Ik word echt niet goed van de opmerkingen die mijn broer maakt. Het is zooo frustrerend dat iemand je gewoon niet WIL horen. Wat ik ook aandraagt, welke argumenten ik ook geef, het lijkt wel als iemand niet voor een ander perspectief wil openstaan. Dovemansoren. Dan kan je hem van alles uitleggen, met artikelen komen en dan maakt hij er weer iets totaal anders van. Je hebt allerlei boeken over racisme en podcasts ed maar dan heb ik het idee dat dat alleen aanspreekt bij mensen die al wat weten van het onderwerp en ten positieve willen veranderen. “Tegenstanders” zijn niet geïnteresseerd om die te gaan lezen/luisteren. Zeggen wat beters te doen te hebben, wat leukers te willen kijken. Willen zich niet informeren.
Ik vind nu dat ik me moet blijven uitspreken, maar het is zo verdomde frustrerend.
Het is ook echt lastig om liefde voor zo iemand te voelen, terwijl het is familie. Doet me echt pijn hoe hij het allemaal ziet.
En dan zijn we opgegroeid door een linkse activistische moeder, snap echt niet waar hij al die rechtse populistische dingen vandaan heeft. Ja van zijn schoonfamilie en het dorp waar we vandaan komen maar toch, het is niet dat wij dat als kind, wanneer je gevormd wordt, hebben aangeleerd van huis uit.
Als iemand die hoogopgeleid is al zulke dingen zegt, dan vraag ik me af wat er van Nederland moet komen. En zijn kind 
Ik snap dat deze frustratie niks is vergeleken met waar andere mensen mee moeten dealen en ik mijn broer kan negeren en ik dan vrolijk kan verder gaan met mijn dagelijkse leven, maar toch. Ik zit me heel erg op te winden en kan het niet loslaten. Bij vriendinnen denk ik ook zo vaak “jullie begrijpen het niet”, wat de lol weg maakt om met ze om te gaan eerlijk gezegd.
Nouja, weet niet zo goed hoe ik dit moet loslaten dus. Die frustratie richting anderen en hun onbegrip.