Nou mijn universiteit zit in een grote stad en wordt gezien als bolwerk van linkse indoctrinatie, maar heft ook niet echt meer gedaan dan een zwart vierkant en na alle kritiek ook hun fouten niet toegegeven. Maar goed verrast me niets, zijn al jaren veel praatjes over diversiteit en inclusie maar er gebeurt nooit wat
Af en toe kijk ik weer even op Twitter en oh wat wordt het dan weer duidelijk in welke bubbel we hier zitten⊠Ik kan wel janken. Ik vraag me werkelijk af of we ooit met genoeg gaan zijn om dit te veranderen.
Een vriend van mij zei laatst iets treffends:
'de enige manier om ervoor te zorgen dat iedereen geaccepteerd wordt is om iedereen die een ander niet accepteert niet te accepterenâ
En dat is iets wat steeds meer gaande is nu. Maar het lijkt tot nu toe hard tegen hard. Een burgeroorlog sluit ik haast niet meer uit intussen
Ik snap wat je bedoelt. Ik vind het ook heel goed van mân vrienden die een hoop reposten maar reposten is bij mijn volgers nog nooit effectief geweest (ik ben niet echt actief op insta maar heb gister gekeken en ât merendeel van mân post gaat over activisme).
Dus ik heb wel de intentie om een post te maken, en die ook op mân Facebook te delen omdat ik daar meerâ vriendenâ heb.
Ik heb trouwens ook een aantal goede gesprekken gehad doordat het in groepsapps en op mân werkplekken ook besproken wordt! Vind dat idd heel fijn om dat te kunnen doen.
En wat @lula zegt klopt maar socials activisme zal ook bereik hebben. Dus ik denk dat ik nog wel een post zal maken :)! Bedankt voor je reactie
Ik kijk nu de live van topnotch terug, daar komen een hoop mensen aan het woord die je in de talkshows niet hoort, heel vet.
Een demonstratie tegen black lives matter?? Omg, als je dat heel letterlijk neemt is dat toch je reinste racisme?
@Kusjessoldaat waarom zou het erg zijn als mensen je geen goede activist vinden? Daarvoor doe je het toch niet?
Alsof ze ook echt 'vernieuwende standpunten in zouden brengen met een tegen demonstratie. De hele moderne westerse wereld is altijd al één grote tegendemonstratie
Klopt, ik doe het voor mezelf maar ik haal een groot deel van mijn identiteit uit tegen het patriarchaat aantrappen, dat is waar ik voor strijd, trots op ben en ik heb graag dat anderen mij ook zo zien (ja enorm egoistisch en fout, dat weet ik maar tis wel het eerlijke antwoord)
Ik denk dat het wel heel belangrijk is om daar iets mee te gaan doen. Als jij namelijk je geluk, identiteit en waarden hier aan hangt, dan gaat dat enorm ten kosten van hoe je je voelt over jezelf. Wat als het niet lukt, ben jij als persoon dan ook mislukt? Ik denk dat je jezelf te kort doet door je identiteit hier aan op te hangen en je het jezelf daarmee onnodig moeilijker maakt.
Buiten het feit dat ik enorm veel respect heb voor de wijze waarop je voor je idealen staat.
Edit: Ik heb mijn post iets aangepast na een terechtwijzing van @Banananana op mijn bewoordingen.
hahaha wat
Het kan heel gevaarlijk zijn om je identiteit op te hangen aan dingen die ook kunnen mislukken. Dat heb ik zelf mee gemaakt en het gat waar je dan in valt is echt heel erg groot.
Maar meid, doe ff chill. Dit is totaal niet aan de orde.
Oke, misschien neem ik het iets te zwaar op. Ze noemde zelf âik haal een groot deel van mijn identiteit uit tegen het patriarchaat aantrappenâ. Daar gingen bij mij wat alarmbellen rinkelen.
Ik bedoel het absoluut niet slecht en het komt uit een goed hart. Maar als ik nu overdrijf dan is het prima als Kusjessoldaat me terug fluit en dan bied ik daarvoor mijn excuses aan.
Nou ik fluit je wel even terug. Je kan niet zomaar uitspraken doen over iemands mentale gezondheid zonder enige autoriteit of back story. Dat doen we gewoon niet.
Je hebt gelijk, ik gebruikte bewoordingen die excessief zijn voor de situatie. Ik heb mijn post wat aangepast!
Ik vind het supergoed dat je dat eerlijk durft te zeggen. Ik denk dat je ook zeker niet de enige bent die om die reden activistisch is. Ik krijg daar zelf soms een beetje ongemakkelijke white savior vibes van en ben om die reden minder vocaal op sociale media, omdat ik juist niet wil dat mensen me zo zien. Dat is dan misschien weer het andere uiterste.
Ik kwam op YouTube dit tegen:
En dit account heeft heel veel interessante films, docus en andere dingen:
En op Disney+ staat de film Ruby Bridges (echt een aanrader)
Mijn broertje deelde dit ook met mij in een discussie (hij is van de âall lives matterâ kant) en ik weet niet wat ik hier nou mee moet.
Sowieso echt lastig om de discussie te voeren met iemand die vind dat je een ander prima mag beledigen en dat mensen zich niet zo moeten aanstellen. Hem is dat ook altijd verteld (hij is autistisch) en dat heeft hem alleen maar sterker gemaakt.
Ik snap haar punt wel. Alleen maken wij witte mensen elkaar ook af en judgen wij elkaar ook zeg maar. Alleen valt dat niet onder racisme.
Ja al gedaan! We zijn al drie dagen aan het discussiëren via de app.
Ik zag net een tiktok met een chick die bordjes ophield:
Itâs not BLACK lives matter.
Itâs black lives MATTER
Ja zag ook: het is niet âONLY black lives matterâ maar gewoon âblack lives matterâ. Onze discussie is nog niet voorbij dus ik kan het er nog wel een keer ingooien.