Meestal werkt dat maar 1 kant op. Dus als je in een ‘slechte’ postcode woont kan je niet in een ‘goed’ postcodegebied naar school, maar andersom vaak wel. En ik weet dat het in Rotterdam iig niet met postcode werkt. Wel gaf @Zemraluani aan dat het in Utrecht idd wel zo werkt.
@Madelief Maar het is haar werk. Ik word ook pissig als mensen vragen of ik mijn werk niet gratis kan doen, ik hoef geen open gesprek te voeren waarin ik uitleg waarom ik niet voor niks voor de klas sta. Ook heeft ze die vraag al heel vaak gehad (iig bij haar vorige webinar ook) en daar is ze uitgebreid op ingegaan. Ik heb de stories ook bekeken en ik vind echt dat ze zich netjes en duidelijk verwoordt, ja ze typt in korte zinnen maar ik lees nergens iets kwetsends?
En ja ze had 1000 deelnemers de vorige x, dat is 30.000 bruto inclusief btw, laten we zeggen 18000 netto. Nouja voor de jaren die ze al gratis werkt en kennis deelt voor insta denk ik alleen maar good for you. Kennis is niet gratis. En als ze 20 aanmeldingen had gehad had ze die training net zo goed gegeven. Ze geeft zelfs aan dat ze dit succes niet verwacht had.
@Lula over waarom de mensen in haar netwerk moeten betalen ipv de media is heel simpel, de media betaalt er niet voor. Die zetten liever een witte expert neer ipv dat ze bv 5 euro moeten dokken. Dat legt ze ook uit in dit interview: https://www.nrc.nl/nieuws/2020/04/27/aangeboden-experts-van-kleur-voor-witte-redacties-a3998013?