Ik denk dat tussendoortjes niet per se verkeerd hoeven te zijn net zoals hierboven gezegd.
Wij geven bv een ‘knabbel’ bakje tijdens eten koken als mijn dochter voor de tv zit. Daar gaan grotendeels groenten/fruit (wortels komkommer, paprika, tomaatjes, blauwe bessen, druiven, appel ect) in, soms aangevuld met wat anders (blokjes kaas, stukje worst, volkoren soepstengels, volkoren digestief koekjes, paar nootjes, gedroogd fruit).
Dat gaat ook lang niet altijd op of er blijft iets liggen wat de dag daarvoor wel op was, maar dan krijgt ze wel al vanalles binnen en meestal eet ze daarna ook nog prima avondeten.
Qua gezonde tussendoortjes komt dit nog in mij op:
- Volkoren soepstengels dippen in hummus/smeerkaas
- Paar losse nootjes
- Ei muffins (met kaas & groenten)
- Volkoren krentenbol (of appel ofzo bij AH)
En qua lunch en ontbijt eten wij best vaak wat anders dan brood, dat helpt ook wel met andere dingen laten eten. Bv tosti’s, gekookt ei op brood, volle yoghurt met muesli/cruesli, havermoutpap, en noodles met groenten (edame boontjes zijn een hit hier).
Oeh en laten helpen met koken? Champignons breken, met een kindermes iets snijden, roeren ect.
Mijn dochter hielp vanochtend met dingen snijden en vroeg pardoes om een wortel om te snacken. Tja, had ik ook niet bedacht maar vond het een leuke bijkomstigheid 
Afijn. Heel epistel maar voeding is mn vakgebied én hobby dus ik sloeg er op aan.