White privilege / racisme

Dat is sowieso een groot probleem in dat land ook voor bijv de functie van medewerker in de kinderopvang kan je snel aan de slag en dan vinden ze het raar dat er zoveel heftige incidenten zijn.

1 like

Dit zal allemaal vast zo zijn. En in de regels zal het wel oké zijn.

Maar bij alles wat je doet en bij elke regel, moet je ook rekening houden met de omgeving en de situatie waarin hetgeen gebeurt. Dus als een oude man op je af komt gelopen, zonder enig geweld te gebruiken, dan is duwen wat mij betreft uit den boze. Als je je al zo bedreigd voelt, dan pak je die man bij de arm en gebruik je één van de miljoenen technieken die je aan krijgt geleerd op de politieacademie. Voor zo’n oudere persoon kan een duw namelijk wel buitensporig zijn, zoals hier ook zichtbaar is.

Ik vind het een dooddoener om dan terug te vallen op de letterlijke regels.

25 likes

Ik heb filmpjes gezien waarbij de politie eerst knielde met de demonstranten, om ze een half uur later te bombarderen met traangas en rubberen kogels.
En de vergelijking werd gemaakt met huiselijk geweld, eerst slaat je vriend je helemaal aan gort, en dan krijg je een bosje bloemen en moet alles vergeven en vergeten zijn.
Ik vind het een enorm heftige situatie en ik vraag me af waar dit gaat stoppen, trump ziet er niet uit alsof hij gaat toegeven en anders gaat handelen

7 likes

Trump is echt de grootste idioot op aarde en ik hoop zo dat ze dan in Amerika eindelijk gaan inzien.

1 like

Ik ben het helemaal met je eens, hij is echt niet goed in zn hoofd

1 like

Je zegt precies wat ik ook voel

Ik denk overigens dat het niet erg is om af en toe een break te nemen. Ik doe het zelf, omdat ik dit vol wil houden. Omdat ik niet over een maand wil denken pffff dit is me teveel. Zoek een goede balans voor jezelf :heart:

3 likes

Absurd :flushed: echt walgelijk.

Even een hele korte reactie op een stukje van je post. Ja, je hebt privilege om je te mogen afzonderen en het is goed dat je het erkent maar het is geen zonde om daar ook even gebruik van te maken als dat betekent dat je daarna er weer tegen aankan.

Het onderwerp is nu actueel maar het is belangrijk dat het over een paar weken, maanden, jaren nog steeds iets is waar we actief voor gaan. En als jij daar af en toe even een oplaadpauze voor nodig hebt maar voortaan je hard blijft inzetten tegen racisme dan is daar wat mij betreft niks slechts of hypocriet aan.

21 likes

Ik ben ook onderweg naar het protest in Nijmegen. Het is dat ik niet weet hoe iedereen er hier uitziet, anders had ik het leuk gevonden om ook ellegirls te spotten!

2 likes

Are you kidding me? Wat een treurig volk.

Ugh, waarom krijgt die droeftoeter media aandacht. Laat ‘m ergens in een steeg gaan staan met zijn kut demonstratie.

2 likes

Ms be like ohja een statement… nou hier hebben jullie een foto met 1 zwarte vrouw. En doooorrrr…

22 likes

Ik snap je punt ergens wel, maar het kan toch echt dat bepaalde agenten blm supporten? De agenten die knielen, zijn misschien toch niet de agenten die bombarderen?
Vind de vergelijking niet opgaan van een agressieve partner die mishandelt en vervolgens terugkomt met een bloemetje. We hebben het over zoveel individuen. En ja samen zijn ze de politie.

1 like

@seveneleven @anon76889665 ik weet nu even niet zo goed wat ik hierop te zeggen heb, maar wilde jullie wel bedanken voor jullie reacties :heart:. Ik ga het meenemen in m’n overpeinzingen.

Ik vond dat dit het het beste uitlegd (voor mij dan)

7 likes

Dat laat maar weer eens zien dat die blokkeer Friezen gewoon echte racisten zijn en dat het nooit ging om het kinderfeest beschermen. Wat een debiele mensen zijn dat ook.

24 likes

Ja dus wat @Soy.peor hierboven zegt.
Vanuit de media lijken het allemaal rellen, terwijl als je informatie kijkt van mensen die er zijn, zie je zittende tieners vol traangas gespoten worden terwijl de politie rustig rondloopt alsof ze de plantjes sproeien
Ik schat in dat Trump vooral zijn eigen gezicht willen redden en de demonstranten wil wegzetten als terroristen en ik ben bang dat dit nog wel eens heel lelijk kan worden

1 like

Hoe denken jullie hierover?

Ik zag hier een paar maanden geleden een vergelijkbaar artikel over en had er nog nooit zo over nagedacht. In dat artikel hadden ze het ook over hoe zwarte mensen vaak als over the top worden weergegeven in de media en dat dit zich goed leent voor memes en gifs en dat juist die depictie van zwarte mensen direct teruglinkt naar blackface en minstrel shows.

Ik vond het super interessant en zag toen ook pas hoeveel gifs eigenlijk wel niet van zwarte mensen zijn.

Sindsdien probeer ik eigenlijk toch voor een gif met een wit persoon er in te gaan als die mogelijkheid er is maar gebruik ook nog wel een gif met een zwart persoon als die de lading beter dekt. Tegelijkertijd weet ik nog steeds niet helemaal zeker wat mijn gevoel hierbij is, ik denk dat het een intentie/impact vraagstuk is voor mij misschien, want ik gebruik gifs doorgaans dus wel als ‘dit is mijn reactie’ en in dat geval is het dus wel vrij letterlijk digitale black face…

Sorry, beetje vaag verhaal dit dus.

1 like

Ik zie dit in de Nederlandse media ook vaak. Bijvoorbeeld bij hollands next top model zit er altijd 1 donker meisje bij die “arrogant” of " over de top " is. Vaak word dit of zo geknipt of ze word gevraagd om zo te doen. Allemaal voor de show.
En ik vind dat Gerda havertong ook altijd op een bepaalde manier word neer gezet bij ranking the stars.

2 likes

Ik denk misschien omdat ze nu dus een spraakbericht van 5 minuten stuurt, wat wel over het onderwerp gaat, maar dan wel met betrekking op zichzelf en hoe moeilijk dat voor haar is. Terwijl dat juist niet de focus zou moeten zijn nu. Misschien dat het anders was geweest als jullie al een (diepgaand) gesprek hier over hadden gehad, ook al was dat vorige week pas de eerste keer, waarbij het niet over haar ging. Misschien dat als ze dan daarna hierover begon, het minder irritant zou zijn?

Aan de andere kant is het ook een (goede) vriendin van je en loopt ze tegen issues met haar moeder aan.

Ik weet niet hoe jullie relatie is, maar misschien kun je het bij haar aangeven als je je daar beter bij voelt?

3 likes