White privilege / racisme

Ja ik heb even geen tijd om uitgebreid te reageren maar dit dus.
Ik ben het eens met al die filmpjes en foto’s en quotes, ik snap ze, maar dat geeft niet het recht om de winkel van een minority (of het nu Latino, Asian of black is) te plunderen.

Uit de rellen in LA van de jaren '90 kwamen ook alleen maar meer big box stores en alle kleine winkeltjes waren verdwenen, de winkels die juist tot de community behoren, die zorgen dat de community sterker staat.

Zijn ook niet allemaal poc die aan het looten zijn geslagen.

1 like

Ik denk dat je er misschien wel anders over denkt als je de video hierboven bekijkt. Ik ga me er niet aan wagen om de video samen te vatten. Hij verwoordt het heel doordacht en rustig; mijn samenvatting kan dat alleen maar tenietdoen.

1 like

Ik heb hem ook gekeken en aan m’n vriend laten zien, heel sterk.

1 like

Voor wie nu geen kans ziet om te gaan maar een volgende keer misschien wel:

5 likes

Ik heb het gekeken maar ik blijf erbij.

2 likes

@Kusjessoldaat ben je nog gegaan? Misschien staan we samen op de foto haha.

2 likes

Ik zie net dit:

NOS is nu een liveblog gestart.

De reden dat Target geplunderd is in de stad waar George vermoord werd is omdat ze weigerde melk, water en andere producten te verkopen aan de mensen die aan het protesteren waren. Die producten hebben ze dringend nodig als de politie onterecht pepperspray in hun gezichten spuit bijv.

En heel veel winkels, eetzaakjes van lokale ondernemers die afgebrand zijn. De eigenaars vinden het verdrietig maar geven zelf aan dat dat weer herbouwt kan worden maar George weer toch tot leven brengen niet kan en ze achter de protesten staan.

En heel veel branden, vernielingen etc zijn gestart door undercover politie agenten! En deze ontmaskerd zijn op Twitter.

Twitter staat echt vol met filmpjes en info die het nieuws niet halen.

15 likes

Hier een undercover politie agent die de boel vernield!

8 likes

Dit was gisteren het protest in Boston. Ik heb mij persoonlijk nooit eerder zo verbonden gevoeld met andere mensen.

(Ja er waren ook vernielingen en aanvaringen met de politie; er zijn mensen gearresteerd. Maar voor nu wil ik de vereniging van mensen een podium geven).

Nu ga ik rustig dit topic doorlezen en nieuws platforms checken.

22 likes

Woon je daar?

Yes

6 likes

Rotterdam: woensdag 3 juni, vanaf 5 uur, Schouwburgplein

1 like

Ik ben van plan om te gaan.

1 like

Ik ben net thuis van de demonstratie op de dam en ik vond het zo stoer dat er zoveel mensen waren. Iedereen had netjes een mondkapje om en ondanks dat je je niet altijd aan de 1,5m kon houden, probeerden mensen dat wel zoveel mogelijk te doen en niemand raakte elkaar aan. De sfeer was ook zó goed! Nu ik de racistische reacties op social media zie, ben ik alleen maar trots dat we er met zoveel mensen hebben gestaan.

39 likes

Ik ben ook net thuis en vond het heel indrukwekkend. Blijf de komende week wel binnen maar ben blij dat ik gegaan ben.

25 likes

Ik weet niet of iemand anders ook de live-stream op NOS site heeft gekeken? Maar ik vond dat de verslaggever het netjes deed. Hij vroeg mensen waarom ze er stonden, liet ze uit praten, bedankte na afloop maar gaf ook aan dat iemand alleen wat hoefde te zeggen als het veilig voelde. Het draaide om hun verhaal en ervaringen.
Zo hoort het natuurlijk altijd maar het was duidelijk dat hij daar stond in dienst van de demonstranten. (Ik heb het stuk niet helemaal gezien dus misschien was dat niet de hele tijd zo.) Maar was goed om dit te zien, dat verdienen degene die daar stonden.

10 likes

Ik vond het ook echt indrukwekkend! Zoveel mensen :fist:t2::fist:t3::fist:t4::fist:t5::fist:t6:

18 likes

Ik vind het zo mooi dat jullie allemaal geweest zijn :heart::heart::heart:

9 likes