Ik vind #blackouttuesday echt heel jammer nu. Ik heb de voorbije dagen heel veel uren op Instagram gespendeerd, heel veel gelezen en bijgeleerd. En vandaag posten plots zoveel mensen die er eerder niets over deelden een zwart vlak, zonder extra info of tekst, onder de hashtag #blacklivesmatter, waardoor alle interessante posts van de laatste dagen helemaal verloren gaan. De bedoeling is zogenaamd om de stemmen van BIPOC te versterken, maar ze worden helemaal bedolven.
Ja dat is jammer, ik probeer bij iederen te reageren om het aan te passen. Twitter is een zeer goed medium om je te informeren.
Aanpassen schijnt geen zin te hebben, alleen verwijderen en opnieuw plaatsen schijnt van invloed te zijn op het algoritme.
ooh wist ik niet
Ik loop er de hele dag al een beetje over te twisten. Maar ik heb toch mn zwarte vlak verwijderd omdat het goede informatie blokkeerdm
Heeft iemand aanraders voor boeken van Nederlandse auteurs? Lees zelf veel meer van Engelstalige schrijvers maar het lijkt me juist waardevol nu om over racisme/geschiedenis hier te lezen.
nice is nog op voorraad in mân bieb
Zou wel de dikke nemen als ze die hebben. De dunne is uiteraard beknopter en wat minder volledig.
Oooh ik ben zo boos/verdrietig. Mijn scharrel sprak me aan over âwtf heb je allemaal gepostâ wat betreft black lives matter. Ik ben in discussie gegaan maar ooooh⊠Ik trek het zo zo slecht en ik weet gewoon niet goed wat ik moet doen om zijn mening te veranderen. Hij weet overduidelijk niks van de hele situatie en tĂłch heeft hij een mening.
âStel je eens voor hoe die agent zich nu voelt. Die misschien gehandeld heeft omdat hij bang was en vreesde voor zijn leven en nu door de hele wereld via media wordt veroordeeldâ
SORRY? Echt ik heb hem de deur gewezen met het bericht dat ik er niks meer over wil horen tot hij zichzelf ingelezen heeft. Maar nee hoor dat hoefde niet want hij wist toch al dat hij het ermee oneens was. Dit is verdomme het ULTIEME BEWIJS van white privileged males en hij heeft het niet eens door?!
Ik vind het zo erg waarom begrijpen sommige mensen dit gewoon niet?
Wat bedoel je met âhet voor mij niet goed voelt om die plek bezet te houdenâ, van wat ik las is er geen maximum aantal demonstreerders dat mag samenkomen in Utrecht toch?
Je kunt hem vertellen dat een coroner de oorzaak van de dood als asphyxiation heeft verklaard. Dat floyd onbewapend was en niks deed en de agent 8 minuten op hem zat?
Dat heb ik hem verteld, ik heb hem het filmpje gestuurd. En hij zegt âEr is een goede kans dat de agent een fout heeft gemaakt. Maar niet alles is zo zwart wit. Ze zijn daar heus niet heen gegaan om een man te vermoorden omdat hij een andere huidskleur heeftâ.
not the point???!!
Vreesde voor zijn leven? Het is afschuwelijk dat er dit soort filmpjes moeten zijn vooraleer het serieus genomen wordt en ik ben zeker geen voorstander van het te delen, maar misschien is het wel beter dat hij het ziet? Dat er helemaal geen aanwijzing is om te âvrezen voor zijn levenâ.
Edit: Ik zie dat je het al stuurde. Misschien statistieken dan?
Voor dit soort mensen zou ik echt Florence Given aanraden op Insta, zij is hilarisch en windt er echt geen doekjes om.
âgoede kans dat de agent een fout heeft gemaaktâ uuh, hij is aangeklaagd voor moord⊠Vraag me af of je scharrel uberhaupt iets weet wat de geschiedenis van slavernij & segregatie in de VS
Ik ken een wijze filosoof die daar ooit wat over zei:
Als iets één keer gebeurt is dat een incident, als het in korte tijd twee keer plaatsvindt is dat heel toevallig, als het drie keer gebeurd is er sprake van een patroon en als een vierde geval vrijwel identiek is dan is dat ronduit verdacht
De woorden van onze misdaadfilosoof Peter R. De Vries
Edit: @Hinkje Statistieken inderdaad. Je kan wel willen beargumenteren dat âdit ene geval niks met racisme te maken heeftâ, maar dan mis je het punt.
Nodig hem uit voor een Netflix en chill date en kijk naar 13th
nou die overweging ben ik wel aan het maken ja. Maar goed voor nu hoop ik nog dat ik door de discussie aan te blijven gaan misschien iets van winst kan boeken
Ik doe niet aan het zwarte vlak. Ik vind het in mindere mate vergelijkbaar met die livestrong bandjes.
Als ik dat zou doen dan zou dat geforceerd overkomen en niet oprecht omdat het niet in mijn natuur zit om bepaalde uitingen gewoon over te nemen. Wel heb ik enkele mensen in een bepaalde kring uitleg verschaft over hoe en wat en dat brengt waarschijnlijk meer verandering teweeg dan een afbeelding met wat ondertekst. Mijn eigen woorden hebben vaak in mijn directere omgeving meer impact.
En ik zal ook niet zou gauw de barricade opgaan. Wel snijd ik dit soort themaâs altijd aan op scholen en neem ik dan geen blad voor mijn mond en heb ik in het bedrijfsleven ook iemand eruit kunnen werken die racistisch was.
Cozy:
Florence: