What the hell? Hoe kan iemand hebben gedacht dat dat een goed idee was?
Ik heb tranen in mijn ogen want na een reeks stories krijg ik van een leerling een bericht (in eigen woorden, want forumregels) dat ze vindt dat ik het heel goed heb uitgelegd en dat ze er nog nooit zo over had nagedacht.
Deze nieuwe generatie echt, ik hoop dat we ze beter leren.
Bij kinderen heb ik vaak de indruk dat ouders hun willen afschermen van de realiteit. Mijn broer keek net het kinderjournaal en er werd duidelijk en correct uitgelegd waarom mensen protesteerden.
Nickelodeon U.S. heeft het dagprogramma meerdere keren onderbroken voor 9minuten onderbroken met een zwart beeld en er was alleen een ademende man te horen.
Ouders vonden het niet kunnen en hebben klacht ingediend. Ik vind het ook goed dat Nickelodeon bij bij hun standpunt blijft.
Het klinkt inderdaad als greenwashing, maar dan voor BLM (is hier een woord voor?).
Weet niet of je het al gezien had;
Gaan er morgen nog meer?
Thanks voor t laten weten! Ik ga morgen :).
Ik was net in Den Haag bij het protest en ik vond dat het er echt netjes aan toe ging. Er werd heel erg gehamerd op afstand zodat er geen verkeerd beeld kon ontstaan in de media (ook mensen uit hetzelfde huishouden moesten afstand houden) en organisatie was echt heel goed! Nu maar hopen dat de media ook de boodschap oppikken ipv alleen corona.
Ja, ik ga! En ik weet van best wel meer mensen dat ze gaan. Goede keuze dus om voorafgaand aan de demonstratie een alternatieve locatie te zoeken. Ik heb inmiddels wel het idee dat Aboutaleb wil meedenken.
Edit: Aboutaleb zegt in dat videofragment: āStel dat er 1500 man komtā. Ik heb het niet aan al mijn bekenden gevraagd, maar ik weet al zeker 10 mensen die gaan. En zo kent iedereen wel een paar mensen die gaan. 1500 lijkt me daarom een beetje⦠eh⦠laag ingeschat? Ik heb echt hogere verwachtingen van morgen, geloof ik!
In het artikel zegt hij ook ādat er tot een paar duizend mensen op kunnen ontvangenā. Dus denk wel dat hij meer dan 1500 verwacht.
Ben erg benieuwd! Ik ga morgen ook.
Ik zie het inderdaad, misschien heb ik het dan verkeerd verstaan in het fragment.
Als ik iets kan regelen voor de kinderen ga ik.
Heb even getwijfeld om ze mee te nemen, maar dat lijkt me toch niet verstandig.
āer gaan meer mensen dood door racisme dan dat er sterven aan coronaā
@Twijfelaar ik ga ook en ken ook 10 mensen die gaan, maar ik denk dat we onder de 1000 gaan zijn. Simpelweg omdat protesten in Amsterdam altijd massaler zijn dan in Rotterdam en ik denk dat een heel deel dat maandag is gegaan of denkt van ik ga in quarantaine of denkt hatseflats ik heb mijn steentje al bijgedragen.
In een groepsapp werd de link naar withuiswerk gedeeld, iemand zei daarop nou ik zie geen kleur hoor en vind onderzoeken die zeggen dat dat niet netjes is echt veeeels te ver gaan. Dus ik gaf aan dat dat niet oke was blabla, nja en dat ik hem er wel meer uitleg over wilde geven. Dus privƩ gaan appen eindstand een boze witte man die op zijn witte fragiliteit is getrapt.
Terwijl ik potverdorie vantevoren had gezegd dat het niet leuk is, en ook pijnlijk kan zijn.
Nouja heb gezegd dat ik me er duidelijk meer in verdiept heb dan hij en ik zijn reactie niet zo tof vind (en dat ik als die wil best bronnen en info wil geven, dingen uit wil leggen, maar je hoeft mij echt niet als witte man die zich er niet in verdiept heeft de les te wijzen over wat racisme is).
oke nou tldr: de zin āik heb me er duidelijk meer over ingelezen dan jij, het zou fijn zijn als je je er eerst verder in verdiept voor we dit gesprek voortzettenā is ook een aanrader.
Is er iemand die morgen samen wilt gaan op ander halve meter afstand?
Ik sta daar wel open voor!
Ik kan hier ook alleen maar cynisch over zijn. Van een bedrijf dat zijn kleding onder extreem erbarmelijke omstandigheden laat produceren (veelal door poc in ontwikkelingslanden) en betrokken is geweest bij oa de Rana Plaza ramp en daarmee indirect verantwoordelijk is voor de dood van 1200 mensen en nog steeds niks verbeterd heeft aan zijn productieomstandigheden kan ik hier echt niks positiefs in zien. Put your money where your mouth is en ga je eigen mensen eens humaan behandelen, in plaats van deze hypocriete marketingstunt.
ik ook
ja deze is makkelijk en duidelijk! voor mij stond er niet veel in dat ik nog niet wist (gelukkig) maar ik ben dit boek vet aan t promoten op mān instagram en heb m al aan een paar mensen uitgeleend. denk dus dat dit een goed cadeau is
Misschien kan je later gaan? Dus 17.10 ofzo. Als je er vroeg bent is aan de rand blijven vaak lastiger (alhoewel nu met corona mss niet)
Ik ga morgen dus ook, en best wat mensen die ik ken ook. Maar ik moet tot 17.00 werken in Rdam noord dus ik denk dat ik alleen sta. Mensen zoeken dwars door een mensenmassa heen lijkt me in deze tijden al helemaal niet ideaal.
Mijn eerste gedachte was dat ze waarschijnlijk sluiten omdat ze op die manier minder gevoelig zijn voor plunderaars