Aah nice!!
zelfs mijn lokale bibliotheekje in een jaren 80/90 vinexwijk met enkel boomers als medewerkers heeft tafels ingericht met boeken van zwarte schrijvers
Nice! Hoe vond jij het?
Indrukwekkend om mee te maken! Het gaf me een hoopvol gevoel dat er zo veel mensen in āmijnā stad het ook belangrijk vonden om te gaan. Stond wel ver achterin en kon niet alles even goed verstaan dus dat vond ik wel jammer. Maar het was de eerste keer dat ik bij zoiets aanwezig was dus wist ook niet zo goed wat ik moest verwachten.
Hoe heb jij het ervaren?
Wat een fantastische vrouw. Echt tof hoe ze zo rustig blijft. En heeft Thierry een aardappel ingeslikt of praat hij altijd zo.
Hahaha KNEUS kan niet eens tegen een vrouwtje op
Thierry is zelf een aardappel
Ah jammer dat het niet goed hoorbaar was! Wij stonden juist helemaal vooraan bij het podium. Omdat het zo druk zou worden (en uiteindelijk geworden was) dachten we we kunnen maar beter op tijd zijn, maar er was nog bijna niemand toen wij kwamen. Ja ik vond het ook zoo tof dat er blijkbaar zoveel mensen hier in de stad wonen die zich hier ook voor willen inzetten!
Sommige sprekers vond ik heel erg indrukwekkend ook, vooral die laatste jongen die het ook presenteerde. Echt kippenvel!
Een vis die als een aardappel klinkt. Wat vinden mensen aantrekkelijk aan deze man.
Ik moest zo lachen om de bloemen bij de standbeelden. Wat een grap.
Ik heb net voor het eerst een discussie over dit thema gehad met mijn vader die niet ontspoorde getting somewhere. Kwam vooral omdat mijn man erbij was, waardoor hij zich inhield maar oké⦠tijdens de discussie werd wel echt heeeel duidelijk dat we op een totaal ander level zitten qua discussie. Waar ik met mijn man veel praat over white priviledge enzo, zei mijn vader: āMaar als ze vinden dat we hier zoveel racisme hebben, waarom blijven ze dan niet in hun eigen land?ā Ja jeetje, dan ben je gewoon klaar. Ik zou niet eens weten waar ik daar moet beginnen. Hij had ook de typische ja-maar reacties: Ja maar rellen, ja maar beelden kapot maken. Echt zoooo lastig om hier over te praten met hem. Maar goed we hebben het erover gehad en het is geen ruzie geworden, dus ik ben allang blij. Hij veroordeelde het politiegeweld wel expliciet, dus dat geeft me nog hoop
Wat een sukkel is die Thierry toch.
Ik las dit artikel op Tweakers
https://tweakers.net/nieuws/168442/github-gaat-term-master-niet-meer-gebruiken-wegens-negatieve-associatie.html
Als developer werk ik ook met Git en heb er nooit bij stilgestaan dat die term zoān negatieve betekenis heeft terwijl het best heel erg obvious is. Goed dat ze het aanpassen! De reacties onder het artikel zijn weer lekker typisch.
Ik herken die dooddoener vanuit mijn familie. Mijn standaard vraag tegenwoordig is waar ik dan naartoe moet verhuizen.
En dan is het doe niet zo gek, je bent hier geboren. En dan heb ik ze
Ik sprak net een collega aan omdat hij aan het zeuren was over kick out Zwarte Piet en de BLM demonstraties.
Probeerde het echt rustig en in kindertaal uit te leggen maar omg hij was zo fel en ook echt alle dooddoeners werden uit de kast gehaald (is toch TrADiTiE, ZIJ moeten zich aanpassen, ik ben niet racistisch MAAR ā¦).
Als ik dit soort discussies voer dan verlies ik echt de hoop. En het erge is dat zijn mening echt ontzettende representatief is hier in āde buurtā.
Volg deze disccusie hier niet helemaal maar zag net dit tekstje op fb passeren en heb er op gereageerd. Vond vooral het zinnetje over ons koloniaal verleden heel erg stuitend. Hopelijk kan ik de kritiek een beetje aan en semi onderbouwen maar hier dus het tekstje voor wie zich ook wil ergeren:
FB tekstje
Wij de racisten!
We leven met kleurlingen samen in de straat.
Sturen onze kinderen naar gemengde scholen.
Respecteren ieders vrijheden.
Leven met moskeeeĢn in de buurt.
Eten in een Marokkaans restaurant.
Gaan bij de IndieĢr in de nachtwinkel.
Gaan durum eten bij de Turk.
Laten onze auto wassen door Pakistanen.
Gaan Chinees afhalen, Italiaans, Spaans,ā¦
Wij de rascisten laten Afrikaanse klederdracht toe en hoofddoeken in de straat!
Wij de racisten ruilden al KERSTmarkten in voor WINTERmarkten, PAASeieren voor verstopeieren, Zwarte Piet voor de roetpiet, zelfs het kruis op de mijter van Sinterklaas verdween.
Wij de racisten passen ons aan aan nieuwkomers ipv omgekeerd.
Wij zouden als we mogen van de nieuwkomers onze samenleving willen houden zoals t is met onze vrijheden en rechten!
Wij hebben een koloniaal verleden (zoals heel veel landen) waardoor ook meer kleurlingen de kans gekregen hebben bij ons te komen leven! Zelfs onze sociale woningen gaan voor het grootste deel naar nieuwkomers ipv naar onze eigen kinderen die bijdragen aan ons land en fulltime werken.
Wij de racisten werken als koppel minimum 80uur per week en betalen veel belastingen, de hoogste van de wereld!
Die dienen ook om vluchtelingen en nieuwkomers een beter leven te geven in onze maatschappij!
We geven ze alle kansen, zetten ze aan t werk of laten ze geld verdienen om te kunnen leven zoals wij!
Enige dat wij vragen is RESPECT voor onze rechten en onze maatschappij!
Hier hebben onze voorouders ook hard voor moeten strijden en zelfs het leven voor gelaten.
Wij willen niet veranderen in een ander land dat iedereen nu ontvlucht.
Wij worden uitgemaakt voor racisten, worden oneerlijk behandeld! Eens neen geven aan een nieuwkomer resulteert meteen in een scheldtirade waarin we racist worden genoemd.
Onze jeugd wordt ook ineengeklopt door bendes vreemden! Sommige van onze mensen worden vermoord door vluchtelingen, bijna wekelijks zijn er rellen en plunderingen in o.a Molenbeek, Anderlecht, Borgerhout, Charleroi, Brussel enzā¦
En nog geven we anderen de kansen!
Bedrijven en scholen maken hun keuken halalgezind, zelfs eigen Vlamingen worden zo verplicht halal te eten, vaak zonder het zelf te beseffen. Zelfs reclame op papier en tv worden aangepast met allochtonen in beeld om hun een beter thuisgevoel te kunnen geven en een gevoel van welkom. Allerhande zeer vele organisatieās zijn in het leven geroepen om de allochtonen te helpen en ze hebben zelfs de mogelijkheid om elke teleurstelling te melden aan Unia die er enkel is voor allochtonen en niet voor autochtonen.
Onze collegaās op het werk zijn dikwijls van andere roots, we helpen ze, respecteren ze, maken kol met ze en als we iets groot te vieren hebben zijn ze mee uitgenodigd op ons feestje. We erkennen en subsidiĆ«ren moskeĆ«n met centen van het volk die deze religieās zelf niet aanhouden.
En wij zijn dan de racisten!!!???!!!
Wij de racisten!!
Gelukkig worden wij, de racisten, geconfronteerd met onze daden door vreedzame protesten.
Protesten door vreedzame actievoerders.
Vreedzame protesten waar:
Autos worden in brand gestoken door vreedzame betogers.
Winkels worden geplunderd door vreedzame betogers.
Winkels worden in brand gestoken door vreedzame betogers.
Mensen worden in elkaar geklopt door vreedzame betogers.
In elkaar geklopte mensen worden beroofd door vreedzame betogers.
Vreedzame betogers aangesterkt worden door betaalde politiekers die lekker vreedzaam meebetogen met tienduizend op elkaar gepropt in Coronatijd maar wel applaudisseren voor de zorg
En dat is al de schuld van de politie volgens die vreedzame betogers en linkse politici ![
Gestopt met lezen na āleven met kleurlingenā
Ook die hele tekst met allemaal racistische uitingen en dan " En dan worden wij uitgemaakt voor racisten!!"
Eh ja je geeft het zelfs die 100 regels hierboven toe schat.
Ben nu in gesprek op fb met degene die het geplaatst heeft, de uitleg.
Het gaat mij niet om huidskleur of dergelijk maar om een alleenstaande moeder die geen recht heeft op een sociale huurwoning en iemand die zich niet wil aanpassen wel. Sorry maar slaat als een tang op een varken. Dus heb nog eens benadrukt dat het ik het tekstje zeer racistisch vind en niet snap wat je dan niet aanpassen is ? En dat volgens mij de regels voor sociale huurwoning bij iedereen hetzelfde zijnā¦
Ik vind kleurling echt een verschrikkelijk woord. Ja mensen hebben verschillende huidskleuren maar dit is een perjoratief. āHee kleurling, schrob de vloer eens beter!ā āMijn hartsvriendin is een kleurlingā, klinkt ook verschrikkelijk.
Als je āstuitendā opzoekt in het woordenboek, vind je deze tekst terug
Echt kon er met mijn hoofd ook niet bij. En reageer normaal niet zo snel op zoān dingen maar het wordt tijd dat ik dit wel doe dus bij deze. Hopelijk veel meelezers op fb die nu denken oh ja zo had ik het nog niet bekeken is inderdaad mega racistisch en niet ohja wij doen toch al veelā¦