Ja, ik zit dus precies met hetzelfde dilemma…
Even het laatste wat ik erover ga zeggen. Je citeert zelf een stuk waarin duidelijk staat ‘don’t make it all about you’. Doe dat dan ook niet.
Off-topic
Als je dit nu nog zegt, dan heb je echt mijn punt gemist. Een oproep aan allen om mee te komen praten ook al vinden ze dat spannend, hoe gaat dat over mij? Maar inderdaad, laten we het rusten, want de mensen die me wel begrijpen (no offense, echt) zullen zich aangesproken voelen en ik hoop gewoon dat daar dan toch iets moois uit komt.
Voor de mensen die zich misschien afvragen, waarom nu deze protesten of waarom op deze manier?
Ik vind dat Trevor Noah van The Daily Show hier echt super goed duiding aan kan geven! Zie filmpje hieronder!
@saymyname, @Dombo en @anon76889665
Er is niet alleen om 5 uur een solidariteitsprotest bij de Dam, maar ook:
Gaaf dat je het misschien gaat fietsen! Fiets/wielren je vaker?
Dat is voor mij te ver (70km, op een racefiets misschien nog te doen maar niet op mijn barrel van een stadsfiets haha), ik heb geen rijbewijs en er wordt in mijn stad ook niks georganiseerd. Het OV is dus eigenlijk de enige optie.
Thanks voor de reminder, ik ga hem komende week kijken!
Ik luisterde een paar maanden geleden een interview met de filmmaker (in een podcast van de Correspondent) en ik had hem op mijn lijstje gezet om te kijken, maar was dat later weer vergeten.
Halve dagboek post omdat ik graag hardop denk, niet heel relevant voor het topic verder
Naar mijn weten is er nu nog geen protest georganiseerd in de buurt, maar wellicht dat dat inderdaad nog komt!
Ik maak me niet per se zorgen over de treinreis of het samenzijn in een grote groep, iig niet voor mezelf of mijn omgeving, ik zie alleen mijn vriend (we werken allebei vanuit huis en zien onze families ook niet) en ga eigenlijk nergens heen behalve de supermarkt, dus ik zal mijn omgeving niet snel aansteken. Het gaat me dan meer om het grote plaatje, flatten the curve etc.
Eigenlijk is het een afweging tussen welke crisis ik nu ‘belangrijker’ vind, racisme of corona? Klinkt heel kort door de bocht maar daar komt het wel op neer.
@grace Ja daar heb je ook zeker een punt, ik denk ook eigenlijk dat er in Amsterdam vast meer dan genoeg mensen zijn die er heen gaan om een statement te maken dus het is wat dat betreft niet ‘nodig’ dat ik ga. Als ik er heen zou gaan zou dat denk ik ook stiekem deels voor mezelf zijn, omdat het dan voelt alsof je echt wat dóét. Ik denk dat dat sowieso vaak de motivatie is van mensen om te gaan protesteren, voor mij is het in ieder geval wel een van de redenen. Geld overmaken voelt zo abstract en passief? Ik zou ook geen hele grote donatie kunnen maken (student zonder werk ) dus dan voelt het al helemaal nietig (terwijl heel veel kleine donaties natuurlijk uiteindelijk ook bijdragen!)
Ik ga me even verdiepen in wat ik nog meer zou kunnen doen behalve posten op social media, doneren, me inlezen, etc. Misschien ga ik wel in mijn eentje met een bord op een groot plein in mijn eigen stad zitten morgenavond, als ik dat durf haha. In ieder geval dank voor het meedenken iedereen!
Goed artikel, dankjewel voor het delen.
Bij zo’n protest is ieders streven natuurlijk om netjes 1,5 meter afstand te houden (in ieder geval het mijne), maar even realistisch gezien denk ik niet dat dat echt kan bij zo’n protest als op de dam van morgen.
De betoging in Brussel is afgelast omdat ze geen toelating hadden voor een protest. Ik hoop dat die er snel komt maar ja je moet natuurlijk ook veilig protesteren en afstand houden is moeilijk nu.
Off topic maar zijn er in België dan niet ook om de haverklap anti corona protesten? Voor mijn gevoel zijn die er in Nederland iedere week. (en die mogen dus wel, mja zal ook per land verschillen)
Edit: wel echt rot dat het niet door mag gaan, ik vind het afwijzen van protesten echt pijnlijk in strijd met de grondwet
Ik ga morgen naar Breda nadat @influencer me daarop wees. Daar kan ik met de auto heen en gaat om een kleinere groep mensen :).
Mooie nuttige website, thanks voor het delen!
Ik heb geen weet van anticoronaprotesten. Je moet ook weten dat wij een totaal andere lockdown hebben dan jullie.
In Comic Sans punt 12 met Word art in de introslide.
Ja dat is ook zo, niet bij nagedacht.
Is online meedoen geen optie?
Waar en hoe laat is dat in Breda :)? Kan niks vinden online.
Dat zou natuurlijk kunnen, maar ik vind een protest met een grote groep mensen (met 1,5 meter afstand waar mogelijk!) wel een krachtiger signaal dan een X aantal mensen die een livestream kijkt, vanachter de anonimiteit van een scherm. Ik vind het ook belangrijk dat ik me daar als wit persoon laat zien, omdat het ook “ons” probleem is/zou moeten zijn. Ik ga nog even nadenken over mijn opties (ook kijken wat de opties zijn qua transport), wel bedankt voor het meedenken in ieder geval!
Ik snap je punt inderdaad en het is niet ideaal, maar mocht het echt niet lukken dan is het iig een optie.
Vanwege m’n paniekaanvallen in het ov is dit voor mij helaas de enige optie, maar ik ben blij dat het er is.
Het was ook zeker niet bedoeld als verwijt hoor! Als iemand niet gaat om wat voor reden dan ook is dat sowieso gegrond, ik was meer hardop aan het denken over wat voor mij het beste voelt/lijkt.