Mag ik jullie om hulp vragen? Ik ben met mijn moeder in een discussie verwikkeld wat betreft de demonstraties van nu en de gevolgen daarvan op het corona virus. Ik heb haar al uitgelegd dat dat inderdaad iets is om rekening mee te houden, maar dat dat nu niet de boodschap van de demonstraties zou moeten zijn.
Nu zegt zij dat de focus van de Nederlandse bevolking momenteel bij het Coronavirus ligt, iedereen heeft angst gehad, ontzettend veel aanpassingen gedaan en er zijn vele ontzettend ziek geweest en/of hebben een dierbare verloren. Ook zegt ze dat ze vindt dat ook niet dat iedereen voorbij gaat aan wat er met Floyd gebeurt is, is veel in het nieuws en social media. Dat ze het filmpje ook gezien heeft en boosheid, verdriet en machteloosheid voelde bij het zien van het machtsvertoon van die politie en dat daar natuurlijk aandacht aan geschonken moet worden.
Vervolgens zegt ze dat de treinen en auto’s richting Amsterdam al snel weer aangaven hoe enorm de opkomst zou worden en dat Famke Halsema alles heeft laten begaan, dikke vinger voor mensen in de zorg.
Ze sluit af met: demonstreren is een groot goed, maar niet ten koste van alles.
Ikzelf ben het totaal niet meer haar eens, maar kan de woorden niet vinden om uit te leggen waarom niet.