ‘Mac & Cheese’ van orzo + geitenkaas + geraspte kaas en wat hamblokjes.

De orzo was een groot succes, hebben ze beide helemaal opgegeten en de oudste wilde nog een extra portie. De jongste heeft alle hamblokjes eruit gevist want die zit in haar vlees-weiger era.

De mozerella bolletjes werden zoals altijd nog net niet geinhaleerd, zo dol zijn ze daarop.

Salade is nauwelijks aangeraakt :sweat_smile:

6 likes

Mama Deli pasta zakje
Beetje Parmezaanse kaas erover
Cherrytomaatjes
Stukjes wrap

Medium gegeten voor haar doen, komt ook door de warmte denk ik. Cherrytomaten zijn normaal favo, maar nu niet aangeraakt.
Water eerst op en toen bij het 2e glas vooral haar vieze pasta vingers erin gedaan :rofl:

6 likes

Haha ik vind dit niet inspiratieloos hoor. Leuke variatie toch :grinning:

4 likes

Van gister. Vega balletjes, broodje zuivelspread. Appelmoes na. Alleen de balletjes niet helemaal opgegeten.

En daarna nog flink gesnackt van de pombeer en watermeloen wat op tafel stond tijdens voetbal :sweat_smile:

3 likes

Pompoenrisotto
Komkommer, paprika, avocado en 2 cherrytomaten (al bijna op toen ik de foto kon maken :stuck_out_tongue:)

Lekker! Ben zo trots op haar dat ze de pompoen gegeten heeft (vindt ze spannend)

6 likes

Tip van Flip, deze week bij AH

5 likes

Deze in de vriezer en dan in 2en knippen, prima ijsje voor m’n dochter!

16 likes

Zou je denken dat dit haar lievelingseten is? :sweat_smile: Geen kruimel laten liggen. Zelfs de placemat en slab lijken weer schoon doordat elke korrel daar nog afgepulkt is.

Niet om te pronken trouwens, ze laat bijna altijd wel wat eten staan of weigert groentes/eten wat ze niet kent. En dat vind ik heel normaal. Maar dit gaat altijd he-le-maal op haha.

Bietenrisotto met wat snijbonen en paprika on the side

:yum:

28 likes

Dit ziet er ook echt lekker uit!

1 like

Wat is het? Recept? :grin:

3 likes

:grinning:

Het is een aangepast AH recept, ik maak het meestal zo:

Bietenrisotto

Voor 2 volwassenen en 2 kinderen:

400 gram geraspte bietjes
1 a 2 uien, gesneden
200/250 gram risottorijst
Beetje witte wijn azijn
1 groentebouillon tablet minder zout
Eventueel (vega) spekreepjes
Rucola

Beetje olijfolie in de pan
Fruit de ui
Doe de risotto er bij, even bakken
Klein beetje witte wijn azijn er bij
Daarna steeds een beetje groente bouillon toevoegen, ik meet dit eigenlijk nooit af. Tot de risotto gaar is
5 min voor de risotto gaar is, bak bietjes toevoegen, roeren
Klaar!

Hier thuis doe ik er voor volwassenen nog gebakken spekjes en rucola bij. Kind lust geen rucola, dus maak ik er vaak een fusion versie van met een ander soort groente waar ik nog iets van heb. Dit keer waren dat snijbonen.

Ook goed in te vriezen trouwens.

Originele recept:
https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R697366/bietenrisotto-met-spekjes

3 likes

Klinkt heel lekker!! Gaat op het boodschappenlijstje voor komende week. Heb zelf nog nooit bieten gegeten (dochter dus ook niet) dus ben heel benieuwd hahaha.

1 like

Ben benieuwd wat jullie er van vinden!

Misschien beetje TMI, maar als je nog nooit bietjes hebt gegeten niet schrikken als je daarna roze urine of stoelgang hebt

:smiling_face_with_tear:

3 likes

Haha m’n dochter had laatst een groene pannenkoek op en ik was al gewaarschuwd voor de ontlasting, en toch schrok ik de dag erop :joy: