Hi allemaal,
Ik wil jullie bedanken voor jullie statement, info, Kennis, tips etc.
Lees een tijdje in stilte mee. Blijf dat ook doen.
Begonnen rond een zwarte piet discussie een paar maanden terug vanuit het mommyblogger topic. Toen waren we als gymvereniging in ons dorp de eerste die geen volledig geschminkte pieten hadden. Dat bracht wat teweeg bij sommige ouders⊠maar de kinderen vonden het nog net zo leuk. We hadden wisselende roetvegen pieten, met zwart (mascara en houtskool!) en bruine vegen. Dat kwam echt door wat ik hier las en inzichten die ik hier kreeg.
Wederom in deze tijd dat het weer oplaait, lees ik weer/nog mee. Ook al is mijn woordkeuze niet altijd perfect (thanks voor corrigeren in mommyblogger topic!). Ik leer/lees graag en veel van jullie! Luister en lees (op radio / tv) op een andere manier de discussie nu als ik een jaar geleden gedaan zou hebben.
Paar jaar geleden was ik in het apartheidsmuseum in Joâburg. Toch leek dat toen nog een soort geschiedenis verhaaltje wat ver weg gebeurd was. Wel indrukwekkend hoor, maar niet als iets wat nog geen 50km van mân eigen huis ook in bepaalde mate nog zou spelen. Dat veranderd wel langzaam.
Daar wou ik alle bijdragers in dit topic even voor bedanken!