Daar neig ik nu ook naar inderdaad.
Ik ben nu dit boek aan het lezen. Ik vind het behoorlijk indrukwekkend. Direct na de slavernij was er al sprake van geĆÆnstitutionaliseerd racisme in de westerse wereld. Dat is gewoon nooit weggegaan. Het is zo verhelderend.
Heb je m ergens online gekocht? Ik kan alleen de ebook versie vinden maar hou zo van fysiek lezen
Lijkt het mensen eventueel wat om een boek te lezen en die hier te bespreken (of een film/docu te kijken)? Ik weet dat er al een boekenclub is maar het lijkt me ook waardevol nu om een boek specifiek omtrent deze onderwerpen te lezen, non-fictie.
Echt hoe kan je zo zijn ook.
Geen idee vraag aan Noor wat zij van dit vindt
Ja! Ik was hier vanochtend ook over aan het nadenken, lijkt mij heel fijn!
Zou ik graag willen maar ben laatst geblockt hahaha
In het Nederlands is hij nog wel te krijgen. Alleen dat is vast niet wat je zoekt haha. Je zou de bibliotheek kunnen proberen. Die kunnen in de landelijke collectie kijken of hij ergens staat.
Ah ja thanks ben idd eigenlijk wel op zoek naar Engelse versie haha
Hij wordt op 18 juni weer in het Engels in de Nederlandse boekhandels geleverd als het goed is. Misschien kun je hem reserveren/bestellen bij je lokale boekwinkel.
Ik ben ook wel benieuwd naar dit boek! Miss koop ik hem ook wel, heb nog een boekenbon liggen.
Ik ben/ben ook echt helemaal voor fysiek lezen. Ik heb een halve bibliotheek thuis. Alleen de e-reader is mij toch ook echt heel goed bevallen haha. Het is zo handig om gewoon direct een boek te kunnen lezen als je dat wilt.
Ik heb nog wel een kijktip: āDus ik volgā van filosoof Stine Jensen waarin zij de mens als groepsdier onderzoekt (te zien via NPO).
In de eerste aflevering gaat het over aanbidding wat kan resulteren in extremere vormen. Ik moest meteen denken aan dit topic; hoe de woorden van Rutte of infleuencers zoals Noor, Enzo of Nikkie (die laatste twee zie je trouwens ook in de aflevering) er bijvoorbeeld echt toedoen. Daarom ben ik er ook nog niet over uit of ik de actie van de influencer uit die post van @Soy.peor van zojuist geheel verwerpelijk vind.
In ieder geval, terug naar āDus ik volgā: de volgende aflevering is vanaf volgende week te zien en gaat over het Wij-Zij denken. Ik ben benieuwd.
Ik heb meer zoiets van als ik iemand zie die ik āaanbidā ( ofnja volg of wat dan ook) en die dan zegt van ik sta hier en hier voor en dat blijkt alleen maar te zijn om zelf in een goed daglicht te staan, dat ik dat dan een hardere klap in mn gezicht vind. Dan dat diegene zegt van ja ik weet niet zo goed wat ik moet doen ik kan de juiste woorden niet vinden enzo.
Twee gouden reacties:
en
Ik had hem vorig weekend besteld (hij was er toen nog), maar ik kreeg gisteren een mailtje dat hij tijdelijk onbeschikbaar is. Ik denk inderdaad dat heel veel mensen boeken over dit onderwerp kopen, waardoor ze op veel plekken uitverkocht zijn.
@instantramen: Een grote ja van mij! Het lijkt me heel interessant om hier samen te lezen.
Ja! Wel graag Nederlands geschreven boek @Desalnietteplus ook
Mss als meer mensen willen even groepsgesprek aanmaken?
En qua beginpost lijkt me een goede @joe
Als wij gewoon delen in lijstvorm dan kunnen de moderators dat vast wel plaatsen (maar laten we dan dus eerst een lijstje opstellen voor ze iedere dag aan 't aanpassen zijn).
Leestips
- Hallo witte mensen - Anousha Nzume
- Het laatste wat ik nog wil zeggen over racisme - Dalilla Hermans
- Roofstaat - Ewald Vanvugt
- Witte onschuld - Gloria Wekker
Kijktips
- āDus ik volgā van filosoof Stine Jensen (serie op npo)
- Verdacht van Nan Rosens (docu op 2doc)
- Dear white people (serie op netflix)
Luistertips
- Fufu & dadels van Hajar Falluh, Suheyla Yalcin en Munganyende Hélène Christelle(podcast)
- Dipsaus (podcast)
- Damn honey aflevering 44 over BLM en racisme in NL met Sylvana Simons (podcast)
- Kleurrijke kwesties van NTR (podcast)
- Bonte was podcast van Oneāsy Mulle en ZoĆ« Papaikonomou (podcast)
volgtips
- Marketingvrouw (instagram)
- Kozwartepiet (instagram)
- Claricegargard (instagram)
- Florencegiven (instagram)
Nouja zoiets dus, dan kan je kopieren en aanvullen (opsomming is * en spatie)
Hallo witte mensen en waarom ik niet meer met witte mensen over racisme praat zijn beiden ook inbegrepen bij Kobo plus!
Misschien een tip als je ze als e-book wilt lezen. Kobo plus is 9,95 per maand en eerste maand gratis.
De onderste 3 gaan over de black gay comunity aangezien we die zeker niet moeten vergeten.
Witte onschuld, the hate u give, het zwart-witdenken voorbij, roofstaat compact, alledaags racisme, witte vleugels, zwarte vleugels ook allemaal!