āer gaan meer mensen dood door racisme dan dat er sterven aan coronaā
@Twijfelaar ik ga ook en ken ook 10 mensen die gaan, maar ik denk dat we onder de 1000 gaan zijn. Simpelweg omdat protesten in Amsterdam altijd massaler zijn dan in Rotterdam en ik denk dat een heel deel dat maandag is gegaan of denkt van ik ga in quarantaine of denkt hatseflats ik heb mijn steentje al bijgedragen.
In een groepsapp werd de link naar withuiswerk gedeeld, iemand zei daarop nou ik zie geen kleur hoor en vind onderzoeken die zeggen dat dat niet netjes is echt veeeels te ver gaan. Dus ik gaf aan dat dat niet oke was blabla, nja en dat ik hem er wel meer uitleg over wilde geven. Dus privƩ gaan appen eindstand een boze witte man die op zijn witte fragiliteit is getrapt.
Terwijl ik potverdorie vantevoren had gezegd dat het niet leuk is, en ook pijnlijk kan zijn.
Nouja heb gezegd dat ik me er duidelijk meer in verdiept heb dan hij en ik zijn reactie niet zo tof vind (en dat ik als die wil best bronnen en info wil geven, dingen uit wil leggen, maar je hoeft mij echt niet als witte man die zich er niet in verdiept heeft de les te wijzen over wat racisme is).
oke nou tldr: de zin āik heb me er duidelijk meer over ingelezen dan jij, het zou fijn zijn als je je er eerst verder in verdiept voor we dit gesprek voortzettenā is ook een aanrader.