Volgensmij zag ik jou haha toen ik weg ging. Had je een spijkerjurkje aan?
Ik ging eerder weg, vond de sfeer niet helemaal top meer.
Volgensmij zag ik jou haha toen ik weg ging. Had je een spijkerjurkje aan?
Ik ging eerder weg, vond de sfeer niet helemaal top meer.
Nee, wel een tuinbroek en een jas om mân middel geknoopt dus zou wel kunnen dat het zo leek!
Wat supergoed dat je gegaan bent! En slim dat je weg bent gegaan. Wat @boondigga zegt, de sfeer sloeg om.
Ik ben best vaak naar protesten gegaan en de afloop is meestal niet zo grimmig :).
Vet goed dat je toch gegaan bent! Ik had af en toe inderdaad ook dat mensen vrij vlak langs me liepen maar denk dat ik me met de combinatie van buitenlucht en mondkapjes niet te druk maak
Ik liep net van de locatie naar het station en dat was wat minder met politiepaarden enzo. Maar nu op het station is het hartstikke rustig. Erg jammer dat het zo is gelopen.
Ik ben blij dat ik gegaan ben. Ik hoop dat er nog een komt waarbij de gemeente wel meewerkt, want het kan gewoon. Was bij de onderwijsstakingen net zo.
Heb meteen bij mijn collegaâs in de groep gegooid dat huidskleurpotloden echt niet meer kunnen. Ik zag dat @influencer het zalmroze noemt dus dat gaat het bij ons ook worden.
Wij @Twijfelaar zijn er nog we lopen achter een grote groep incl politie naar schouwburg plein.
Wow mân trein rijdt echt net weg (met mij erin dus) , anders was ik die kant op gekomen
Wat supergoed van jullie! Hoe is de sfeer daar?
We staan op centraal station plein nu. Er komt nu super grote groep aan gelopen. De politie is zo goed als verdwenen en het is rustig nu.
Ik heb je foto verwijderd @Twijfelaar. Daar stonden mensen herkenbaar op die daar geen toestemming voor hebben gegeven.
De andere drie politieagenten zullen ook gearresteerd worden en er verwachten een omzetting van de aanklacht van 3rd naar 2nd degree murder voor Chauvin.
Protest Arnhem!
Je hebt gelijk, heel stom van mezelf.
Ik had net voor het plaatsen van die foto nog een fotograaf de gewetensvraag gesteld of hij mensen ging blurren, ja of nee. Antwoord: âNee, ik wil de emoties laten zienâ. Nou ja, okĂ©, maar hoe garandeer je hun veiligheid? Hij wilde er niet over nadenken. Jammer.
En daarna nog een bizarre ontmoeting gehad met een journalist. @MrsCarr kan dat beter vertellen denk ik.
Hoe kan het dat het hier zoveel drukker was, en (zo lijkt het) minder goed afstand gehouden kan worden vergeleken met gisteren op het Malieveld? Of was het net zo en vertekend de media het (weer)?
Jammer dat er ook relatief weinig aandacht is voor de demonstraties waar het wel goed ging (in de media dan hĂš!)
Ik had het er vandaag met iemand over dat ik vooral ook afvraag hoe erg men gaat vingertje wijzen als er nu wel een Corona toename komt. Terwijl dat net zo goed van de horeca of middelbaar onderwijs of sport versoepeling kan komen. Maar dat het wel makkelijk wijzen is straks (als.)
de locatie was eigenlijk niet geschikt, misschien was dit ook de bedoeling van Aboutaleb. Maar met deze hoeveelheid aan mensen was het erg moeilijk om afstand te houden. Hield je afstand door zoveel mogelijk naar achteren te gaan dan kon je het podium niet horen noch zien.
Op sommige plekken werd er echt wel goed afstand gehouden, het was vooral vooraan heel druk. En het Malieveld is natuurlijk een grote vlakte en dat was het hier niet. Hier stonden mensen op en aan de zijkant van de brug.
& @flwhrs aah oke! Ik ben nog nooit in Rotterdam geweest (Den Haag ook niet , ja met school voor het parlement haha lang geleden). Dus had geen idee/ruimte besef.
Ben je al uit de bloemperken gekomen of lig je er nog?
Deze locatie was echt verschrikkelijk. Schouwburgplein (oorspronkelijke locatie) was niet geschikt, maar dit was niet bepaald een beter initiatief.
Waar ik stond hield iedereen goed afstand, maar ook daar werd het vrij snel ontruimd.
Terugkijkend was de demonstratie nog niet eens begonnen voordat het alweer afgebroken werd.
Ik zou heel graag een mooie lange lus maken langs de Maas. Een solidariteitslus, iedereen zij aan zij met 1,5m ertussen.
Ik moet echt stoppen met op twitter kijken, echt de hoeveelheid domme reacties wordt je gewoon verdrietig van. Geeft wel meer energie om door te gaan want ook ik ben opgegroeid met het nederland is één van de meest tolerante landen bulshit, als je goed kijkt is dat echt niet zo wij zijn gewoon goed in verbergen. Vind tolerant zoân rot woord kan het niet uitleggen.