White privilege / racisme

Ik krijg echt zin om nu een scriptie te schrijven over framing van de demonstratie op de dam vanuit het perspectief van kranten en politieke partijen. Maar daar zijn ze dan nu wel 2 jaar te laat mee :joy:

4 likes

Typfoutje denk ik?

2 likes

Ik had iets gedeeld in de trant van “als je denkt dat racisme alleen een probleem is in Amerika ben je deel van het probleem in NL” en nu krijgt mijn vriend appjes met “dus als ik voor zwarte piet ben ben ik racist??”

:woman_shrugging:t2::woman_shrugging:t2:

10 likes

Ze slaan zelf de spijker wel op de kop hiermee toch. Als ze er zelf mee aan komen uit het niks.
Ze begrijpen het dus wel. Dus ja, lekker kort antwoorden met ja. Al vind ik dat wel lastig bij vrienden of familie hoor.

4 likes

Ja vonden wij ook al. En denk ook dat hij dacht dat m’n vriend wel met hem mee zou praten maar hij denkt er gelukkig net zo over als ik

5 likes

Oeps, moet ‘voor zwarte piet’ zijn indredaad

Dit dook net op op Facebook, inclusief domme comments
 Aargh ik ben zo geïrriteerd. Heb maar even de enige comment die wel ergens op sloeg geliket

Vermeende racistische karakter :tired_face:

1 like

Ja bij dat artikel kan je ook veel vraagtekens plaatsen

Fotoooo

Wat raar? Ik wilde I am not your negro aanzetten via de npo app, maar er zit een leeftijdsgrens op. Weet iemand waarom dat is?

Had gisteren precies hetzelfde joy:
Begreep van hier dat het komt omdat het 16+ is en daarom dus alleen tussen deze tijden te zien is.

1 like

Oh, niet meegekregen. Thanks!

1 like

Ik denk dat de leeftijdsgrens is omdat er waarschijnlijk beelden in zitten die als schokkend ervaren kunnen worden?

Ik heb hem zelf nog niet gezien, staat wel op de planning

1 like

Ik heb hem in de bioscoop gezien en de beelden an sich waren niet zozeer heftig maar de boodschap wel. Moest echt huilen.

dat is raar, ik heb hem net gewoon kunnen kijken. maar misschien omdat ik npo startplus heb?

Ik ga zo samen met collega’s. Hoe ziet het eruit?

Ja denk het wel dan. Heb net geprobeerd alleen een account te maken maar dat was nog niet voldoende

Dit is ook een heel sterk filmpje voor alle mensen die nu klagen over de demonstraties. Gelijke rechten voor vrouwen en voor de LGBTQ’s gemeenschap is ook niet zonder slag of stoot verlopen. Waarom mag het protest tegen racisme dan nergens en mooi gevoerd worden terwijl dat dat ook in het eerste artikel van de grondwet staat.

8 likes

Als je een vpn hebt, kan je hem ook gratis op dalton.be kijken (sinds gisteren gedurende 48u). Je moet alleen wel in België wonen (of dus een vpn gebruiken).

Ik heb hem gisteren gekeken, een aanrader inderdaad, al miste ik hier en daar wel wat specifieke context/verhaal.