White privilege / racisme

Gestemd! Moest idd ook ff denken haha dubbele ontkenning… maar moet oneens zijn. “Ik ben het oneens met bovenstaande stelling”

3 likes

Ik las over de wetswijziging die het kabinet wil invoeren om agenten niet meer te vervolgen voor mishandeling of doodslag. Echt heel bizar.
Hier is een petitie die nu hard loopt. https://www.petities.com/stop_het_legaliseren_van_politiegewel

2 likes

Wat een vreselijke facebookpagina om langer rond te hangen dan die ene seconde om op de poll te stemmen. Word er echt chagrijnig van. Al die huilberichten van je zult maar pietje puk zijn en in de zorg werken en dan mensen zien opkomen voor hun rechten en demonstreren tegen het doodmaken van mensen boehoeee arme pietje

6 likes

Ha, ja! Ik moest ook ff de stelling goed lezen haha.

1 like

Is het al aangepast?

Er staat nu eerst dat zijn zus zegt dat er geen goed onderzoek is gedaan en dat hij volgens haar is overleden door politiegeweld. Daaronder staat dat de autoriteiten zeggen dat onderzoeken hebben aangetoond dat hij al gezondheidsklachten had die hem fataal zijn geworden

Lilith magazine en control alt delete zijn hier ook mee bezig en zullen vandaag meer info over acties posten https://instagram.com/stories/lilith_mag/2323249411600534616?igshid=3yuyvgu5ppzv

1 like

Er is hier echt al heeeel veel over gezegd in meerdere topics gisteren en eergisteren. Ik zou dat even teruglezen.

@Cozycute Eigenlijk moet er staan dat er meerdere autopsieën zijn gebeurd en die elkaar tegenspreken.
Asphyxie is duidelijk maar de staat zegt dat het door Sikkelcelanemie is in gang gezet. De autopsie aangevraagd door de familie zegt dat het net zoals bij George Floyd duidelijk door de politieagenten was.

1 like

Hoop maar dat ze onthouden dat regeringspartij VVD nou niet echt veel heeft gedaan afgelopen jaren om de zorgsector te ontlasten…

6 likes

Sorry dat ik nu pas reageer. Maar @Twijfelaar en @Pierlala staan jullie er nog voor open? Misschien kunnen we anders met ze 3en op ander halve meter samen gaan.

En dankje @katrien ik zal het in gedachte houden.

1 like

yes, ik houd wel echt 1,5 meter afstand maar ik zou het fijn vinden om daar samen te staan.

1 like

Ik heb dit topic steeds bijgehouden. Lees nu inderdaad het impopulaire meningen topic waar dit uitgebreid aan bod komt en dat heeft wel geholpen om me beter te kunnen verwoorden. Thanks voor de tip :).

1 like

Ik vond dit artikel sterk, over de selectieve verontwaardiging van het protest en de kritiek op Halsema door FvD

4 likes

Okay super! En dat is prima. Neem jij nog een bord met tekst er op mee? Ik heb nog lege kartonnen dozen dus ga zo even kijken of ik iets in elkaar kan knutselen. Ik trek sowieso mijn Black Lives Matter shirt aan. Ik stuur je zometeen een dm om tijdstip en ontmoetingsplek af te spreken.

2 likes

Ik heb het direct doorgestuurd naar mijn ouders. Die gingen

Dit soort berichten delen. Ze stemmen al jaren op GroenLinks??

Fucking vermoeiend.

9 likes

Op die FB pagina van VVD staat ook een stukje dat Dijkhoff bij op1 zat gisteren (denk ik?). Sophie Hilbrand stelt hem daar de vraag of ze als kabinet de afgelopen jaren niet meer hadden kunnen doen, daarop antwoordt hij niet eens echt.

Het is niet alleen een demonstratie voor/met Amerika, er staan daar ook mensen die in Nederland onderdrukt worden. Dan kan je dat als regering niet zomaar doorschuiven op de vorm…

2 likes

Oh ze vinden nu dat ze de politie in had moeten zetten en omdat ze dat niet gedaan heeft is het terecht dat ze nu gedemoniseerd wordt. Fucking hell man laten we de politie inzetten om een vreedzaam protest TEGEN POLITIE GEWELD te beëindigen. Dat gaat sowieso goed.

Ik ben nu zo boos. Mijn vriend deelt katten plaatjes in de familie app om de situatie te deëscaleren.

7 likes

Ja, is goed! Ik zie je DM wel tegemoet.

Zelf zit ik te denken aan de volgende teksten, misschien wel goed om die te delen, dan kan ik ze nog tweaken in het geval dat ze ongepast zouden zijn.

“Zoek het niet buiten jezelf”
of
“Witte mensen, durf te leren!”
of
“EDUCATE YOURSELF”

En ik bedenk ter plekke:
“De tijd van achterover leunen is voorbij!” (beetje lang)

3 likes

Ik vind ze niet ongepast. Ik heb in dm gestuurd wat ik thuis heb liggen om dingen op te schrijven.

1 like

Ik zie zoveel mensen in mijn directe kringen die voor zwarte piet zijn en nu wel zo’n zwart vierkantje plaatsen. Onder andere veel collega’s. Twijfel zo erg of ik discussie moet starten maar weet niet goed of dat nou slim is en hoe ik dat niet aanvallend kan doen