In de tweede aflevering van Dus ik volg (NPO) gaat het hierover
Oh echt? Wat interessant. Thnx!
Op Radio2 snapten ze de ophef niet bedoel je? Welke DJ/programma? Had ik niet verwacht.
Ik geloof Ruud de Wild, was rond 4u iig.
Docu wit is ook een kleur
Het ging erover dat een man tijdens een BLM protest in Den Haag verkleed ging als Zwarte Piet, en als een soort tegenprotest een bordje met Zwarte Piet Live Matters oid omhooghield. Ik heb de hele uitzending niet gezien maar over dit zei hij âweten we zeker dat het Akwasi niet is?â 
Ik denk ook wel echt dat hij gelijk heeft.
Ik dacht zelf meer aan dat hij symbool staat voor de lievelingsoom/opa op verjaardagen en dat mensen gewoon echt niet naar zichzelf willen toegeven dat hun lieve opa of grappige oom een racist is. Dat ze er idd stiekem van genieten op verjaardagen en van dat geklets op tv, en gewoon niet die spiegel willen voorhouden dat zij daarmee ook onderdeel zijn van het probleem, want ze zijn toch geen slecht persoon?
Oh ja shit was Ruud vergeten. Dat verbaast me dan weer totaal niet. Doet ook vaak zogenaamd Marokkaanse accenten na enzo.
Ik kan er met mân hoofd echt niet bij hoe sommige mensen zich vastbijten in hun âgelijkâ en zo weinig empathie kunnen hebben dat ze niet inzien hoe racistisch hun uitingen zijn. Ik probeer me in te leven en het gesprek aan te gaan, maar ze blijven hangen in "ja maar in 1992 kwam ik een Marokkaan tegen en die was vervelend dus " Zou het dommigheid zijn of het onvermogen om naar jezelf te kijken en je eigen fouten toe te geven.
Vind het ook super storend dat sommige mensen niks voor een ander over hebben. Stel dat jij geen last hebt van zwarte Piet, maar een vriend wel, waarom zou je bewust anderen verdriet doen door het vast te blijven houden?
Naast de akwasi opmerking zei hij ook dat er vreselijke verhalen in de media over racisme en homoseksualiteit komen maar hij het nooit had gezien. Daar werd wel wat nuance in gebracht door de rest. Maar het was zo een typische witte man uit Drenthe opmerking.
En het is bij Derksen natuurlijk elke keer weer op het randje dus met de zwarte piet opmerking was dit de druppel voor mensen.
En een van hun had ook gezegd dat racisme in Nederland wel meevalt etc.
âJij hebt een knuffel zwartje genoemd dus jij bent ook racistischâ
âŠ
Ja ik heb er ook een die witje heet en een die blauwtje heet. De driejarige ik die ik was was niet heel creatief.
Als mensen zulke non argumenten aan gaan dragen wordt ik zo moedeloos en vraag ik me af of het nut heeft om iedere keer weer proberen om tot ze door te dringen. Ik wordt er zo moe van. En dan ben ik wit, hoe moedeloos moeten POC wel niet zijn ondertussen 
Bij dat soort dingen denk ik altijd van " Oh dus je geeft toe dat jij racistisch bent en nu zoek je op elke mogelijke manier een reden waarom ik het ook zou zijn zodat jij niet de enige slechterik bent"
Maar op zân blues festival mogen wel niet-witte artiesten komen natuurlijk!!
Ja dan laat hij zien hoe divers hij is en gooit hij er een nog net op het randje foute opmerking over een van de poc artiesten in. Of een seksuele hihaho grap want het is allemaal satire
Pffff Jezus 
Het enige nummer van Beyonce dat ik echt kon waarderen was Pretty Hurts maar dit nieuwe nummer vind ik ook sterk.
[Chorus]
Honey, come around my way, around my
Whenever momma says so, momma say
Here I come on my throne, sittinâ high
Follow my parade, oh, my parade
Talkinâ slick to my folk (My folk), lift that lip like lipo (Lipo)
You hear them swarminâ, right? Bees is known to bite
Now here we come on our thrones, sittinâ high
[Verse 2]
Yeah, yeah, Iâm for us, all black
All chrome (Yeah), black-owned (Yeah)
Black tints (Yeah), matte black (Yeah, yeah)
Roll by, my window down, let âem see who in it
Crack a big smile (Ding)
Go figure, me and Jigga, fifty âleven children
They like, âChick, how?â
I charge my crystals in a full moon
You could send them missiles, Iâma send my goons
Baby sister reppinâ Yemaya (Yemaya)
Trust me, they gonâ need an army (Ah)
Rubber bullets bouncinâ off me (Ah)
Made a picket sign off your picket fence (Ah)
Take it as a warning (Ah, ah)
Waist beads from Yoruba (Woo)
Four hunnid billiâ, Mansa Musa (Woo)
Straw line to the barbeque
Put us any-damn-where, we gonâ make it look cute
Pandemic fly on the runway, in my hazmat
Judginâ, runninâ through the house to my art, all black
Ancestors on the wall, let the ghosts chit-chat
(Ancestors on the wall, let the ghosts chit-chat)
Hold my hands, we gonâ pray together
Lay down, face down in the gravel
Woo, wearinâ all attire white to the funeral
Black love, we gonâ stay together
Curtis Mayfield on the speaker (Woo)
Lilâ Malcolm, I miss âem, momma Tina (Woo)
Need another march, lemme call Tamika (Woo)
Need peace and reparation for my people (Woo)
Fuck these laid edges, Iâma let it shrivel up (Shrivel up)
Fuck this fade and waves Iâma let it dread all up (Dread all up)
Put your fists up in the air, show black love (Show black love)
Motherland drip on me, motherland, motherland drip on me
[Chorus]
Honey, come around my way, around my
Whenever momma says so, momma say
Here I come on my throne, sittinâ high
Hear âem swarminâ, right? (Zz) Bees is known to bite (Zz, zz)
Now here we come on our thrones, sittinâ high
[Bridge]
We got rhythm (We got rhythm), we got pride (We got pride)
We birth kings (We birth kings), we birth tribes (We birth tribes)
Holy river (Holy river), holy tongue (Holy tongue)
Speak the glory (Speak the glory), feel the love (Feel the love)
Motherland, motherland drip on me, hey, hey, hey
Motherland, motherland drip on me, hey, hey, hey
I canât forget my history, itâs her-story
Motherland drip on me, motherland, motherland drip on me
[Chorus]
Honey, come around my way, around my (My)
Whenever momma says so (Hey), momma say (Hey, hey)
Here I come on my throne, sittinâ high (High)
Follow my parade, oh, my parade (Hey, hey, hey)
Hear âem swarminâ, right? (Zz) Bees is known to bite (Zz, zz)
Now here we come on our thrones, sittinâ]
Je kan deze persoon bijvoorbeeld vragen wat diegene moet doen als hij gewoon een Nederlander is. De meeste mensen zijn namelijk gewoon (minstens) derde generatie Nederlanders!
Ik moet stoppen in discussie te gaan met mensen op Twitter. Iemand die gelijk de ja maar wij hebben niet aan de slavernij gedaan etc dus waarom hebben ze het er steeds over. Alsof hij zich aangevallen voelt ofso, iedereen snapt toch dat niemand ons als mensen de schuld geeft maar gewoon wil dat we onze geschiedenis en het profijt wat we er van hadden zien en van leren. Je wordt er moe van, Duitsland probeert er ook van hun fouten te leren en mischien is dat wat dichterbij maar je kan niet ontkennen dat de effecten van slavernij er niet nog zijn (positief en negatief)
Vind Thamar sowieso heel sterk op insta