Hmmm ik begrijp wat je bedoelt.
Die bepaalde anekdote was bij mij gewoon zo’n besefmoment van oke op levels die een grote impact hebben is dit nog een hele normale manier van met elkaar omgaan. En lijkt er nog maar weinig besef te zijn van zaken te veranderen.
Nuja ik kan het duidelijk niet goed overbrengen. Maar het is zeker niet mijn familie die hoogstaand is of geld heeft.
Het kan in het geval van Sanda toch niet super moeilijk zijn om de namen te vinden van de betrokkenen, een website te maken met uitleg wat ze iemand hebben aangedaan, en zorgen dat toekomstige werkgevers weten hoe zij zijn?
Youtuber acid had zoiets toch geprobeerd. Werd vrij snel offline gehaald volgens mij.
Heb je in Belgie een VOG? In Nederland is dat bij justitie en in de zorg wel een vereiste, en die krijg je niet met een strafblad
Het arrest over de dood van Sanda Dia ontleed: waaraan zijn de Reuzegommers schuldig? Waaraan niet? En waarom? | VRT NWS: nieuws Hier op het einde staat dat het niet zichtbaar is voor werkgevers
Rotterdam moet elke keer weer bewijzen dat het Rotterdam is. Geen stad die zijn inwoners van kleur erger haat.
Maar dit lijkt uit de organisatie van het zomercarnaval zelf te komen en niet uit de gemeente? Of zou die er druk op hebben gezet op die oproep?
Niet dat ik het ermee eens ben, van mij mag je dansen zoals je wil als beide partijen het ermee mee eens zijn. Argument ‘kleine kinderen’ is belachelijk.
Ze organiseert ook politieevents🤡
Ha, dit had ik dan totaal niet verwacht. Klinkt sarcastisch, is het niet. Ik was echt zo onnozel om te verwachten dat het geen witte vrouw zou zijn maar iemand uit de gemeenschap zelf.
@Calypso, ben ook benieuwd naar het antwoord. Als je er moeite mee hebt dan ga je er toch niet heen. Niemand verplicht en dan is het blijkbaar niet jouw soort feest. Hoe haal je het in je hoofd om daar een klacht over in te dienen. En nog vreemder dat de organisatie er dan ook echt wat mee gaat doen i.p.v. zeggen: hou je mond en blijf weg.
Ugh ik had haar nog niet opgezocht maar was er al bang voor toen ik die naam las, wat een ellende.
Maar waarom zou je als wit mens al in die organisatie willen zitten, laat staan directeur? Misschien dat je voor zoiets niet het hele jaar door een full-time directeur nodig hebt (volgens mij heeft deze directeur meerdere evenementen) maar voor zoiets kan je dan toch een geschikte projectleider naar voren schuiven en jezelf op de achtergrond zetten. En als je dan als wit mens erin wil zitten (waarom?) dan lijkt me inlezen en heel goed begrijpen een vereiste. Ik begrijp er echt helemaal niks van maar het leert me wel weer wat.
Als je als Nederlander wilt dat iets op jouw manier gaat zet je de kinderen in. Werkt altijd, ze kunnen zelf toch niet aangeven dat ze het met je oneens zijn
ik zag voorbij komen dat er een protest wordt geoganiseerd voor het zomercarnaval maar ik kan het nu niet meer terugvinden…
Ze hadden het ook gewoon bij het hollandse schuren kunnen houden.
Bij hart van nederland gaan ze van “Deze dansen zijn nu verboden want vulgair” naar “Je kunt op de kermis piemel knuffels winnen.”
Hoezo is dat dan niet vulgair…
Nee die zijn schattig 🫠
Ja sowieso eens, dat komt er nog eens bovenop!
Ja met je eens! Vooral het stukje dat het inderdaad zo gedeeld wordt op social media om -voor m’n gevoel- likes te scoren.
Misschien dat de medewerkers van de uitzending zijn titel ook bewust zo hebben genoemd, want hij is meer dan ‘vogelnestonderzoeker’ als ik hem Google. Soms denk ik dat dat soort titels ook bewust kunnen worden gebruikt zodat mensen die associatie erbij krijgen en dat is natuurlijk super grappig…
“(Naam persoon) doet onderzoek naar ‘animal architecture’, oftewel bouwsels gemaakt door dieren. In het Antropoceen, het tijdperk van de mens, bouwen steeds meer dieren hun nesten met plastic. In sommige bouwsels is zelfs niks natuurlijks meer te vinden. In Naturalis promoveert hij op het gebruik van plastic als nestmateriaal. Over het gebruik van mondkapjes in meerkoetnesten vertelde (naam persoon) bij Op1 en NOS. Maar ook CNN, the Guardian en the New York Times schreven over zijn onderzoek”
Edit: Maar ja, misschien ben ik overgevoelig hiervoor ofzo. Ik vind dit type haar mooi en juist karakter geven. M’n kind wordt ook weleens aangeraakt door vreemden aan z’n haar en dan krijg ik dezelfde error. Als iemand het dan ook nog eens zou associëren met een vogelnest of onverzorgd of whatever zou ik dat vreselijk vinden.
Ik vind het eigenlijk heel ongepast om hier een screenshot van een random persoon te plaatsen die belachelijk wordt gemaakt. Die story staat er 24 uur. Maar hier staat het voor veel langere tijd.
Ja eens, zat daar ook al over te tobben. Heb 'm weggehaald en verwezen naar de story.
@anon50301661 ja dat is waar, die titel zal wel te ingewikkeld zijn voor het gros van de kijkers. En wat tof dat je hem ontmoet hebt, vind z’n werk oprecht mega interessant haha. Denk dat ik maar voor een carrière switch ga haha.