What my kid really eats

Om te huilen (2jr), ze eet liever potjes…

Herkenbaar (bijna 2 ook). Zelfs potjes gaan er niet in dus dat is al helemaal huilen.

Mijn goed etende dreumes lijkt op het (kennelijk bekende) omslagpunt richting “ineens superkritisch zijn over eten” te zitten. Bij het avondeten, wat er altijd goed in ging, wil hij met name bijna geen groente meer :neutral_face: pandanrijst en vegaschnitzel zijn z’n grote liefdes nu, de rest is vaak “nee” of hij gaat er mee gooien. Maakt de maaltijd een stuk minder gezellig wel

Snel maaltje (veel uit de vriezer, want ik ga zo bij vriendinnen voetbal kijken en m’n vriend is nog niet thuis)

Beetje vol bord, maar daar kwam ik tijdens het vullen pas achter. En m’n peuter stond er naast in de toren, dus dan mag ik niks meer weghalen :see_no_evil:

Pasta saus van o.a. tomaat, paprika en wortel uit de vriezer
Snijboontjes (zijn ze weer) uit de vriezer
Mais

Eindresultaat. Er waren wel 5 stuks bestek bij nodig haha, maar wel weer uitmuntend gegeten. Ze zit in een groeispurt denk ik.

Foto is een beetje misleidend, want toen ik zag dat ze alle groentes at, heb ik zelf wat pasta vlinders van haar bord gesnoept.

8 likes

Haha zo grappig en herkenbaar dat bestek!

3 likes

We aten barbacoa, wij alle ingrediënten in de wrap, en hij alles apart, want het vlees is voor hem nog een beetje pittig.

Before.

After. De wrap was op (daar kreeg hij uiteindelijk een beetje knoflooksaus op), beetje cheddar kaas geproeft, mini stukje vlees geproefd, een aantal krieltjes en uiteraard zijn toetje op.

1 like

Geen voor-foto, maar de na-foto zegt denk ik genoeg :sweat_smile: Ze eet de laatste dagen niet zo goed avondeten. Heb wel nieuwe kiezen ontdekt in haar mond, dus zal daar wel mee te maken hebben.

Paar happen gegeten, in de IKEA stoel, in de keuken. Naar wens van mevrouw :sunglasses:

Risotto met tuinerwtjes en wat pompoen
Komkommer on the side: later bijbesteld, amper van gegeten
Beker Kefir

Edit; daarna nog half boterhammetje vega smeerworst gegeten die ze vanochtend weigerde :stuck_out_tongue: (toen heeft ze een bakje yoghurt gegeten, want “zelfde als papa”)

4 likes

Niet de meest smakelijke foto’s. Maar dat was het blijkbaar wel. Na een periode van heeeel slecht eten gaat er eindelijk weer iets in.

8 likes

Appeltje. Nog meer kinderen die tot op de schil eten? :sweat_smile:

7 likes

Haha ja hier ook, “maantjes” en dan mag ik de schilletjes opeten :sweat_smile:

2 likes

Ik had net appels gesneden en beetje pindakaas erop gedaan. Mijn dochter wilde dus eerst ook alleen maar de pindakaas er af likken. Uiteindelijk ging ze de appelstukjes ook een beetje afknagen :joy:
Mijn zoon eet wel een heel appel partje, maar terwijl hij aan het kauwen is dan beseft hij ineens dat hij de schil toch niet lekker vindt. En dan spuugt hij de restanten uit op zijn bord :smiling_face_with_tear:

8 likes

Mijn jongste eet juist de héle appel op. Klokhuis en al :laughing:
En owee als ik partjes maak of er ook maar een mes in de buurt komt. Hij wil gewoon een hele appel, met schil en er blijft niets over.
De eerste keer dacht ik dat hij het klokhuis ergens in huis had laten slingeren. Totdat mn oudste vertelde dat zn broertje alles op had. Ik dacht echt: ja hoor??
De keer daarna wilde ik hem ‘op tijd’ laten stoppen met eten en samen het klokhuis weggooien, maar dat gaf zo’n woede aanval dat ik nu denk: joe eet maar op :wave:

9 likes

Die van mij eet alleen de binnenkant van de komkommer😂

9 likes

Ja, doe van mij ook. En ook alleen de pitjes en het sap van een tomaat.

1 like

Mijn zoontje begon een paar dagen geleden zelfs heel enthousiast aan de schil van een watermeloen :sweat_smile:

2 likes

En als toetje nog een aardbei-ijsje. Het thema was kennelijk “alleen rode dingen”

9 likes

Tanden (krijgen) is zo funest voor de eetgewoontes :dizzy_face: Sinds haar laatste kiezen doorkomen eet ze bijna alleen nog boterhammen en bananen :see_no_evil: De rest is steevast “nee”.

Vandaag weigerde ze bijv ook de bietenrisotto die voorheen altijd zo’n succes was. Geen hap gegeten :exploding_head: En dit was nog wel m’n noodgreep uit de vriezer haha.

Ben blij als die kiezen door zijn!

Granola met yoghurt en fruit, helemaal op.

Kip cordonbleu, doperwtjes en aardappelkroketjes

Samenvatting

Mn favoriete toetje op dit moment. Warme perzik met vanille ijs. Helemaal op uiteraard :grin:

Lunchen en tussendoortje op t kdv. Daar eet ze ook warm tussen de middag.

9 likes

Lol

Baby 10 maanden
Mengseltje van spaghetti, gekookte wortel en zelfgemaakte hummus

Voor

Na

Zoek de verschillen
:clown_face: :clown_face: :clown_face:

5 likes

Baby’s eerste Otto(-ish). Nafoto niet echt nodig, ze heeft een paar kikkererwten gegeten en de kale macaroni.

5 likes