Maar mensen die dat soort dingen zeggen zullen zichzelf toch nooit dat label geven of bedenken van he dat moet ik niet zeggen (helaas).
Ja dat is inderdaad zo. Die zullen het helaas nooit in zien.
Nee, want racisme komt niet van ârasâ, al hebben ze wel dezelfde oorsprong. Een beetje gelijkaardig met dat ras ook geen letterlijke vertaling is van race en niet dezelfde lading dekt. Het nederlandse ârasâ gaat echt over verschillende strekkingen binnen één diersoort (wat dus niet van toepassing is op de mens), race heeft een ruimere betekenis.
Wat een pittige reacties krijgen die voetballers. Bijvoorbeeld onder deze post
Echt heftig, mn vader kijkt VI trouw en koopt alle merch en dat tijdschrift, ik schaam me rot
Ik vind het wel jammer dat de discussie nu erg over âvoetbalkantinepraatâ gaat. Ik verafschuw het, maar we moeten niet doen alsof het er bij andere sporten niet zo aan toe gaat. Althans het zal vast van de clubcultuur afhangen maar op veel tennis- en hockeyclubs is seksistische en racistische praat ook gewoon heel normaal. Die doen wel alsof ze chiquer zijn maar dat valt vies tegen.
Behalve dat het in dat statement staat (wat ik logisch vind) heb ik nergens voorbij zien komen dat het alleen bij het voetbal gebeurd. Maar heb sowieso eigenlijk alleen maar voorbij zien komen dat mensen zich niet moeten aanstellen.
Veeeel negatieve reacties, kunnen we de boel daar niet een beetje opfleuren??
Ah excuus. Op mijn tijdlijn/insta is de toon vooral âdit is weer typisch voetbalâ. In de zin van dat voetbal een of andere tokkiesport is âwaar dit soort dingen gebeurenâ en bij de sporten die die mensen zelf spelen totaal niet. Maar dat ligt dan waarschijnlijk vooral aan de mensen die ik volg. 
Ik durf dat niet zo goed, als iemand dan tegen me ingaat heb ik geen idee wat ik moet zeggen. Maar een well done post kan geen kwaad
Ja of een rits positieve emojiâs 
Ik vind het wel goed om te zien dat adverteerders zit terugtrekken en dat voetballers zich hierover uitspreken. Sommige mensen denken dat ze alles maar mogen zeggen onder het mom van vrijheid van meningsuiting. Maar ik vind dat sommige dingen gewoon te ver gaan. Kwetsende opmerkingen moet je gewoon voor je houden. Je moet ook weten wanneer je je grote muil dicht moet houden
Nee helaas, niet typisch voetbal.
Vandaag zei een collega: â toch zijn er onderzoeken waarbij ze kinderen een blanke en een zwarte pop geven en vragen wie de baas is. Die kinderen kiezen dan bijna altijd de blanke pop. Dat is dus wel iets natuurlijksâ.
Ik dacht echt dat ter plekke door de grond zou zakken van verbazing. Toen ik zei dat dat aangeleerd gedrag is bleef ze maar zeggen dat dat niet zo bleek uit â dat onderzoekâ. Ik wacht nog steeds op âdat onderzoekâ.
In de tweede aflevering van Dus ik volg (NPO) gaat het hierover
Oh echt? Wat interessant. Thnx!
Op Radio2 snapten ze de ophef niet bedoel je? Welke DJ/programma? Had ik niet verwacht.
Ik geloof Ruud de Wild, was rond 4u iig.
Docu wit is ook een kleur
Het ging erover dat een man tijdens een BLM protest in Den Haag verkleed ging als Zwarte Piet, en als een soort tegenprotest een bordje met Zwarte Piet Live Matters oid omhooghield. Ik heb de hele uitzending niet gezien maar over dit zei hij âweten we zeker dat het Akwasi niet is?â