What my kid really eats

Ja, dat geven wij idd ook! Werkt idd over t algemeen goed.

Maar m’n dochter is nu in de fase dat ze alles t zelfde wil als wij :roll_eyes:. En daar geven we echt niet altijd aan toe, maar zou het wel gezellig vinden als we een keer met elkaar hetzelfde koekje bij de koffie/thee kunnen eten. Dus ook nog lekker voor ons :rofl:
Het hoeft dus echt niet voedzaam te zijn. Mag ook echt wel suiker bevatten maar liefst niet teveel. Wil haar niet nu al laten wennen aan extreem zoete smaken (naast fruit), dat komt later vanzelf.

En ik zou zelf ook wel wat minder suiker willen eten, dus leek me ook geen gek idee voor onszelf :grimacing:

1 like

Oh ja herkenbaar. Wij proberen er zelf niet al te strikt in te zijn, het merendeel van de keren krijgt ze een gezond tussendoortje, maar af en toe een gewoon koekje (met suiker etc.), ook met het idee haar bewust te maken dat “ongezonde” (benoemen het niet zo) zaken ok zijn, maar met mate. Wanneer ze haar koekje op heeft en ze vraagt nog (praktisch altijd) zeggen we altijd dat dit genoeg/op is, maar dat ze nog altijd een alternatief kan (bv rijstkoek), en dat werkt eigenlijk altijd wel.

3 likes

Laatst had ik voor ons gevulde paprika met gekruide kip, rijst en champignons in een roomsaus gemaakt.

Toen had ik gewoon wat rijst, paprika, champignons en kip (met iets minder kruiden) apart op een bordje gelegd

Wat meer werk maar ik maak in het weekend nog wel eens een bananenbrood met fruit erdoor. Of soms geven we ook volkoren ontbijtkoek.

2 likes

Taco’s met linzen (recept van HF):

De guacamole en zure room heb ik nog twee keer extra opgeschept en ze heeft de bakjes uitgelikt :joy: net (weer) een week met keel- en oorpijn achter de rug waarin ze heeft geleefd op knijpfruit, ijs en yoghurt. Denk dat de inhaalhonger is begonnen.

7 likes

Niet zo’n flatteuze foto. Tomaten/wortel soepje + leftover spaghetti van gister (met zalm, tomaat en spinazie). En toastjes met hummus en zuivelspread dips.

Broccoli aardappelsoep is hier ook een hit. En wordt ook wat dikker qua textuur dus iets makkelijker eten

2 likes

Dit was zo makkelijk om te maken. Aardappelpuree (of aardappel maar had ik niet in huis), wortel, eitje, beetje kaas en bloem. En dan 25 min op 210 graden.

Vind ze zelf heeel lekker haha dus hopelijk niet weer een teleurstelling en wordt het in ieder geval geproefd. Ze zijn super fluffy dus ook geschikt voor jongere kindjes denk ik. Keep you updated :joy:

Edit: werd goed gegeten! Volgens mij vond ie de structuur heel fijn

10 likes

Leuk! Kan je veel mee variëren qua groente die je erin doet en lijkt me ook handig om mee te nemen op uitstapjes

1 like

Heeft iemand dit wel eens in de winkel gezien?
Is een magere kwark zonder andere ingredienten. Op AH.nl is het uitverkocht, maar ik weet niet of dat is omdat het uit het assortiment is, of juist nieuw is en nog komt.
Lijkt me een ideaal ontbijt voor mijn treuzelpeuter als we sochtends haast hebben om naar de opvang te gaan.

1 like

Jaaaa, dat zou je denken. Maar dat is soms net dwangvoeren met veel gehuil. Ze zit ff in een lastige ontbijtfase waarin ze alles wil, en dan toch niet wil :crazy_face: (mond stijf dichthouden enzo) Maar wil haar niet met honger afleveren. En knijpzakjes gaan er tot nu toe altijd in en dit kan ze nog in de autostoel opeten dan.

Dit zou dan geen standaard ontbijt zijn, maar iets wat ik grijp zodra we écht WEG moeten en alle andere ontbijtopties nog onaangeroerd op tafel staan.

4 likes

Herkenbaar hoor!
Je zou nog kunnen proberen om een hervulbaar knijpzakje zelf te vullen. Maar dat wil mijn kind ook niet altijd :sweat_smile:

2 likes

Heb je tips voor fijne hervulbare zakjes?

Edit: vond net deze tip van @Vlaai

Wij gebruiken die van Sqeasy! Siliconen en gaan jaren mee en makkelijk in de vaatwasser. Doe er smoothie en yoghurt in (alleen bij stukjes wil hij wel eens verstoppen als ze te groot zijn)

4 likes

Ik heb ze van Twistshake die zijn fijn, kunnen ook in de afwasmachine. Maar denk dat ik nu voor siliconen zou gaan zoals van @KleineJan ivm microplastics.

3 likes

Ik heb deze gezien in de winkel en ook aan mn kind gegeven, wel al iets van twee maanden geleden en sindsdien niet meer gezien, denk dat t uit assortiment is van mijn ah

2 likes

Ik kan de Squeasy Snacker aanbevelen.

1 like

Van gister. Alles werd gegeten (vooral de mais en wraps) behalve het gehakt mengsel. Kind houdt gewoon niet van vlees :sweat_smile: zelfs de belegde wraps werden geproefd! Maar uitgespuugd, want vlees haha

7 likes

Stamppot rode kool met geitenkaas

Bovenste bord: baby 7m
Onder: peuter 2,5 jaar. Had tijdens het koken nog meer geitenkaas gesnackt.
Als toetje yoghurt, daarvan schoof de peuter twee schaaltjes naar binnen.

6 likes

haha dit verschil is zooo typisch
mijn kind van 14 maanden vreet ook als een bootwerker, soms grotere borden dan ikzelf :eek:
maar weet ook dat hij straks, als hij 2 is, soms/vaak/waarschijnlijk niks meer gaat aanraken en de fase aangebroken is dat ze op lucht gaan leven. grappig om zo bij jou die bordjes naast elkaar te zien

6 likes

Ja mega herkenbaar dit. Ons kind at altijd zo goed en lekker. Nu is ie bijna 2 en eet bijna niks meer :smiling_face_with_tear:

2 likes