White privilege / racisme

Nee dan zou ik niet op de brug gaan staan eerlijk gezegd. Miss kan je beter beneden staan, voor de Spido en dan iets meer naar het midden (dit klinkt vaag, maar als je bekend bent daar hoop ik dat je me begrijpt). Je hebt dan goed zicht op de brug en kan alles horen vanaf daar. Mocht er iets gebeuren, kan je ook snel vluchten vanaf dat punt. Op de brug lijkt me dat te riskant.

@MrsCarr je hebt al van meerdere mensen wat gehoord, maar je mag je altijd aansluiten bij mij en mijn vrienden!

2 likes

In dit geval had ik het beter gevonden om geen statement te maken ja, ik vind het op deze manier namelijk volstrekt betekenisloos. Het enige waar ik nog iets goeds van zou kunnen vinden was als ze iets hadden gedaan in hun eigen productie en daar iets over hadden gezegd. Dit is echt veel en veel te makkelijk gewoon. In plaats van erkennen wat ze zelf fout doen kopen ze hun schuld en aandeel in ditzelfde systeem waartegen ze zich uitspreken nu af met een half miljoen en een mooie boodschap waarvan ze dondersgoed weten dat die nu scoort. Nee ik vind dat je dan jezelf echt niet in de spiegel kunt aankijken.

1 like

Ik denk dat het ook best druk gaat worden morgen in Rotterdam. Goede tip geven jullie om juist wat later te komen, dan kan ik ook aan de rand blijven! Doen jullie een mondkapje op? Safety first natuurlijk, maar heb er nog geen in het openbaar opgehad eigenlijk dus het is nog echt een ding :’)
Edit: is het gevaarlijk bij demonstraties om in je eentje te komen? Ik word gewaarschuwd samen met iemand te gaan. Maar nu met corona ga ik juist liever in mijn eentje misschien? Dan in die mogelijke mensenmassa mensen te moeten zoeken.

1 like

Hi allemaal,

Ik wil jullie bedanken voor jullie statement, info, Kennis, tips etc.
Lees een tijdje in stilte mee. Blijf dat ook doen.
Begonnen rond een zwarte piet discussie een paar maanden terug vanuit het mommyblogger topic. Toen waren we als gymvereniging in ons dorp de eerste die geen volledig geschminkte pieten hadden. Dat bracht wat teweeg bij sommige ouders
 maar de kinderen vonden het nog net zo leuk. We hadden wisselende roetvegen pieten, met zwart (mascara en houtskool!) en bruine vegen. Dat kwam echt door wat ik hier las en inzichten die ik hier kreeg.

Wederom in deze tijd dat het weer oplaait, lees ik weer/nog mee. Ook al is mijn woordkeuze niet altijd perfect (thanks voor corrigeren in mommyblogger topic!). Ik leer/lees graag en veel van jullie! Luister en lees (op radio / tv) op een andere manier de discussie nu als ik een jaar geleden gedaan zou hebben.

Paar jaar geleden was ik in het apartheidsmuseum in Jo’burg. Toch leek dat toen nog een soort geschiedenis verhaaltje wat ver weg gebeurd was. Wel indrukwekkend hoor, maar niet als iets wat nog geen 50km van m’n eigen huis ook in bepaalde mate nog zou spelen. Dat veranderd wel langzaam.

Daar wou ik alle bijdragers in dit topic even voor bedanken! :ok_hand:t2:

22 likes

Doe please een mondkapje op. Voor je eigen veiligheid , die van anderen , en zodat niemand kan zeggen " Ja goed hoor dat protest maar corona dit dat"
En als je kan aansluiten bij bijv forummers zou ik je dat ook aanraden ipv alleen te gaan. Volgens mij is de politie daar iets heftiger dan in Amsterdam ( van wat ik heb gelezen)

4 likes

Ik draag ook een mondkapje, heb ik in Breda gisteren ook gedaan om idd het argument: " Ja goed hoor dat protest maar corona dit dat" @ellegirltalk trouwens sorry.
https://www.bndestem.nl/breda/bredaas-protest-bij-de-koepel-tegen-amerikaans-politiegeweld-met-1-5-meter-afstand~a7840a7b/
Hier was ik trouwens gister^

4 likes

Ik heb inmiddels wel een mooie post gevonden over corona + demonstraties die alle genoemde punten samenvat (geloof ik?):

Sorry voor de verschillende afmetingen

17 likes

Hahaha ‘moest mijn zonnebril noodgedwongen op want het zag er wit van de mensen’ :clap:t2:

4 likes

Wat leuk dat je bent gegaan! Goed dat het ook zo vreedzaam verlopen is. Ik wilde er ook heel graag bij zijn, maar ik ben nog te bang om bij veel vreemde mensen in de buurt te zijn. Ik hoop dat alle politieagenten hier in Nederland zo gaan reageren en dat er misschien nu een culturele verandering gaat komen.

1 like

De locatie is aangepast!

4 likes

Ik heb deze video al even opstaan op de achtergrond, kijk ik net even hoe ver hij is, heb ik dit als advertentie:

:facepalm:

6 likes

Aargh ik word er zo boos van dat de krant vandaag gewoon weer helemaal vol staat met ‘hoe het zo uit de hand kon lopen bij op dam’ Over het protest in DH uiteraard geen woord behalve dat het ‘rustig is verlopen’.

Valt me ook echt tegen van de Volkskrant dat ze nul inhoudelijk ingaan op de protesten. (Ik heb net in al mijn boosheid ook een ingezonden brief gestuurd hierover, maar zal wel weinig uithalen).

13 likes

Ik heb mijn oogkleppen afgezet, en ben me de laatste dagen aan het inlezen. De druppel was dat collega’s aan het zeiken waren over de demonstraties ivm Corona en ik was het er niet mee eens. Echter kon ik niet verwoorden waarom en dat was frustrerend want meestal heb ik wel mijn woordje klaar.

8 likes

De Telegraaf: ‘woede om menigte’

Nee. Woede om institutioneel racisme en de moord op donkere mensen door politie. Maar ja dat bekt niet lekker hĂš.

17 likes

Er is vandaag om 17:00 een demonstratie in Rotterdam, misschien zou je daar kunnen aansluiten als je alsnog graag wil gaan? :slight_smile:

3 likes

Wow, hadden jullie dit al gezien? (Het gaat over een wetsvoorstel dat al bij de eerste kamer ligt waarbij agenten niet langer vervolgd kunnen worden voor de doodslag als ze onder werktijd iemand om het leven brengen)

1 like

Wow wat cool dat je zo’n cafĂ© hebt! Ik vind dat wel echt een goed idee. Ik zou er vooral op letten dat je niet alleen nu iets doet en dan over een paar werken niet meer. Dat is denk ik wat het neppe is aan veel grote bedrijven. Jouw idee draagt i.m.o. ook echt wat bij i.p.v. alleen iets op insta delen.

5 likes

Bedankt voor het met meedenken! Ja ik ben er sowieso altijd al erg mee bezig, juist omdat dit land zo ongelijk is in heel veel opzichten. Ik betaal bv als ons personeel ongeveer dubbel van wat het minimumloon is/wat de meeste andere horeca bedrijven betalen, en het personeel is sowieso een belangrijk onderdeel van het bedrijf natuurlijk. Ook in deze corona tijd probeer ik te doen wat ik kan door zoveel mogelijk salaris door te blijven betalen ook al zijn we al sinds maart verplicht dicht, en krijgen we 0 hulp van de overheid. Maar ja hier maak ik ook niet echt statements over ofzo, omdat dat voor mij dus gewoon meer dan normaal is? Dus misschien komt het op mensen dan wel over alsof zo’n statement/actie eenmalig is? Man ik vind het zo lastig, het is zo’n gevoelig onderwerp. Stil zijn is ook niet juist, maar het verkeerde zeggen ook niet natuurlijk

11 likes

Haha dit klinkt een beetje raar maar ik denk best wel vaak aan jouw café :grin: vind het super tof dat je dat hebt, in dat land. En ik denk elke keer: ik ga echt nog een keer naar dat land en dan eten bij jou

3 likes

Wat een leuke reactie!! :grin:Als je ooit een keer hier bent, laat het mij zeker weten. Het is echt een fantastisch mooi land, dus kan het je zeker aanraden.

3 likes