White privilege / racisme

dat is raar, ik heb hem net gewoon kunnen kijken. maar misschien omdat ik npo startplus heb?

Ik ga zo samen met collega’s. Hoe ziet het eruit?

Ja denk het wel dan. Heb net geprobeerd alleen een account te maken maar dat was nog niet voldoende

Dit is ook een heel sterk filmpje voor alle mensen die nu klagen over de demonstraties. Gelijke rechten voor vrouwen en voor de LGBTQ’s gemeenschap is ook niet zonder slag of stoot verlopen. Waarom mag het protest tegen racisme dan nergens en mooi gevoerd worden terwijl dat dat ook in het eerste artikel van de grondwet staat.

8 likes

Als je een vpn hebt, kan je hem ook gratis op dalton.be kijken (sinds gisteren gedurende 48u). Je moet alleen wel in België wonen (of dus een vpn gebruiken).

Ik heb hem gisteren gekeken, een aanrader inderdaad, al miste ik hier en daar wel wat specifieke context/verhaal.

Groeten uit Rotterdam

42 likes

Wij staan op hetzelfde stuk!

2 likes

Wij zijn een stuk naar achter gelopen vanwege die politie drone.

Ik ook!
Ik ben echt woedend dat de politie niet eens het kruispunt of de brug dicht gooit.
Minimale effort en daarna haten op de organisatoren ipv op het falen van de gemeente.

3 likes

Ik heb je nog niet gezien, wij zijn nu meer naar achteren gegaan ivm de drukte

Als je achterom kijkt richting de Boompjes dan staan we ter hoogte van een okergele mast!!

Edit: Naast de vlag van Argentinie en een labrador :yum:

Edit2: we zijn nog verder naar achteren!! Kom ook. Hoe meer mensen naar achter, hoe beter

3 likes

We moeten stoppen, kom meer naar achteren tot aan de Willemsbrug!!!

Ik ben nu bij leuvehaven, mensen met wie ik was zijn naar huis. Sfeer is echt drukkend nu :(.
Also stillen everywhere gadver.

Ik werd net ligt in mn hoofd van woede toen het nieuws het weer alleen maar over de drukte had in Rotterdam. Moet echt ff leuke dieren filmpjes zoeken haha

4 likes

Ik krijg een push notification dat de demonstratie is afgelast omdat er te veel mensen zijn

Ik zat in de bloemperken!

1 like

Stond jij nou aan de zuidkant? Zo ja, hoe was het daar?
Want voor m’n gevoel waren centrum en brug heel druk en zuidkant niet aangezien je daar niet kon komen

1 like

Kom naar ons???

We staan bij de vlaggen waar de eerste boten liggen nu

@wonderland dat dacht ik al kon je het geluid horen?
@Twijfelaar had er over gedacht maar moest weer door de massa. Ik zit nu in m’n eentje bij vegan junkfood bar. Voordeel aan corona is dat er niemand bij mijn biertafel erbij zal komen zitten :), dus kan nu even tot rust komen.

Oh en enorm wit privilege : ik had m’n masker afgedaan, bord opgeruimd en m’n fiets opgehaald en dan is er niemand meer die denkt dat ik ook maar iets met die demo te maken heb.

7 likes

Ik ben ook weer weg van het protest in Rotterdam. Ik was redelijk laat (ging uit m’n werk) en toen stond de brug echt al stampvol. Vond het heel bijzonder om te zien hoeveel mensen er waren, en hoe iedereen tegelijkertijd dezelfde woorden riep en applaudisseerde, stond bijna te janken. Ik stond redelijk ver naar achteren zodat ik nog iets afstand van mensen kon houden, en op het moment dat de politie omriep dat ze het gingen beëindigen ben ik weggegaan om de stroom mensen een beetje voor te zijn. Was mijn eerste protest (ik ben niet zo goed met menigtes) en was een beetje zenuwachtig maar ben heel blij dat ik toch geweest ben

19 likes

Ik stond aan de rand, daar was wel goede afstand maar werden toch opgeroepen naar huis te gaan dus heb daar maar gehoor aan gegeven. Zo veel mensen wel!

En thanks voor delen @grace. Ik heb net iets in de familieapp gedeeld, zet me alweer schrap voor dom commentaar maar dan kan ik die zometeen ook lezen. Pieter Derks is sowieso wel likeable dus hoop dat dat helpt!
Ik besef nu dat ik een paar jaar terug ook midden in de zomer dacht van Zwarte Piet discussie, nu al? Maar weet nu helemaal; het onderwerp komt nooit uit en je kan pas stil zijn als het probleem verdwenen is.
Edit @dazed ik was ook voor het eerst in m’n leven naar een protest en vond het ook spannend! Mede door Corona. Hopelijk hielp mijn mondkapje voldoende en werkte afstand houden ook mee (soms kwamen mensen helaas wel gewoon zo naast me staan of me voorbij lopen terwijl er wel meer ruimte was)

7 likes