What my kid really eats

Mijn kind is ook dol (echt DOL) op roggebrood :woman_shrugging:t3:
Ze noemt het koek. En who am I to burst her bubble? :stuck_out_tongue:

Vult iig goed, en volgens mij vrij voedzaam? Zeker met een lekker laagje beleg.

En lust hij avocado? Kan je ook uit de diepvries kopen. Dat is hier ook niet aan te slepen.

4 likes

Oh wat een goede tip die avocado uit de diepvries! Mijn kind vindt het ook heel lekker (ikzelf niet) maar altijd zo lastig bepalen wanneer ze goed zijn :sweat_smile:

3 likes

Ik deed maar wat!

Het is ook echt niet lekker, haha, maar mijn dochter vond het heerlijk.

3 likes

Ben in ieder geval helemaal weer even geïnspireerd (en gemotiveerd :joy:).

Zoete aardappel/wortel pannenkoek nav dit recept gemaakt: https://aantafelbijanna.nl/zoete-aardappel-pannenkoeken/. Gemaalde noten aan toegevoegd. Zijn heel lekker. Maar goed wie weet denkt ons kind hier heel anders over en gaan die van @Fredje er beter in haha!

En zo nog ei muffins maken met de overgebleven zoete aardappel.

@Kaasvlinder roggebrood gaat op de lijst! Haha hilarisch dat ze het koek noemt, prima! Avocado at ie heel graag maar inmiddels ook niet meer. Gooi het zo nu en dan door een smoothie

4 likes

Dit was gisteren, een relatief gezond bordje deze keer.
Ze is nogal selectief maar ei is altijd favoriet.

Hierna nog een paar frietjes van onze kapsalon 🫣

5 likes

Ons kind van twee weigert alles wat zonder zout (wel met kruiden zoals ui en knoflook) bereid is :sweat_smile::joy:

Net gaf ik hem een rijstwafel met avocado met komijn en wat peper. Hoeft ie niet. Vervolgens bied ik hetzelfde aan met een mini beetje zout en ja hoor: ‘hmmmm’.

Ik weet dat het niet goed is en doe het ook zeker niet te vaak, maar ik kan het zo goed begrijpen :see_no_evil: eten zonder zout is vaak gewoon 10x minder lekker

2 likes

Iemand nog leuke suggesties om voor een schoolgaand kind (nu kleutergroep) als ‘extra’ naast de boterhammen in de brooddoos te doen? Ze heeft zo’n Mepal die iedereen heeft met die 2 extra vakjes.

Wat ik al heb:

• Groente en fruit
  • Lu mini-crackertjes
  • Mini soepstengels
  • Babybel
  • Kuipje appelmoes
  • Gekookt ei

Meer suggesties? Snoep, koek en producten met noten (notenvrije school) mag niet.

2 likes

Blissballen? Ik maak ze vaak met havermout/wortel/kokos en nog wat. Altijd populair.

1 like

Medjoul dadels
Cheesestrings
Maiswafeltjes
Misschien van dat knijpyoghurt?
Gedroogd fruit zoals abrikozen/mango’s

1 like

Wat hier vaak meegaat:

Dadels
Worteltjes
Stukje kaas
Stukjes komkommer
Klein stukje Ontbijtkoek
Kleine fruitreepjes (van de dm in DLD)
Rozijntjes

2 likes

IKEA heeft [deze wafels (VÅFFLOR wafels, diepvries - IKEA)] in de vriezer die ik in het broodrooster doe. Vind ze zelf ook heel lekker.

En ik doe ook regelmatig een krentenbol. Maar je hebt al best veel goeie opties hoor! Mijn dochter vindt toch vaak dezelfde dingen lekker dus maak regelmatig hetzelfde klaar.
En af en toe iets in een hartjesvorm snijden of een briefje erbij (nu ze kan lezen) en je kind is happy.

2 likes

Mag cheeze dippers? Ik doe het lipje dan al iets open.
Of stukje worst of sucuk (ruikt wel haha).

1 like

Ik heb cheezdippers een keer gedaan en niets over gehoord :smiley:

2 likes

Een recept wat er hier heel goed in gaat hij 13mnd en 4&6 jaar: https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1194409/parelcouscous-met-pesto-spekjes-en-spinazie

En deze:
Ik eet vandaag: Ovenrisotto met spek en prei https://www.ah.nl/r/758498

5 likes

Vandaag paddestoelenrisotto met parmaham, tomaatjes en ricotta geprobeerd. Van te voren als snack al een heel bakje tomaten weggewerkt, dus hier maar weinig. De champignons werden wel direct weer uit zijn mond gewerkt maar van de kale risotto (zonder paddestoelen dan haha) mocht ik zelfs nog een keertje opscheppen! Niet ontevreden.

13 likes

Hier eindelijk weer een periode aangebroken met beter eten. Hij is nu 2 jaar en 2 maanden

Ontbijt; volle kwark met volkoren granola, geraspte walnoot, kaneel en blauwe bessen
Tussendoor: stukje banaan + stukje ontbijtkoek
Lunch: volkoren boterham hummus + boterham pindakaas (zonder korstjes, die laat ie liggen)
Tussendoor: pombeer
Avond: ovenpasta (waar waarschijnlijk alleen de pasta van gegeten wordt) en los nog stukjes paprika en olijf
Na: kwark met een mini beetje vla erdoorheen

Dit is echt een (peuter)tip, met rijst en rauwkost erbij snel een gezonde maaltijd op tafel.

9 likes

In mijn supermarkt bij de bonen/peulvruchten/groenten in pot en blik.

Oh wat een goede tip, precies wat ik zocht. Hier een dreumes die twee avonden op een rij boos werd om zijn bordje met kale rijst, losse groente en kip. Wilde duidelijk onze pittige Thaise curry mee eten haha :laughing: was helaas afhaal en dus geen invloed op de pittigheid haha

1 like

Mijn kind was heel de week mega vroeg wakker dus ik heb hem gisteren wat meer te eten gegeven en vanochtend was het 6:30 :partying_face:. Dus ga vandaag kijken of het weer helpt.

Gisteren:
5:30 180cc papfles
8:00 fruit (1 banaan, handje blauwe bessen, paar druiven) en een cracotte pindakaas
11:00 2 boterhammen fruitspread (geen korsten…) en een gebakken ei
13:00 cracotte zuivelspread, handje mais en een kwart rode paprika
15:30 3 dadels, handje cashewnoten en een soepstengel
17:30 curry met rijst en toe een bakje halfvolle yoghurt
18:30 120cc melk

6 likes