White privilege / racisme

Hun reactie…

Sorry maar nee… 3 bijna de zelfde vrouwen met bijna de zelfde maat en 1 donkere vrouw die iets voller is . Is heel weinig doen maar dr veel likes voor willen. Ze hadden er ook een aziatische vrouw en bijv een arabische vrouw bij kunnen zetten. Maar dit is even een foto recyclen zodat je geen commentaar krijgt dat je niks laat horen.

1 like

Next Top Model is gewoon een kutprogramma tegenover zwarte vrouwen. Blackface foto’s, Tyra die even zegt dat een vrouw minder haar afkomst moest laten zien (whut?) en zwarte modellen die altijd kaal moeten.

4 likes

Dit is wel interessant, want hoe zou reform er dan uit zien? Mag je dan niet bij de politie gaan werken? Wat als je bij de politie gaat werken juist omdat je dit soort dingen beter wil doen? Naar mijn inzicht is die post een beetje kort door de bocht

edit: buiten het feit dat dit natuurlijk niet het moment voor hun is op een podium te pakken, daar ben ik het absoluut mee eens

4 likes

Ik ga voorlopig ook niet meer op de front page van Reddit kijken. Politie die witte racisten waarschuwen, vrouwen die door vijf agenten op de grond worden geslagen en Trump die weer zijn mond opentrekt. 2020 is een goed jaar… not

Please do

9 likes

18 likes

Ik heb het hier vd week ook privé over gehad met oa @Dombo en @anon31425118 , mijn favoriete gifje was namelijk die van ‘oh jazeker’, maar ik ben het bij mezelf nagegaan en ik vind dat die ook aan stereotype voldoet en ik wil hem niet meer gebruiken (en ook de uitspraak niet meer).
Ook aint nobody got time for that wil ik laten, daar zoek ik eigk nooit het gifje bij maar de uitspraak maak ik wel.

Als het goed is laadt de link bij het stuk over Washington, daar is straten breed Black lives matter op de grond geschilderd en is de avondklok opgeheven!

edit: ik merkte dat ik echt even goede berichten nodig had na Rutte zn correctie en de anti-demonstratie in Leeuwarden.

17 likes

Ik heb de post die ik net poste 300 x opnieuw gelezen haha. Wat ik er voornamelijk uit maak dat het nu niet oke is om die zogenaamde solidaire agenten een podium te geven. Zou je me willen uitleggen wat precies je kort door de bocht vind aan deze post.

1 like

Bweh die situatie in de VS is echt zo eng hè. Als je die beelden ziet van geflipte agenten. Ben bang dat het echt nog veel meer uit de hand gaat lopen daar.

ja, ik bedoel meer dat er ‘no such thing’ als een good cop is, en dat iedereen direct meewerkt aan het racistische systeem. Het is interessant om na te denken over dit soort dingen vind ik ook vanuit het idee van bijvoorbeeld transitional justice en dat er ook daadwerkelijk geëxperimenteerd wordt met het opnieuw inrichten van het systeem binnen bepaalde korpsen, mede door bijvoorbeeld mensen uit een bepaald gebied agent te laten worden in hun wijk. En dat er dus mensen ook binnen de politie zijn die zich actief hiervoor inzetten.

4 likes

Ah ja ik snap wat je bedoelt bedankt voor je uitleg!

Ik lees net in de krant een artikel over racistisch gedrag van de burgemeester van Koksijde tegen het asielzoekerscentrum daar. Ik kan mij hier heel boos om maken. Kindjes die niet naar school mogen, eerst getest moeten worden. Terwijl de maatregelen versoepelt zijn en andere (witte) kinderen niet getest worden vooraleer ze naar school gaan. Politie voor de deur. Niemand die nog binnen of buiten mag. Disproportioneel en stigmatiserend.

Edit: ziek is ziek natuurlijk. Maar de aanloop en aanpak hiervan, kom aan!

Wie was er bij in U net? Ik was er met mn boomervader, hij was echt veruit de oudste in ons stukje Haha. Maar goed hij stond wel braaf onder zn mondkapje mee te schreeuwen.

48 likes

Ik ben ook net terug. Goed georganiseerd en iedereen had ook genoeg de ruimte. Jammer dat je de toespraken niet zo goed kon horen alleen. Benieuwd hoeveel mensen er nu eigenlijk waren.

4 likes

Wij stonden aan de zijkant, al op de croeselaan. Iedereen hield zich echt goed aan de afstand en er was een vreedzame/rustige sfeer. Heel indrukwekkend om te zien dat er zoveel (jonge) mensen waren, maar heb echt niets kunnen verstaan. Jullie wel?

4 likes

Ah best aardig, al had ik stiekem gehoopt op meer mensen.

1 like

ik wilde zoiets vanmiddag ook typen maar was toen onderweg, maar het komt indd neer op wat jij zegt. Ik vind die posts namelijk ook best kort door de bocht en ik zou mezelf niet perse naïef noemen. Er zit absoluut ook waarheid in, laat dat duidelijk zijn dat ik dat weet en er zeker mee eens ben. Maar ik heb het nu even over het stukje individuen binnen de politie. Want er zijn mensen bij de politie die zich echt werkelijk kapot schamen voor vele politiecollega’s (wereldwijd), er zijn ook mensen binnen de politie die racisme ervaren. Er zijn zo veel politiemensen die hier wel werk van (proberen te) maken, die hier aandacht voor vragen, actief elkaar aanspreken. Die nu ook heel ‘blij’ zijn met blm (ofja, blij… dat er nu eindelijk meer aandacht is). Tuurlijk veel te weinig, maar die mensen zijn er wel. Ik hoop ook dat er verandering gebracht kan worden in het groter geheel… maar ik weet dat dat niet met een kleinschalige groep kan.
ik vind deze posts dus ook wel flink kort door de bocht. Dus iedere politie-agent die hier achterstaat, wordt hier neergezet als automatisch ‘slecht’. Er wordt op die manier ook geen onderscheid meer gemaakt tussen politiemensen, dat je kiest om bij een racistische plek te werken, terwijl er mensen zijn die binnen de politie die juist ook voor verandering willen zorgen en daarvoor gaan.
Althans, dit is mijn ervaring dan ook @Soy.peor !

8 likes

Wat goed dat er zoveel mensen in Utrecht waren! Ik twijfelde om te gaan (al in Rotterdam geweest en was bang dat het te druk zou zijn) maar toen kwam al vrij snel het nieuws dat ze opriepen om niet meer te komen. Ben dus thuis gebleven maar heb wel de livestream gekeken, mooi om te zien en fijn dat het zo goed verlopen is

Ik heb net tegen m’n moeder van bijna 70 gezegd dat ze met big dick energy tegen racisme in opstand moet komen

Ben snel weggelopen voordat ze kon beginnen over hoe seksistisch dat is en wie gaat de vrouwen in IRAN HELPEN

12 likes

@anon44972210 ben beetje late to the party met deze reactie maar wilde t toch nog even zeggen. Vind je reactie hierboven helemaal niet rommelig, je pakt voor mij precies de essentie. Ik besef me nu pas echt de ernst van ons hele fucked up systeem, en begin er nu tegenaan te schoppen, maar wáár heb ik met mijn kop gezeten de afgelopen 29 jaar!!!

Ik was ook op Jaarbeursplein in Utrecht. Las net dat er 3500 mensen waren! :clap:t3: Ik stond aan t begin van de bushaltes, dus meer naar rechts tov de grote trap. Kon zelfs daar sommige sprekers niet goed verstaan, jammer idd! Maar alsnog heel goede sfeer, ben echt trots op Utrecht en de opkomst. Was bang dat we geen afstand zouden kunnen houden, en was dan denk ik ook weg gegaan, maar ging prima! Beter dan in de supermarkt haha :face_with_hand_over_mouth:

4 likes

Voor de Belgjes, ik heb de indruk dat er deze zondag protesten in alle grote steden worden georganiseerd, wie gaat nog? Ik ben van plan naar die van Antwerpen te gaan.

2 likes